Kamil Holán: Místo věnce spousta sádry

Kamil Holán

Hořice jsou posvátnou půdou pro všechny roadracingové příznivce a závod 300 zatáček Gustava Havla je vrcholem české motocyklové sezony. V loňském roce jsem tady poprvé dosáhl na bednu, letos z toho byl bohužel celkem dramatický držkopád.


Kamil Holán: Místo věnce spousta sádry

Do Hořic jsem se vracel letos pošesté. Od první návštěvy jsem však zcela podlehl kouzlu zvanému road racing. Bez ohledu na to, jaký výsledek jsem zde zajel, vždy jsem si tyto závody nezapomenutelně užil.
Letos jsem měl do litrové třídy skvěle připravenou svoji erjedničku a do šestek půjčenou tak trochu babičku Hondu CBR RR z roku 2005.

Polomokrá sobota
První na řadu přicházejí šestistovky a já jsem nervózní jak prvňáček. Je zde totiž nevídaná konkurence a startovní pole se hemží zvučnými jmény nejen z českého mistráku, ale také ze všech možných evropských zemí. Jedu si svoje tempo a užívám si skvělý přírodní okruh. Hned při vjezdu do depa mě Holík mlátí do zad a řve na mě, že jsem, vole, druhej za Pearsonem. Michael Pearson je jeden z nejlepších roadracingových jezdců v Irsku a zde jel naprosto excelentně. No ale já byl taky víc než spokojený.
Po vyjetí do prvního tréninku tisícovek jsem se postupně prokousával polem jezdců, až jsem se dostal za Jirku Dražďáka. Snažil jsem se ho udržet a ono to kupodivu šlo. Na trať spadlo prvních pár kapek a já zajel do boxů, kde byl táta připravený nadšeně mi sdělit, že jsem druhý – právě za Jirkou. Další kvalifikace byly obě mokré a já jsem raději ani nevyjížděl. Pořadí startovního roštu určily již první tréninky.

gal_1_159.jpg

Smutná neděle
Do závodů šestek zbývala už jen půlhodina a já pořád neměl na motorce kola. Mohlo za to počasí, které si s námi pěkně pohrávalo. Na poslední chvíli se to celkem probralo a dali jsme tedy suché gumy. Start jsem zvládl na výbornou. Přesně jsem trefil zhasnutí světel a motorku jsem protáhl na první místo. Poprvé v životě vedu v Hořicích závod, to je přece skvělý! Protože jsem soudný, čekal jsem, že přese mě půjdou rychlíci s nadupanými motorkami. Na mě bylo hájit pozice, co nejdéle to půjde. Už během prvního kola mě předjel Pearson a během druhého Indián. Dál už ale nikdo. Kouknu za sebe a vidím ještě Jirku Brože, ale za ním díra. Super, říkám si a další dvě kola dělám co můžu, abych kovboje udržel za zády.
Jenže pak to přišlo. V nájezdu do pátého kola jsem dostal na výjezdu z esíčka hodně velký smyk zadního kola, který jsem sice ještě ustál, ale následek toho byl, že mě to i s motorkou vystřelilo mimo trať při nájezdu do další pravotočivé zatáčky. Pak si pamatuji jen to, že jsem šel po kolizi s pneumatikou z motorky na hlavu a pak už mě to vypnulo.

Vrtulník to jistil
Probral jsem se asi za minutu, ležel jsem na zádech a koukal na lidi kolem sebe. Bylo mi dost zle a pořád jsem o sobě moc nevěděl. Poznával jsem některé tváře, ale bohužel si je dnes nepamatuji. Vím jen, že se mi všichni snažili nějak pomoct. První jsem ucítil šílenou bolest přímo uprostřed zad. Nohama jsem však hýbat mohl, a tak mi proběhlo hlavou, že nejhorší to není. Postupně se dostavila bolest pravého kotníku a pravého zápěstí. To, že jsem měl proraženou bradu a prokouslý ret, jsem vůbec nevěděl. Rána do hlavy byla tak velká, že se mi všechno okolo pořád nějak ztrácelo do mlhy. Dál už vím jen to, že raději zavolali vrtulník, který mě odvezl do hradecké nemocnice.
Místo slibně rozjetého závodu šestek a skvělé startovní pozice v litrech, kde jsem si věřil ještě mnohem víc než v šestkách, jsem měl pěkný otřes mozku a nechodící sádru na pravé noze. Pravé zápěstí jsem měl zlomené tak blbě, že mi ho po propuštění z Hradce museli ještě jednou v Praze zlomit a zafixovat v hodně nepříjemné poloze.
Velká podpora kamarádů a všech fanoušků na různých fórech mi moc pomáhala a i díky nim to nesu po psychické stránce statečně a všem jsem moc vděčný. Pořád se ve mně perou dobré pocity z toho, že jsem celkem v pořádku, se špatnými pocity z toho, že jsem si mohl domů odvézt zase dva věnce.
Pro letošní rok mám ještě jeden velký cíl – zúčastnit se Manx Grand Prix na ostrově Man. Ten se mi sice trošku vzdálil, ale ještě není nereálný, protože pokud nebudou žádné komplikace, tak mi sádry sundají
8. července a pak už bude jen na mně, jestli se dostanu do konce srpna do stavu odjet tenhle závod snů. Ať to však dopadne jakkoliv, tak se už hrozně moc těším na další ročník hořických
zatáček.

gal_2_159.jpg

 

gal_3_159.jpg

Kamil Holán #74
narozen:
14. 10. 1977
povolání: grafik, designér
stav: skoro ženatý, 2 dcerky
první závodní sezona: 2001
závodní tým: ČMN Vlčáci
největší úspěchy: rozhodně dvě třetí místa v Hořicích v roce 2009, potom
několik pódiových umístění v českém mistráku ve třídě
SuperStock 1000 a Superbike v předchozích letech
závodní cíle: podívat se na Man (samozřejmě do závodu) a jinak jezdit
co nejdéle, hlavně aby to byla pořád sranda


Fotogalerie
Komentáře k článku
Radek [ 78.102.9... ] 19. 6. 2010  23:31
No je to pech, takhle hezky rozjetej závod. Ale hlavně že jsi celej. Tak ať to výjde na Manu!
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.

Motozábava

20. - 21. prosince
6. - 9. března 2025
29. května - 1. června 2025
.