Hurá do dějin

Každá Grand Prix se nějakým způsobem zapíše do dějin. Některá smutně, jako například ta ...

Celý článek »
Smutný úvod

Tento úvodník nebude veselý. Na mistrovství světa do Lokte se určitě těšil nejeden fanda ...

Celý článek »

Dobrák od kosti

(až mně budou dělat generálku, vy už tady nebudete…)


Suzuki Bandit je fenomén. Existují lepší, hezčí i výkonnější stroje, ale Bandit je zkrátka jenom jeden. 


Dobrák od kosti

Bandit je z tradiční ocelářské famílie, vyznává klasickou konstrukci chrommolybdenového rámu, vzduchem a olejem chlazeného řadového čtyřválce s pověstí nerozbitné pevnosti a je to jedna z mála motorek, ke které by si výrobce mohl dovolit dávat doživotní záruku.

Dvacetiletá žebra
Motor pochází ze staré dobré GSX-R1100, legendárního superbiku devadesátých let. Zatímco ostatní výrobci se za starší techniku v útrobách nových strojů spíše stydí, Suzuki na trvanlivosti spodku z GSX-R postavila živnost na dobrých dvacet let. A ani se to nesnažila nijak skrývat. Jemné žebrování na válcích i hlavě a velké víko spojky zná tak asi každý.
Přestože má motor technologický handicap dvaceti let, má krásný přednes, a proto je tak milován. Disponuje velesilou, která i s nemalou hmotností Bandita dokáže pěkně svižně cvičit. Svezení je ladné a velice komfortní, a přestože ocelový rám o sobě dá vědět v jakékoliv rychlejší zatáčce, k celkovému charakteru stroje prostě sedí. Kdo chce lehkého naháče, koupí si třeba Horneta nebo Fazera. Bandit je ekvivalent pořádného chlapa, hromotluka, řidiče kamionu…
Zasloužilý umělec
Za svou existenci prodělal Bandit několik změn. Představen byl v roce 1996, ve verzi N a S. V roce 2000 byl přepracován lehce rám, měnil se tvar kapot, brzdy, sedlo a zmenšil se i rozvor. Samozřejmě se i ladil výkon a charakter motoru. V roce 2007 byl představen nástupce Bandit 1250 s vodou chlazeným motorem o 98 kubíků větším a stříkačkou umožňující splnění euro-norem.
Brzdy jsou z dnešního pohledu průměrné, nikoli však špatné. Od roku 2000 měl Bandit šestipístkové třmeny, tato verze starého Bandita je navíc díky pozměněnému tvaru sedla i o něco pohodlnější. Později zase dostal zpátky čtyřpístky.
Kdo se chce odlišovat, má s Banditem vyhráno. Otevřete-
-li jakýkoliv katalog příslušenství, najdete na Bandita, coby jednoho z nejprodávanějších naháčů vůbec, na co si jen vzpomenete. Od banalit, jako jsou různé plexi štítky, až po výfukové systémy, různé power sady i s možností převrtání a osazení závodními písty – čili úpravy, které kdysi kdekdo praktikoval na GSX-R1100.

gal_1_184.jpg

Pár mušek, důležité drží
První Bandity jsou sice nerozbitné, ale třeba takový lak (tloušťka barvy atd.) a povrchové zpracování docela rychle stárnou. Novější ročníky jsou zblízka viditelně hezčí. Mnozí také řeší pérování, především přední vidlici, která má pružiny tak říkajíc unavené již z fabriky, natož pak po třeba deseti letech provozu. Inu, váha je váha a kdo se chce svézt, musí do teleskopů našroubovat něco kvalitnějšího.

Bok po boku, navždy spolu
Celkově vzato je Bandit vynikající volbou pro každodenního motorkáře. Kdo má motorku opravdu k užívání, občas odpoledne rád cestu z práce protáhne příjemnou projížďkou, kterou nechce absolvovat na skútru nebo nějaké úsporné, ale zdechlé pětistovce, může s Banditem prožít, jak se říká, dlouhý a spokojený život.
Velkým plusem této motorky je, že jí jezdí všude hodně. Cokoliv seženete kdekoliv, leckdo vám poradí a navíc to máte hned hotové, protože konstrukce je jednoduchá. Na druhou stranu je i velkým mínusem této motorky to, že jí jezdí všude hodně. Pokud máte sériovku, jste za běžného konzumenta. A motorkáři se rádi odlišují… Kdo rád Bandita neoriginál, ať určitě zapátrá po stavbičkách. Mnohé jsou opravdu extrémně krásné. Paušalizovat, že dnes stavby vznikají ze zbořenin, také nejde, ale obezřetnost při koupi to chce zaručeně.


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
 Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Sportem ku...
ČMN 17/2016 - Petr Pour
Kam s ním
ČMN 16/2016 - Petr Pour
Kde začíná atraktivnost?
ČMN 15/2016 - Petr Pour
Od Assenu po Markétu
ČMN 14/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz
.