Přečtěte si v ČMN 25/2010
Právě na novinových stáncích a u čerpacích stanic.
Víte, co je nadsamec? Ne? No, tak hlavně jestli to ví vaše drahá polovička. Každopádně hned na druhé straně nových ČMN vám odhalíme, co je to Überbike, neboli nadmotocykl. Jen ve zkratce – sériový naháč s přeplňováním, výkonem 200 koní, šesti válci a maximálkou seškrcenou na 250 km/h. A značka? Horex!
POZOR! Vyhlásili jsme letní fotosoutěž. Posílejte nám fotky z dovolené, ale aby na nich byly vidět ČMN. Vítězové dostanou předplatné a fotky otiskneme. Více informací na straně 2.
Tak to je peklo. Vrchní redakční religionista Honzis se pustil do prostudování nové církve zvané Dukeismus. Nevím, jestli přijímá podobojí, ale podle Honzise prej jede jako prase. Inu, KTM 690 Duke R v testu proste nemůže nudit.
Hawk udělal nedávno maturu a teď přemýšlí nad nesnesitelnou lehkostí bytí. Jednou z jeho hlavních otázek je, zda se čtvrtlitr Shineray Sport XY-250 5A (teď si nejsem jistej, jestli ten konec názvu není už espézetka) chytí na trhu. Na první pohled nevypadá špatně a jak jede, se dočtete v druhém testu těchto ČMN.
Jo a víte, že už se prodává hybridní Piaggio MP3? Už takhle divnocykl se dvěma koly vpředu dostal krom spalovacího motoru ještě elektromotor, takže si můžete vybrat hned z několika jízdních režimů. Víc info na straně 7 a na redakční test se můžete těšit, bude v nejbližší době.
Když si jde Ondra Hrůza zajezdit motokros, tak to nebejvá na ničem normálním. Nedávno se nechal povozit v kočáře sajdkárové dvojice bratrů Rozehnalových, no a tentokrát v blátě otestoval Royal Enfield India Bullet. Krom tradičního benzíňáku měl k dispozici vlastně taky tradiční nafťák. Jak to dopadlo, se dočtete na straně 8.
Michal Indi Dokoupil se vrátil z Manu, a tak se nám vyzpovídal ze svých dojmů. Když řeknu, že článek nese název „Smůla z Hořic mě doprovázela i na Manu“, asi hodně napovím.
Chcete vidět, jak redaktoři ČMN havarují na motorkách a ještě se tomu smějou? Tak mrkněte sem, kde naleznete fotogalerii z naší redakční účasti na motoškole Míry Lisého. Ten nám půjčil svůj Ducati peklotrenažér pádů a trialku. Z obojího se nám úspěšně podařilo vystupovat hlavou napřed a naše pohotové video a foto sekce to všechno zaznamenaly (video přibude později). No a kdybyste se chtěli o našich zkušenostech dočíst víc, tak na straně 10.
V Hořicích se jela už devatenáctá Česká Tourist Trophy. Takže další závody historických závoďáčků. A protože tyhle motorky a závody prostě mám rád, vypravil jsem se podívat, co je nového. Report na straně 16.
Hned na protější straně historik a náš spolupracovník Petr Hošťálek podrobně představil BMW R 66 z roku 1938. Tahle německá raketa dokázala už před válkou letět 115 km/h, když ji hnalo 30 koní.
Myslíte, že se dá vojet cruiser? Hodnota těchto motorek i jetých padá strašně pomalu. Jak je to u Kawasaki VN900 Custom a co se na ní se... však vy víte, to zjistil Kuba Nič.
Minulý týden proběhlo také několik srazů. Tak třeba v kanálu. Pardon u Kanála, v Holubicích u Brna. A ženský motorkářky si daly sraz (nebo slet?) u Mácháče. No bodejť, K. H. Mácha, to je prostě romantika, kde jinde probrat ty ženský věci. No a není to tak dávno, co kaskadéři řádili na letišti Krásno u Sokolova. Teda, kromě Martina Krátkýho, který musí mít vždycky extravuřty, takže se proháněl i mimo letiště v trávě a po zadním.
Co říct závěrem? Tak třeba, že borci v Moto GP si střihli Silverstone, Motokrosaři si dali MS v německém Teutshenthalu a ve slovenských Šenkvicích, enduristé pro změnu v Púchově, v Přerově se jel offroad maraton a pak nějaké to kukátko, třeba, že naše hvězda supermota Petr Vorlíček se oženil.
Petrovi přejeme hodně štěstí a vám čtenářům zase příjemné čtení a nezapomeňte se na dovolené s vašimi ČMN vyfotit.