Smutné zprávy

Tyhle články se blbě čtou a ještě hůře píšou. Zubatá opět úřadovala v motorkářských ...

Celý článek »
Vzhůru za dobrodružstvím

Před třiceti lety odstartovala expedice Tatra kolem světa. Určitě si pamatujete na tu krásnou ...

Celý článek »

Jak si stojí Blata u světových novinářů?


Blata 125 patří jednoznačně do světové špičky maloobjemových motardů. U endurové verze už není verdikt tak jednoznačný. To je můj názor, ale jak českou Blatu vnímají zahraniční kolegové?


Jak si stojí Blata u světových novinářů?

O Blatě 125 se začalo v zahraničním tisku kupodivu psát až po uvedení motocyklů na anglický trh – žádná předprodukční představení. Angličané začali mluvit o novém atraktivním motocyklu pro mladé. Veřejnost se jednoduše dočetla obecné, nic neříkající rozsáhlé blafy, které často čteme i u nás v Česku a jejichž informační hodnotu lze shrnout do jednoho jediného titulku – „Nová česká motorka je na trhu“. Situace se moc nezlepšila ani po prvních testovacích jízdách. Věty typu „Je vhodná pro začátečníky; má nízko sedlo“ jsme schopni odvodit i z technické specifikace motorky.

„ Je nepatrně dražší než Suzuki DR125SM, ale nabízí toho papírově mnohem více ”

Výbava se líbí
Kupodivu se tisk „za čárou“ zabývá i malichernostmi, jako je možnost zahřátí motorky na stojánku (Hoši, tohle není Čína, aby vám to na neutrál se stojánkem vypínalo motor, Honda to taky nedělá!). Ocenění se dočkaly i povedené úchyty pod sedlem pro spolujezdce nebo přístrojový panel Acewell.
 

gal_1_148.jpg

Uvědomují si pozici vůči konkurenci
V zahraničí si moc dobře uvědomují, jakou pozici Blata zaujala. Je nepatrně dražší než Suzuki DR125SM, ale nabízí toho papírově mnohem více. Zároveň je ale razantně levnější než největší konkurent Yamaha WR125X (cenové poměry jsou stejné jako u nás). Jako první si Blatu na paškál podrobně vzali až Francouzi, kteří se v testu neomezili pouze na vyjmenování komponent, které motorka využívá, bez zmínky o tom, jak fungují. Ve světě boduje originální design, linky předního světla, ale i ostatních částí, včetně rámu a podsedláku. Velká chvála jde samozřejmě směrem k podvozku Marzzochi a Sachs, který je v této kategorii na bezkonkurenční úrovni (řeč je o motardové verzi). Právě v části podvozku mě trochu zaráží, že Angličané zpochybňují adhezi českých Mitasů H-15, do kterých je BXM obuta. Přitom právě Mitasy H-15 byly v ČMN číslo 13 vyhlášeny jako TOP pneumatiky montované na sériovou stopětadvacítku. Za tento názor se také jednoznačně staví francouzská redakce moto-infos.com, která pneumatiky vyzdvihuje a poukazuje na možnost jejich sportovního využití.

Málo kobyl
Nejvíce výtek směřuje jednoznačně k agregátu. To, na co jsme upozorňovali v loňském testu, se nelíbí ani kolegům v zahraničí, kteří se dění do šesti tisíc otáček nebojí označit frází: „Jakoby motor prodělal mrtvici“, což je poměrně přesné. Motor v nízkých otáčkách nechce nic dělat a pocitově nejde zlehka. Ale co se neprojeví dole, projeví se nahoře, kdy má dvouventilový motor až neuvěřitelný progres. Jedním dechem však zahraniční novináři dodávají, že top speed 100 km/h (měřeno pomocí GPS) je spíše zklamáním. To, že to Blata umí rozparádit až na tachometrových 120 km/h, my sice víme, ale v tento moment již motor pracuje téměř na maximálních přípustných otáčkách agregátu pro provoz.
 

Sedm z deseti
Mínusové body jsou Blatě přičítány např. za místy čouhající dráty elektroinstalace, i tak si ale Blata nakonec odnáší ve všech testech vesměs podobné hodnocení, které lze prezentovat jako sedm bodů z deseti, což je rozhodně úspěch!  


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Sportem ku...
ČMN 17/2016 - Petr Pour
Kam s ním
ČMN 16/2016 - Petr Pour
Kde začíná atraktivnost?
ČMN 15/2016 - Petr Pour
Od Assenu po Markétu
ČMN 14/2016 - Petr Pour
Blízká setkání...
ČMN 13/2016 - Petr Pour
Hold Katalánsku
ČMN 12/2016 - Petr Pour
Sportu zdar
ČMN 11/2016 - Petr Pour
Klíč k dokonalosti bude v klíči
ČMN 10/2016 - Petr Pour
Soudruhu, nezlob se
ČMN 9/2016 - Petr Pour
Jen jsem tam stál a nevěděl, co bude dál…
ČMN 8/2016 - David M. Bodlák
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

2. - 3. června
3. - 4. června
9. - 11. června
.