Petr Pour
Text:
Petr Pour

Přečtěte si v ČMN 30/2010


Právě na novinových stáncích a u čerpacích stanic.

Týden se s týdnem sešel. Během něj se odehrála řada událostí, které hýbou světem. Tak třeba Řepka plivnul na soupeře, Paroubek údajně válčí s Jandákem o svoji ženu Petru, Stanislav Gross si staví vilu za třicet milionů, na dálnici se poprali policajti a v jižních Čechách spolu dokonce válčí. Tak tohle všechno se v Českých motocyklových novinách nedočtete. Zato jsme pro vás připravili každotýdenní dávku aktualit, reportáží a testů ze světa v jedné stopě. Zde je jejich výcuc.


Přečtěte si v ČMN 30/2010

 Aktuality jednoznačně ovládly informace z Apeninského poloostrova. Ducati představila první vlaštovku z modelové řady roku 2011. Je jí 848EVO, která rozhodně nikoho nenechá chladným. Smutnou zprávou je, že krachuje Moto Morini. To Piaggio se rozhodlo vyrábět Vespy v Indii. No a od sousedních Francouzů přišla zpráva, že Voxan sice krachnul, ale práva na používání značky koupil multimilionář Gildo Pallanca Pastor, který se rozhodl pod tímto označením vyrábět elektrobiky. A ještě jednou Ducati, tentokrát na straně 23. Náš spolupracovník Alan Cathcart přináší detaily ohledně jejich nového chystaného superbiku.

Kuba Nič se s Davidem vypravili do Polska otestovat novinky Husabergu pro rok 2011. Za podpory polskich kibicov (rozuměj polských fanoušků) Kuba zjistil, že u novinek przevladaji kľady przed zapori. A ač se jedná o motocykel dwoudoby, zvládá parádně také otaczki spodowe. Nakonec povedená akce, takže Kuba nepotřeboval ani papyr toaletowy.

Jak se od Honzise už týden linuly z kanclu tóny australských AC/DC, předznamenávalo to něco prapodivného. Nestává se často, aby J.R. měnil Evu a Vaška za něco měkčího. Rozuzlení přišlo, když před redakcí zaparkoval nový skútr Piaggio MP3 a s kabelem v ruce se začal rozhlížet po zásuvce. Tento motocykl je totiž hybrid, a to není žádná urážka. Uvnitř je jak klasický spalovací motor, tak i elektromotor. Jak se obě pohonné jednotky doplňují, se dočtete v testu.

Hawk Kuba druhý (jen orientační označení, nemá to nic společného s kvalitami) ve své sekci otestoval Kymco Quannon Naked 125. Na obědě se svěřil, že je to "láčový" a "zaplavuje ho to". Protože jsme mu nikdo nerozuměli, dostal "deku" a musel nám to říct česky. Se čtenáři se o dojmy podělil výhradně už česky, ale pořád stejně něco remcal, že nám to na "fejsi" natře. Asi mu natřeme jeho face.

David se jednoho dne rozhodl, že se stane mesíkem na motorce. Jak sám přiznal, naštěstí jen na jeden den. Společně s ostříleným messengerem, závodníkem a redakčním spřízněncem Lukášem Hrubým alias Hrubákem se vrhl do městské džungle. Hned na začátku zjistil, že ač rodák z Prahy, vůbec se zde neorientuje. Později se přidal stres z nedostatku času a nakonec i hrozný hlad. Celé dojmy včetně zajímavého rozhovoru s Hrubákem naleznete na stranách 10 a 11.

Dalším dílem pokračuje román Jak dovézt a přihlásit motorku. Tentokrát se OHC věnuje značkám méně známým, neznámým a maloseriovým. Někdy mi přijde, že Ondra mezivěkově soupeří s Aloisem Jiráskem, kdo za život napíše víc slov. Na Ondrovu obhajobu ale musím dodat, že tuto problematiku rozebírá opravdu zevrubně, a to je dobře.

V době, kdy se u nás všichni zamilovali do Jawy 250 Pérák, Angličané přišli se stejně objemnou čtyřdobou BSA. Koncepčně hodně podobný motocykl jako Jawa se lišil v určitých detailech. Například měl víc koní.
Jiří Franek zase zavzpomínal na jednoho ze závodníků éry minulé a svého přítele Jiřího Kružíka. Ten čeřil nejdříve vody malorážkových silničních závodů a potom zčeřil státní hranici, když prchnul za kopečky.

Kafáče se vracejí do módy stejně jako minisukně. Vlastně mají i něco společného - na oboje se moc dobře kouká. Stejně jako vás potěší pohled na Angelinu Jolie v džínové minisukni, nespustíte oči z přestavby Hyde Harrier Bonneville. Ač se tváří retro, je to horká novinka s 84 koňmi na zadním kole a podvozkem od Öhlinse. A prý si ho můžete pořídit jako kit pro svého "boníka".

Kawasaki GPZ600R - tak to je motocykl, který jsme tentokrát rozebrali v sekáči. Je skoro neuvěřitelné, že už je to dvacet let, co tento motocykl naposledy opustil brány továrny. Možná se to zdá neuvěřitelné, protože vypadá stále dobře a celkem dost se jich pohybuje po našich silnicích. Proč? To se dozvíte na straně 27.

Česká invaze na Slovensko. Ne, nejde o to zabrat území, kde se blýská a hromy divo bijů. To jen na Slováči proběhl velký sraz Tanec Slnka, kam (a kde) se sjela řada Čechů. Report (stejně jako z Motorachotu Želetava) v sekci srazy.

Na závěr povinná dávka adrenalinu v podání českého i světového sportu. Tak například Tomáš Holubec se stal prvním mistrem ČR, Lorenzo zasadil další úder a podmaňuje si planetu zemi (proslýchá se, že pochází ze stejné galaxie jako Elvis Presley), no a Robbie Madison překvapil při X-Fighters když se otočil tak, jak nikdo nečekal.

A nezapomeňte, že v tomto čísle je také příloha Quad&ATV. Tentokrát v ní najdete například exkluzivní test závodního quadu s motorem Jawa nebo cestopis z Maroka.
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.