Nebe a Peklo

Babí léto jak vyšité. Poslední záchvěv letního počasí v plné kráse. Tak vypadalo letošní ...

Celý článek »
Táhni a srůstej

Vytanul mi bezděky na mysl citát z jedné cimrmanovské hry. Příkaz náčelníka Varlovi Frištenskému ...

Celý článek »

Jeden proti dvěma


Hledáte motorku pro každý den? Hledejte jinde. Yuki a Loncin tu jsou kvůli něčemu jinému a kupodivu to není ani vyhlídková jízda, ani sportovní střelba.


Jeden proti dvěma

Obě testované motorky mají shodný původ, tedy Čínu, podobnou cenu, hodně faktorů je spojuje a další z nich naopak dělají naprosto rozdílné stroje. Jako příklad jmenujme jednokotoučovou přední brzdu proti dvoukotoučové, dva válce proti jednomu válci, vodu proti vzduchu, vstřikování proti karburátoru, standardní vidlici proti obrácené či zadní stereo tlumiče proti jednomu centrálnímu tlumiči. Takže jak si stojí „proti“ sobě?

Co dělají jinak
Podíváme-li se na stroje nejprve z estetického hlediska, zdá se být Yuki více uhlazená, domyšlená a originálnější. CSR je vůbec jeden z nejnápaditějších čínských motocyklů po designové stránce. Tady se nejedná o žádnou kopii.
Nekopíruje ani Loncin, který je oproti Yuki nižší a mohutnější. Vzhledu Loncinu přidává kladné body především přední USD vidlice, ale tím končíme. Vše ostatní je minimálně dvakrát větší než na Yuki a rám s výfukem Loncinu působí, jako kdybyste vzali ve stodole vodovodní trubky a šli svařit motorku. Křivky plastů jsou také takové mezi. Celá motorka, byť má poměrně líbivý světlomet, mi připadá, jako by se ve výrobě nemohli rozhodnout, zda budou všude dělat hrany, anebo plasty zakulatí. Je to prostě takové napůl a nevypadá to dobře.
V tomto ohledu je mnohem komplexněji a dokonaleji řešené CSR a především v něm je zakomponovaný nápad. Akorát kryty motoru působí jako krabice z Tesca, ale holt nic není dokonalé…

gal_1_194.jpg

Co dělají stejně (špatně)
Zatímco Loncin má palubní přístroj podobný automobilovým (a to i rozměrem), Yuki se spokojí s malým elegantním kulatým budíkem. Veškerá elegance se ovšem vytrácí při pohledu na jeho obsah. Použité led-diody k indikaci směrových a dálkových světel, včetně kontrolky vstřikování, jsou z „mléčně“ barevného vybledlého plastu, který se používal naposledy tak před osmi lety. Jinak vás CSR informuje o celkovém počtu najetých kilometrů a poskytuje i denní počítadlo. Akorát rychloměr poměrně švindluje, ale v tomto ohledu si oba testované stroje mohou podat ruce.
Loncin navíc ke vší srandě ještě absolutně odmítá vydat i jakoukoliv informaci o stavu paliva v nádrži. Kontrolka stále svítí na maximu, což je sice pro psychiku jezdce a jeho peněženky fajn, ale palivo vám pak jednoduše dojde v tu nejnevhodnější chvíli. Loncin oproti Yuki navíc informuje o zařazeném rychlostním stupni a také o aktuálních otáčkách motoru. Naopak nenabízí denní počítadlo.
Ovládací prvky Loncinu SND 250 jsou o generaci horší než na Yuki, a kupodivu také než na sesterské kapotované stopětadvacítce Spitzer. Jsou více pouťové a i přepínání blinkrů je trochu hádankou. Ani chcípák a tlačítko startéru není moc přesvědčivé. Přesvědčivá však není ani zadní brzdová lampa Yuki, ve které pro změnu rádo praská vlákno žárovky.
Co se svícení v noci týče, více bodů v této disciplíně nasbíral Loncin. U Yuki je potřeba si občas pohrát s úhlem paraboly, abyste svítili v žádaném ideálním rozsahu, má tendenci sklepávat se otřesy mírně dolů. Ve výbavě potom patří Yuki palec dolů za zamykání řídítek. Zámek není integrován do spínací skříňky a lehce se vám může stát, že se budete chtít rozjet se zamknutým řízením.

Jeden proti dvěma
A jdeme se podívat na zoubek agregátům. Jediné, co je spojuje, jsou dva ventily na válec a objem 250 cm3. Yuki se vrhla do plnění motoru vstřikovací jednotkou a já si ji nemohu vynachválit. Motorka chytá na brnknutí o startér a z hlediska přípravy směsi nemáte žádné starosti (studené starty v chladných dnech atd.). Navíc odezva na plyn, především od volnoběhu, je na čínský stroj neskutečná. Jedinou výtku mám k přechodu mezi decelerací a akcelerací. Ten je doprovázen nepříjemným cuknutím.
V této písni hraje Loncin až druhé housle. Membránový karburátor plnící jeden vzduchem chlazený válec není z těch nejpovedenějších. Navíc poprvé strávíte 10 minut hledáním sytiče, který je schovaný pod nádrží za palivovým kohoutem přímo na karburátoru. Motor je však mnohem točivější a hravější. Na pěti tisících otáčkách zabere a žene se kupředu, kdežto dvouválcová vodou chlazená Yuki má projev stále stejně jedoucího vysavače. Pokud si myslíte, že její silnou stránkou by mělo být střední pásmo otáček, tak zde výkon pro změnu zabíjejí emisní opatření.

gal_2_194.jpg

Ohromný kontrast brzd
Brzdy jsou komponentou, která tlačí oba testované motocykly na různé strany barikády. Oba stroje mají všechny brzdové třmeny dvoupístkové. Ale zatímco Yuki brzdí vpředu pouze jeden kotouč, Loncin zastavuje pomocí dvou kotoučů. A na brzdném účinku je to sakra znát. Na Loncinu si tak musíte dávat veliký pozor, kolik prstů máte na brzdové páčce, soustava má hodně ostrý náběh a brzdí velice intenzivně. Oproti tomu na Yuki by se vám k brzdění hodila ještě jedna ruka. Přední brzdu můžete mačkat libovolným tlakem, ale účinek je víceméně konstantní.

gal_3_194.jpg

Kde se Čína nezapře
Manévrovatelnost obou motocyklů je na pochmurné úrovni a do města to není úplně ono. Bohužel i na rovinách si s jistotou obě motorky moc nezadají.
Loncin je podstatně delší a především kvůli rozměru pneu je oproti Yuki méně hbitý. Naopak CSR je celkově kratší, má menší úhel řízení a to z něj dělá velmi vratké náčiní. Ovladatelnost ovšem sráží zpět na zem široká a vysoká řídítka. Navíc rám CSR je trochu papírový a rád se kroutí. A abyste neměli ani malý pocit jistoty při vedení motorky, v každé zatáčce vás ještě rozhodí neprogresivní podvozek. Když k tomu přidáte naprosto tragickou směs pneumatik, která při kontaktu s vodou ztrácí jakoukoli adhezi, a to u obou motocyklů, je o zábavu postaráno.

gal_4_194.jpg

Po které sáhnout
Loncin je o 9300?Kč dražší a dá se říci, že si připlácíte pravděpodobně za vynikající brzdy. Oproti tomu na Yuki je uvalena velice přívětivá akční cenovka, která z téhle nervózní fešandy dělá favorita. Líbí se mi na ní vstřikování, pohodlný posaz, vzhled a zpracování motorky, včetně výfuků pod sedlem. Loncin jednoznačně dominuje v brzdách a motoru, ale zbytek mě vůbec nepřesvědčil. Když jsem se ale na víkend rozhodoval, kterou z nich vezmu, sáhl jsem po Yuki. Fungující vstřikování, pohodlí a líbivý design nakonec vyhrál i přes nervozitu, kterou při jízdě CSR vyloženě nešetří.

Motocykly do testu zapůjčily firmy Pyramida Průhonice a Loncin ČR. 


Fotogalerie
Komentáře k článku
Hawk [ 62.24.72... ] 23.09.2010  10:30
Loncin není žádný uvibrovaný setrvačník, ale zároveň dodávám, že jako v peřince to taky není. Tj. přijatelný kompromis. Cestovní rychlost (reálná) je 100-110 km/h
kuk [ 89.102.239... ] 23.09.2010  10:23
Co vibrace a cestovka loncinu? dík
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
 Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
 Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

21. - 22. října
28. října
3. - 4. listopadu
11. listopadu
.