Henry, lovec policajtů


Každý, kdo v Česku sleduje motocyklové customy, se nemohl dočkat, až se objeví nějaká novinka schopná postavit se bílému fenoménu loňské sezony zvanému Vortep. Čekalo se, že bude od Wild Style Prachatice, ale tentokrát Romana Buše předběhnul Milan Slaba z Roudnice nad Labem.


Henry, lovec policajtů

Spousta motocyklů určených na soutěže customů vzniká tendenčně a velmi cíleně – jejich hlavním úkolem je šokovat a ukázat něco, co ještě nikdy nikdo neviděl. Když se to povede, tak pohár, ocenění a zvýšení prestiže jsou doma. Může se však stát, že takový šampion vznikne úplně jinak. V pohodě, dobré náladě a bez stresu. Ukázkovým příkladem je právě Henry, the Cops Hunter.
Než začnu představovat tento unikátní stroj, je potřeba představit toho, který to celé spískal. Jmenuje se Milan Slaba a je to především dobrodruh, extrémní potápěč a „pohodovej borec“ otevřené mysli. Milan prostě umí žít. Jen pro lepší představu – před pár týdny, když se tenhle nádherný motocykl fotil ve studiu, jsem si s Milanem domlouval schůzku, abychom dali dohromady historii stavby a patřičná technická data. Když se daný termín blížil, tak jsem volal, volal, ale nedovolal. Až na Custom Festivalu v Polsku, kde Henry získal hned dva poháry, mi Milanovi kámoši na vysvětlenou řekli: „Milan se jel potápět na Filipíny. Prej se tam v hospodě dostal do nějakýho konfliktu a od tý doby je nezvěstnej…“ A tak mi nezbylo, než jít podstatně schůdnější cestou než vyrazit Milana hledat na Filipíny – oslovit Jirku Frühbauera, alias Freebu, který na motocyklu páchal většinu věcí.

Osudové setkání
Když se potkají dvě velké osobnosti, nikdy z toho nemůže vzniknout nic normálního. Free-
ba a Slaba se potkali už dávno na soutěži Bohemia Custom a tak si „padli do noty“, že toho dne už ani nebyli schopni vylézt na pódium pro poháry. Takže spolu začali jezdit a dělat na motorkách.
Jednoho dne přivezl Milan k Freebovi do Havlíčkova Brodu prapodivný rám, motor z Buellu XB12S, nějaký nákres a fotku, na které bylo taky něco domalováno. Do tvrdého rámu původně z USA už zasáhl Milanův tehdejší parťák Tomáš Marek (MS Tuning = Marek + Slaba Tuning), který vyřezal horní rámovou trubku a místo ní navařil dvě tvořící elipsu. Zbytek plánování, co s tímhle dál, se odehrával v různých restauračních zařízeních, ke kterým má dvojice Slaba-Freeba vybudovaný velmi pozitivní vztah. Milan chtěl nejprve postavit stroj, jehož součástí by bylo zařízení, které za sebe na silnici dokáže v případě pronásledování vychrlit několik litrů oleje. Proto „Cops Hunter“ – lovec policajtů. Od této myšlenky však naštěstí nakonec upustil.
Málokdo ví (a nevěděl jsem to ani já), že Milan je kromě toho všeho také řezbář a jako umělec má parádně vypěstovanou představivost, takže vymýšlení finálního designu motocyklu byl podle Freeby jeden velký koncert. Hodně se toho prodebatovalo, hodně vypilo a výsledek je prvoligový.

gal_1_241.jpg

Henry z Veselice
Když už měl Freeba základ motorky na zvedáku, vstoupil do hry další člen – Freebův „sparringpartner“ Lálin. Uviděl to dílo a prohlásil jen: „Henry!“ Freeba se na Lálina tázavě podíval, ale ten jen odvětil: „Jo, vypadá to přesně jako pes Henry z hospody ve Veselici. Je to úplně stejně krpatý, pokřivený a rozlámaný! Pojď, to musíš vidět!“ Tak proběhla exkurze do Veselice, kterou nakonec musel absolvovat i Milan Slaba, a všechny zúčastněné strany se shodly na tom, že stavba se bude dál odvíjet přesně v duchu zbídačené tělesné schránky chudáka Henryho.
Podobně vznikaly na motorce další detaily. Milan se šel při jedné návštěvě havlíčkobrodské dílny vyčůrat k řece a objevil tam sedátko ze starého kultivátoru, který se ještě zapřahal za koně. Nadchnul se a ihned ho chtěl na motorku montovat. Freeba mu to zakázal, ale aby mu udělal radost, vyrobil mu menší, velmi podobné.
Dalším bodem ve výčtu vtipných komponentů jsou určitě stupačky. Tyhle bodce nenajdete v žádném katalogu H-D doplňků. Jsou to totiž okrasné špičky na plot zakoupené v OBI. Ale to prý přiznávat nesmím; můžu jen napsat OBI Racing Products.
Z OBI snad pochází i nějaká světla, ale jinak co šlo, vyrobil Freeba z plechu. Inspiraci bral všude možně. Třeba na žebrování pod sedlem je znát jeho fascinace těžkými náklaďáky Tatra.

Highlander Fantasmagory a Bernard
Všimli jste si těch výfuků? Ty vyráběl Freeba na Milanovo spe-
ciální přání a společně tento systém nazvali Highlander Fantasmagory. Podobně dopadlo i sání, které je prapodivně propletené nahoře mezi rámovými trubkami.
Když se tento unikátní plechový výtvor vrátil zpět do Roudnice, přišel ke slovu opět Tomáš Marek. Rám dostal vahadlovou přední vidlici MS Tuning a velmi slušivá kola z Kawasaki
ZX-10R i s brzdovými kotouči.
Zcela zásadním prvkem, který vás praští přes oči jako první, je dvojice pivních lahví pod sedlem. Opět záležitost, která na motorce původně vůbec neměla být, ale vzhledem k tomu, kolik litrů produktu pivovaru Bernard konstruktéři při stavbě zkonzumovali, bylo rozhodnuto, že tento „lék na probouzení fantazie“ má na motorce své místo. Podle původních plánů měla být torza obou lahví skleněná, avšak z praktického hlediska byly namísto originálů vyrobeny atrapy ze železa. Tyhle „flašky“ ale nejsou jen na okrasu. Jsou to vlastně víčka hrdel palivové a olejové nádrže, neboť ty se u Henryho obě skrývají v podsedlové části.

gal_2_241.jpg

Motor na biopaliva?
Podle původních plánů měl být Henry pouze našopován nějakým kovem, ale konstruktéři zjistili, že je to ve fázi, kdy je většina komponentů už hotova, technologicky velice problematické. Proto přišlo na řadu lakování, respektive Milanův nápad – luxusní barvičky House of Kolor a Olaf Pugner. Do laku šlo úplně všechno včetně kol a motoru.
Mimochodem nemohl jsem se nezeptat, proč je na motorových hlavách napsáno Biomasturbator. Freeba mi na to odpověděl jen: „To víš no, Slabovina!“ Olaf Pugner byl každopádně sdílnější: „Netuším, proč to tam chtěl, ale když už motor v zeleném laku i s těmito nápisy stál u mě ve studiu, tak si to každý, kdo tam přišel, neskutečně prohlížel a ptal se, jestli je to jako nějakej novej model fungující třeba částečně na nějaká biopaliva…“
Henry, the Cops Hunter bude mít svoji českou premiéru už za týden v Praze-Holešovicích na soutěži Bohemian Custom Bike. Spolu s dalšími výraznými novinkami má připraveno čestné místo v expozici společnosti House of Kolor. I v Praze bude určitě patřit k nejzajímavějším exponátům výstavy.


Fotogalerie
Komentáře k článku
piskworka [ 217.170.97... ] 2. 3. 2011  22:01
Autor je zárukou,že se při čtení článku vždy pobavím,ikdyž nejsem odborník na přestavby.Ani tentokrát nezklamal.Díky
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.