Pancéřová pěst (s pozitivní silou)


Na pohled budí obě zbraně značný respekt. Německý originál se vyznačuje velkou ničící silou a špatnou morální pověstí, japonské monstrum překvapí mamutím zátahem a ovladatelností, kterou byste mu rozhodně netipovali.


Pancéřová pěst (s pozitivní silou)

Kdo chce těžkotonážní „nízkopodlažní“ cruiser, a přitom v něm třímá sportovní duch a chce zkrátka jednou za čas skupince načančaných superbikerů na vyvoněných barvičkách natrhnout, lidově řečeno, prdel, najde ve Warrioru to pravé náčiní.

Větší motor, stříkačka
Road Star Warrior je opravdu unikátní stroj a je docela škoda, že vlastně v programu Yamahy nemá žádného nástupce. Vypadá celkem normálně cruiserovsky, ale ve své podstatě je to jen „placatý“ a kamuflovaný superbike. Vychází z původní XV1600 Wild Star, ovšem kromě převrtaných válců z rovných 1600 na 1670 kubíků (zdvih stejný, stejně jako čtyřventilový rozvod OHV) se změnil například podstatně materiál rámu – z chrommolybdenu na dural, váha kostry tím spadla z 28?kg na 17,5?kg.
Motorka má oproti Wild Staru o dost vyšší světlost, čímž je jí umožněno projíždět zatáčky v poměrně velkém náklonu. Díky pevným „vzhůrunohama“ vidlicím, sportovním pneumatikám (vpředu 120/70ZR18 a 200/50ZR17 vzadu) a pevnému rámu se umí Warrior do zatáček ohýbat pěkně svižně. Brzdy má vynikající z R1. Novinkou bylo vstřikování, které ovšem k nejúspornějším nepatřilo. Warrior nemá dokonce ani dnes konkurenta, ani Intruder M1800R není takový sporťák jako Warrior. Není bez zajímavosti, že motor z Warriora Yamaha už jen lehce našlapala koníky a použila v exkluzivním naháči MT-01. Potenciál má tohle jádro veliký, kdo chce ladit, ten si užije.
A ten výfuk? Mně to připadá jako nějaký kanón, Árnýho oblíbený rotační kulomet nebo panzerfaust.

gal_1_178.jpg

Voní Amerikou
Yamaha XV1700 Road Star Warrior je americká motorka s evropskou homologační sadou. Celá série byla podávána víceméně jako „velká limitovaná“ – možná jen pro image, kdo ví. První kusy měly velký příbal s evropskými oéčkovanými díly – lampy, blinkry...
Kdy přesně se Warrior objevil, je těžko definovatelné. V Americe byl již o rok dříve, avšak jelikož se americké modely Wild Star a Warrior oproti evropským zvláštně prolínají, je skoro nedohledatelné, jak to vlastně celé začalo. Například v Evropě byl před Warriorem XV1600 Wild Star – ovšem v Americe byl Wild Star již s větším 1700 kubíkovým motorem z Warrioru. Zkrátka americký trh si jede sám za sebe.
Warrior je krásná a fungující motorka, má své fankluby a s odstupem pár let se dá říct, že je už dnes tak trochu kultovní. Není rozhodně pro každého. Také má nějaké mouchy, převodovky se nedařilo úplně dochytat ani na Wild Starech, War-
rior byl problémy postižen zprvu také. Evropský trh určitě zaplaven Warriory není a kdo nepochodí zde, bude nejspíš odkázán na Ameriku.
Jestli by měl Terminátor mít nějakou novou motorku, měl by to být podle mě právě Warrior.

Máte s touto motorkou zkušenosti? Zašlete nám je na e-mail: redakce@cmn.cz. 


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.