Pancéřová pěst (s pozitivní silou)
Na pohled budí obě zbraně značný respekt. Německý originál se vyznačuje velkou ničící silou a špatnou morální pověstí, japonské monstrum překvapí mamutím zátahem a ovladatelností, kterou byste mu rozhodně netipovali.
Kdo chce těžkotonážní „nízkopodlažní“ cruiser, a přitom v něm třímá sportovní duch a chce zkrátka jednou za čas skupince načančaných superbikerů na vyvoněných barvičkách natrhnout, lidově řečeno, prdel, najde ve Warrioru to pravé náčiní.
Větší motor, stříkačka
Road Star Warrior je opravdu unikátní stroj a je docela škoda, že vlastně v programu Yamahy nemá žádného nástupce. Vypadá celkem normálně cruiserovsky, ale ve své podstatě je to jen „placatý“ a kamuflovaný superbike. Vychází z původní XV1600 Wild Star, ovšem kromě převrtaných válců z rovných 1600 na 1670 kubíků (zdvih stejný, stejně jako čtyřventilový rozvod OHV) se změnil například podstatně materiál rámu – z chrommolybdenu na dural, váha kostry tím spadla z 28?kg na 17,5?kg.
Motorka má oproti Wild Staru o dost vyšší světlost, čímž je jí umožněno projíždět zatáčky v poměrně velkém náklonu. Díky pevným „vzhůrunohama“ vidlicím, sportovním pneumatikám (vpředu 120/70ZR18 a 200/50ZR17 vzadu) a pevnému rámu se umí Warrior do zatáček ohýbat pěkně svižně. Brzdy má vynikající z R1. Novinkou bylo vstřikování, které ovšem k nejúspornějším nepatřilo. Warrior nemá dokonce ani dnes konkurenta, ani Intruder M1800R není takový sporťák jako Warrior. Není bez zajímavosti, že motor z Warriora Yamaha už jen lehce našlapala koníky a použila v exkluzivním naháči MT-01. Potenciál má tohle jádro veliký, kdo chce ladit, ten si užije.
A ten výfuk? Mně to připadá jako nějaký kanón, Árnýho oblíbený rotační kulomet nebo panzerfaust.
Voní Amerikou
Yamaha XV1700 Road Star Warrior je americká motorka s evropskou homologační sadou. Celá série byla podávána víceméně jako „velká limitovaná“ – možná jen pro image, kdo ví. První kusy měly velký příbal s evropskými oéčkovanými díly – lampy, blinkry...
Kdy přesně se Warrior objevil, je těžko definovatelné. V Americe byl již o rok dříve, avšak jelikož se americké modely Wild Star a Warrior oproti evropským zvláštně prolínají, je skoro nedohledatelné, jak to vlastně celé začalo. Například v Evropě byl před Warriorem XV1600 Wild Star – ovšem v Americe byl Wild Star již s větším 1700 kubíkovým motorem z Warrioru. Zkrátka americký trh si jede sám za sebe.
Warrior je krásná a fungující motorka, má své fankluby a s odstupem pár let se dá říct, že je už dnes tak trochu kultovní. Není rozhodně pro každého. Také má nějaké mouchy, převodovky se nedařilo úplně dochytat ani na Wild Starech, War-
rior byl problémy postižen zprvu také. Evropský trh určitě zaplaven Warriory není a kdo nepochodí zde, bude nejspíš odkázán na Ameriku.
Jestli by měl Terminátor mít nějakou novou motorku, měl by to být podle mě právě Warrior.
Máte s touto motorkou zkušenosti? Zašlete nám je na e-mail: redakce@cmn.cz.
Fotogalerie