Vyšlo to!

4. CMN Prospeed cup, Brno - 5. 9. 2010

Tento článek vyšel 9. září 2010
v ČMN 36, na straně 6, v rubrice PROSPEED

V neděli se v Brně odjel poslední závod letošního čtyřdílného seriálu amatérských závodů ČMN Prospeed Cup 2010. Za teplot nikoli letních, ale aspoň na suchu, byť šedá mračna nás přesvědčovala, že na vodě jsme začali a také skončíme. Ale vyšlo to!


Vyšlo to!

Do Brna jsem přijel v šortkách a pantoflích, ale velice brzy jsem svůj postoj k počasí přehodnotil. Teploměr jsem nesledoval pravidelně, ale nejvíce jsem tam viděl 14 stupňů vzduch a 21 trať, což není zrovna k propocení. Možná i to bylo příčinou častějších podklouznutí, naštěstí s dobrými konci, já sám viděl dva ukázkové pády na vlastní kukadla. I traťáci glosovali: „Za tři dny skoro nic a teď tihle trhají rekordy.“

„ Poslední závod ČMN Prospeed Cup roku 2010 ”

Natřískané rošty
Ale znáte to, když je hodně lidí, zdá se vám, že se padá víc. A tady pozor, Brno bylo totálně natřískané, v kategorii Sportbiků se na trať vydalo 46 a z Powerbiků dokonce 69 jezdců. Vzhledem k tomu, že dráha není nafukovací, šlo do závodu Best of Rest hned 31 pilotů, přičemž první desítka v pohodě jela pod 2:30! Ono se totiž na závěr sezony pekelně porychlilo, časy kolem 2:20 jsou pěkný průměr a v závodě Powerbiků jelo prvních pět 2:10!!!
Také proto nás těší, že i do tohoto závodu nastoupily zástupkyně té krásnější poloviny lidstva: Katka Lejsková měla smůlu, že nestihla nájezd na trať, takže do závodu Sportbiků startovala z boxů a na dobré umístění nebyla šance (čas 2:32 na postarším CBR přesto zaslouží uznání), a Helena Labaiová se nebála mezi všechny ty rychlíky vyrazit na polokapotovaném SV650.

gal_1_189.jpg

Šestky pro zebry
Po tradičních třech kvalifikačních trénincích patřil první závod kategorii Sportbike, tedy šestistovkám. Od startu doslova odlétl Viktor Dušek následovaný duem Pončík-Skýva v typickém zebra-designu, ale vzhledem k tomu, že Viktor má závodní licenci a nemůže tudíž být v ČMN Prospeed Cupu klasifikovaný, odehrával se boj o vítězství mezi Pepou a Tomášem. Jezdili spolu jako nerozlučná dvojka, jejich nejlepší čas (2:15) se lišil o devět tisícin a v cíli byl o necelou desetinu dříve první jmenovaný.
Daleko za nimi zuřila bitva, jíž se od počátku účastnil i náš David, a až ke konci se velká skupina roztrhala na dvojice až trojice rozdávající si to o každý centimetr tratě. Přesto za celý závod byl zaznamenán jediný lehoučký pád kolo před cílem, taky byl Rosťa Dvorský v tu chvíli asi nejvzteklejší osobou v brněnském okolí. Ale vzhledem k tomu, že spadl v předposlední zatáčce, byl jako první v boxech u našich hostesek a mohl se napájet Big Shockem, který byl, stejně jako pečená kýta, pro jezdce zdarma.

Neuvěřitelné časy v litrech
Veliký mazec byl závod Powerbiků. Tam se od začátku utvořila pětičlenná skupina, jež až do konce sedmikolového závodu vydržela pěkně pospolu, a kluci jeli jak z učebnice. Na úrovni časů 2:10 už není moc prostoru pro chyby. Velice rychle jeli i ostatní, vždyť pod 2:20 se dostalo celkem 24 jezdců!
Viděno čísly by se dalo říct, že David Ouředníček zužitkoval svou pole position a vyhrál stylem start-cíl, ale lehké to rozhodně neměl, ostatní mu šli krutě po krku a třeba nejrychlejší čas dne patřil „až“ třetímu (v cíli čtvrtému, ale druhý Marek Káňa má licenci, tudíž se nepočítá) Martinu Trachtovi. V cíli bylo vidět, že jsou všichni rádi, že to přežili ve zdraví, a kdyby jim moje babička položila svou klasickou otázku, kterou klade při každých závodech, a sice proč jsou ti jezdci tak zpocení, když se „jen vezou na motorce“, asi by na ni nebyli vlídní…

gal_2_189.jpg

Je to za námi
Pokud vám chybí jméno druhého z Powerbiků, je to tím, že jsem si ho nechal schválně bokem. Aleš Nechvátal totiž zúročil své celoročně vynikající výsledky a v pohodě si dojel pro první místo v absolutním hodnocení, za což „inkasoval“ spoustu dárků od sponzorů, jimž dominoval poukaz na nové kapoty od společnosti Moto Forza. Celoročně nejúspěšnějším „šestkařem“ se potom stal Milan Murgaš, jehož výbava se pro změnu rozrostla o slicky od dvorního pneuservisu Prospeedu, firmy Slicks.de, a musíme si přihřát polívčičku, náš David skončil celkově bronzový. Novinkou byla tombola, kdy se losovalo jedno startovní číslo, a Jirku Šarce může hřát u srdce, že napřesrok si u Prospeedu může vybrat jezdění v hodnotě 300 eur.

Druhý ročník ČMN Prospeed Cupu je úspěšně za námi a svou obsazeností ukázal, že okruhy vás baví. Byl také plný novinek, podívali jsme se za hranice, byly tady dvoudenní podniky, ze čtyř závodů se do celkového hodnocení započítávaly jen tři atd. Závodníky přes zimu čeká práce na motorkách, nás na třetí sérii. Budou se ladit počty závodů, jejich umístění a spousta dalšího a budeme rádi, když nám napíšete, co se vám letos líbilo a naopak nelíbilo. Dáme včas vědět, tak nás sledujte!
 

Vyšlo v ČMN 36/2010

Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.