Jak si stojí Blata u světových novinářů?


Blata 125 patří jednoznačně do světové špičky maloobjemových motardů. U endurové verze už není verdikt tak jednoznačný. To je můj názor, ale jak českou Blatu vnímají zahraniční kolegové?


Jak si stojí Blata u světových novinářů?

O Blatě 125 se začalo v zahraničním tisku kupodivu psát až po uvedení motocyklů na anglický trh – žádná předprodukční představení. Angličané začali mluvit o novém atraktivním motocyklu pro mladé. Veřejnost se jednoduše dočetla obecné, nic neříkající rozsáhlé blafy, které často čteme i u nás v Česku a jejichž informační hodnotu lze shrnout do jednoho jediného titulku – „Nová česká motorka je na trhu“. Situace se moc nezlepšila ani po prvních testovacích jízdách. Věty typu „Je vhodná pro začátečníky; má nízko sedlo“ jsme schopni odvodit i z technické specifikace motorky.

„ Je nepatrně dražší než Suzuki DR125SM, ale nabízí toho papírově mnohem více ”

Výbava se líbí
Kupodivu se tisk „za čárou“ zabývá i malichernostmi, jako je možnost zahřátí motorky na stojánku (Hoši, tohle není Čína, aby vám to na neutrál se stojánkem vypínalo motor, Honda to taky nedělá!). Ocenění se dočkaly i povedené úchyty pod sedlem pro spolujezdce nebo přístrojový panel Acewell.
 

gal_1_148.jpg

Uvědomují si pozici vůči konkurenci
V zahraničí si moc dobře uvědomují, jakou pozici Blata zaujala. Je nepatrně dražší než Suzuki DR125SM, ale nabízí toho papírově mnohem více. Zároveň je ale razantně levnější než největší konkurent Yamaha WR125X (cenové poměry jsou stejné jako u nás). Jako první si Blatu na paškál podrobně vzali až Francouzi, kteří se v testu neomezili pouze na vyjmenování komponent, které motorka využívá, bez zmínky o tom, jak fungují. Ve světě boduje originální design, linky předního světla, ale i ostatních částí, včetně rámu a podsedláku. Velká chvála jde samozřejmě směrem k podvozku Marzzochi a Sachs, který je v této kategorii na bezkonkurenční úrovni (řeč je o motardové verzi). Právě v části podvozku mě trochu zaráží, že Angličané zpochybňují adhezi českých Mitasů H-15, do kterých je BXM obuta. Přitom právě Mitasy H-15 byly v ČMN číslo 13 vyhlášeny jako TOP pneumatiky montované na sériovou stopětadvacítku. Za tento názor se také jednoznačně staví francouzská redakce moto-infos.com, která pneumatiky vyzdvihuje a poukazuje na možnost jejich sportovního využití.

Málo kobyl
Nejvíce výtek směřuje jednoznačně k agregátu. To, na co jsme upozorňovali v loňském testu, se nelíbí ani kolegům v zahraničí, kteří se dění do šesti tisíc otáček nebojí označit frází: „Jakoby motor prodělal mrtvici“, což je poměrně přesné. Motor v nízkých otáčkách nechce nic dělat a pocitově nejde zlehka. Ale co se neprojeví dole, projeví se nahoře, kdy má dvouventilový motor až neuvěřitelný progres. Jedním dechem však zahraniční novináři dodávají, že top speed 100 km/h (měřeno pomocí GPS) je spíše zklamáním. To, že to Blata umí rozparádit až na tachometrových 120 km/h, my sice víme, ale v tento moment již motor pracuje téměř na maximálních přípustných otáčkách agregátu pro provoz.
 

Sedm z deseti
Mínusové body jsou Blatě přičítány např. za místy čouhající dráty elektroinstalace, i tak si ale Blata nakonec odnáší ve všech testech vesměs podobné hodnocení, které lze prezentovat jako sedm bodů z deseti, což je rozhodně úspěch!  


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.