Absolut Hybrid
Peugeot HYmotion3
Automobilka Peugeot představila koncept, který by mohl mít přezdívku absolutní hybrid. Ne, není tak ošklivý, jenom v sobě snoubí motocykl a automobil a ke klasickému motoru je vybaven i dvěma elektromotory...
Spojení motocyklu a automobilu je na projektu HYmotion3 vidět již na první pohled. Motocykl (v tomto případě spíše skútr) je zde doplněn o kapotáž. Ta má v případě nepřízně počasí ochránit jezdce se spolujezdcem proti větru a vodě, zároveň také snižuje nutnost čistění oblečení, helmy a brýlí od hmyzu. Na rozdíl od BMW C1, které střechu nad hlavou řidiče motocyklu proslavilo nejvíce, zde chybějí bezpečnostní pásy, takže jezdec musí být vybaven helmou. Alespoň v zemích, kde je ochrana hlavy vyžadována.
Při pohledu vás možná také překvapí absence zpětných zrcátek. U stroje prošpikovaného nejmodernějšími technologiemi by tato „archaická“ záležitost zřejmě budila pohoršení. Pro kontrolu dění za sebou má jezdec k dispozici display, na který je přenášen obraz z kamery.
Za vším hledej ekologii
Rozvržení – dvě kola vpředu, jedno vzadu – už také není ničím novým. Takové vozítko má ve své nabídce například Piaggio. Přesto HYmotion3 v tomto rozložení kol ukrývá něco neobvyklého. Jsou to ony zmíněné elektromotory. Zatímco zadní kolo je klasicky poháněno spalovacím motorem o objemu 125 cm3, v každém z kol předních je jeden elektromotor o výkonu 3 kW. Ptáte se proč to všechno?
Odpověď je nasnadě – snížení spotřeby a tím i vyprodukovaného CO2. Jak je již léta známo, spotřeba rapidně narůstá při popojíždění v malých rychlostech. To je ale pro HYmotion3 minulostí. Při nízkých rychlostech bude využívat práci elektromotorů, ale jakmile začne rychlost výrazně stoupat, připojí důmyslná elektronika spalovací motor. V režimu kombinovaného chodu obou motorů (při akceleraci, nebo horších adhezních podmínkách) dosahuje hodnota výkonu 29 koní. To při hmotnosti stroje 250 kg stačí na zrychlení z nuly na 50 km/h za 2,8 sekundy a maximální rychlost 110 km/h.
Do benzinové nádrže se vtěsná třináct litrů paliva, elektromotory jsou pak poháněny energií z lithium-ionových baterií, a protože při deceleraci zvládají rekuperaci, může akční rádius vozidla dosahovat až 600 km.
Projekt Peugeot HYmotion3 je zatím v plenkách. To znamená, že se jedná o koncept, u kterého není jasné kdy a jestli vůbec bude uveden do výroby. Podle současného vývoje, kdy se hybridní koncepty, ale i sériová vozidla objevují čím dál častěji, je jasné, že pokud ne přímo Hymotion3, tak něco velmi podobného se objeví v sériové produkci již brzy.
Komentáře k článku
[
]
Přidat komentář