Petr Pour
Text:
Petr Pour Fotografie:
Peugeot

Absolut Hybrid

Peugeot HYmotion3


Automobilka Peugeot představila koncept, který by mohl mít přezdívku absolutní hybrid. Ne, není tak ošklivý, jenom v sobě snoubí motocykl a automobil a ke klasickému motoru je vybaven i dvěma elektromotory...

Absolut Hybrid Spojení motocyklu a automobilu je na projektu HYmotion3 vidět již na první pohled. Motocykl (v tomto případě spíše skútr) je zde doplněn o kapotáž. Ta má v případě nepřízně počasí ochránit jezdce se spolujezdcem proti větru a vodě, zároveň také snižuje nutnost čistění oblečení, helmy a brýlí od hmyzu. Na rozdíl od BMW C1, které střechu nad hlavou řidiče motocyklu proslavilo nejvíce, zde chybějí bezpečnostní pásy, takže jezdec musí být vybaven helmou. Alespoň v zemích, kde je ochrana hlavy vyžadována.

Při pohledu vás možná také překvapí absence zpětných zrcátek. U stroje prošpikovaného nejmodernějšími technologiemi by tato „archaická“ záležitost zřejmě budila pohoršení. Pro kontrolu dění za sebou má jezdec k dispozici display, na který je přenášen obraz z kamery.

Za vším hledej ekologii
Rozvržení – dvě kola vpředu, jedno vzadu – už také není ničím novým. Takové vozítko má ve své nabídce například Piaggio. Přesto HYmotion3 v tomto rozložení kol ukrývá něco neobvyklého. Jsou to ony zmíněné elektromotory. Zatímco zadní kolo je klasicky poháněno spalovacím motorem o objemu 125 cm3, v každém z kol předních je jeden elektromotor o výkonu 3 kW. Ptáte se proč to všechno?

Odpověď je nasnadě – snížení spotřeby a tím i vyprodukovaného CO2. Jak je již léta známo, spotřeba rapidně narůstá při popojíždění v malých rychlostech. To je ale pro HYmotion3 minulostí. Při nízkých rychlostech bude využívat práci elektromotorů, ale jakmile začne rychlost výrazně stoupat, připojí důmyslná elektronika spalovací motor. V režimu kombinovaného chodu obou motorů (při akceleraci, nebo horších adhezních podmínkách) dosahuje hodnota výkonu 29 koní. To při hmotnosti stroje 250 kg stačí na zrychlení z nuly na 50 km/h za 2,8 sekundy a maximální rychlost 110 km/h.

Do benzinové nádrže se vtěsná třináct litrů paliva, elektromotory jsou pak poháněny energií z lithium-ionových baterií, a protože při deceleraci zvládají rekuperaci, může akční rádius vozidla dosahovat až 600 km.

Projekt Peugeot HYmotion3 je zatím v plenkách. To znamená, že se jedná o koncept, u kterého není jasné kdy a jestli vůbec bude uveden do výroby. Podle současného vývoje, kdy se hybridní koncepty, ale i sériová vozidla objevují čím dál častěji, je jasné, že pokud ne přímo Hymotion3, tak něco velmi podobného se objeví v sériové produkci již brzy.


Komentáře k článku
gzg [ 83.208.240... ] 28. 11. 2008  21:54
velka blbost
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.