Jeden proti dvěma


Hledáte motorku pro každý den? Hledejte jinde. Yuki a Loncin tu jsou kvůli něčemu jinému a kupodivu to není ani vyhlídková jízda, ani sportovní střelba.


Jeden proti dvěma

Obě testované motorky mají shodný původ, tedy Čínu, podobnou cenu, hodně faktorů je spojuje a další z nich naopak dělají naprosto rozdílné stroje. Jako příklad jmenujme jednokotoučovou přední brzdu proti dvoukotoučové, dva válce proti jednomu válci, vodu proti vzduchu, vstřikování proti karburátoru, standardní vidlici proti obrácené či zadní stereo tlumiče proti jednomu centrálnímu tlumiči. Takže jak si stojí „proti“ sobě?

Co dělají jinak
Podíváme-li se na stroje nejprve z estetického hlediska, zdá se být Yuki více uhlazená, domyšlená a originálnější. CSR je vůbec jeden z nejnápaditějších čínských motocyklů po designové stránce. Tady se nejedná o žádnou kopii.
Nekopíruje ani Loncin, který je oproti Yuki nižší a mohutnější. Vzhledu Loncinu přidává kladné body především přední USD vidlice, ale tím končíme. Vše ostatní je minimálně dvakrát větší než na Yuki a rám s výfukem Loncinu působí, jako kdybyste vzali ve stodole vodovodní trubky a šli svařit motorku. Křivky plastů jsou také takové mezi. Celá motorka, byť má poměrně líbivý světlomet, mi připadá, jako by se ve výrobě nemohli rozhodnout, zda budou všude dělat hrany, anebo plasty zakulatí. Je to prostě takové napůl a nevypadá to dobře.
V tomto ohledu je mnohem komplexněji a dokonaleji řešené CSR a především v něm je zakomponovaný nápad. Akorát kryty motoru působí jako krabice z Tesca, ale holt nic není dokonalé…

gal_1_194.jpg

Co dělají stejně (špatně)
Zatímco Loncin má palubní přístroj podobný automobilovým (a to i rozměrem), Yuki se spokojí s malým elegantním kulatým budíkem. Veškerá elegance se ovšem vytrácí při pohledu na jeho obsah. Použité led-diody k indikaci směrových a dálkových světel, včetně kontrolky vstřikování, jsou z „mléčně“ barevného vybledlého plastu, který se používal naposledy tak před osmi lety. Jinak vás CSR informuje o celkovém počtu najetých kilometrů a poskytuje i denní počítadlo. Akorát rychloměr poměrně švindluje, ale v tomto ohledu si oba testované stroje mohou podat ruce.
Loncin navíc ke vší srandě ještě absolutně odmítá vydat i jakoukoliv informaci o stavu paliva v nádrži. Kontrolka stále svítí na maximu, což je sice pro psychiku jezdce a jeho peněženky fajn, ale palivo vám pak jednoduše dojde v tu nejnevhodnější chvíli. Loncin oproti Yuki navíc informuje o zařazeném rychlostním stupni a také o aktuálních otáčkách motoru. Naopak nenabízí denní počítadlo.
Ovládací prvky Loncinu SND 250 jsou o generaci horší než na Yuki, a kupodivu také než na sesterské kapotované stopětadvacítce Spitzer. Jsou více pouťové a i přepínání blinkrů je trochu hádankou. Ani chcípák a tlačítko startéru není moc přesvědčivé. Přesvědčivá však není ani zadní brzdová lampa Yuki, ve které pro změnu rádo praská vlákno žárovky.
Co se svícení v noci týče, více bodů v této disciplíně nasbíral Loncin. U Yuki je potřeba si občas pohrát s úhlem paraboly, abyste svítili v žádaném ideálním rozsahu, má tendenci sklepávat se otřesy mírně dolů. Ve výbavě potom patří Yuki palec dolů za zamykání řídítek. Zámek není integrován do spínací skříňky a lehce se vám může stát, že se budete chtít rozjet se zamknutým řízením.

Jeden proti dvěma
A jdeme se podívat na zoubek agregátům. Jediné, co je spojuje, jsou dva ventily na válec a objem 250 cm3. Yuki se vrhla do plnění motoru vstřikovací jednotkou a já si ji nemohu vynachválit. Motorka chytá na brnknutí o startér a z hlediska přípravy směsi nemáte žádné starosti (studené starty v chladných dnech atd.). Navíc odezva na plyn, především od volnoběhu, je na čínský stroj neskutečná. Jedinou výtku mám k přechodu mezi decelerací a akcelerací. Ten je doprovázen nepříjemným cuknutím.
V této písni hraje Loncin až druhé housle. Membránový karburátor plnící jeden vzduchem chlazený válec není z těch nejpovedenějších. Navíc poprvé strávíte 10 minut hledáním sytiče, který je schovaný pod nádrží za palivovým kohoutem přímo na karburátoru. Motor je však mnohem točivější a hravější. Na pěti tisících otáčkách zabere a žene se kupředu, kdežto dvouválcová vodou chlazená Yuki má projev stále stejně jedoucího vysavače. Pokud si myslíte, že její silnou stránkou by mělo být střední pásmo otáček, tak zde výkon pro změnu zabíjejí emisní opatření.

gal_2_194.jpg

Ohromný kontrast brzd
Brzdy jsou komponentou, která tlačí oba testované motocykly na různé strany barikády. Oba stroje mají všechny brzdové třmeny dvoupístkové. Ale zatímco Yuki brzdí vpředu pouze jeden kotouč, Loncin zastavuje pomocí dvou kotoučů. A na brzdném účinku je to sakra znát. Na Loncinu si tak musíte dávat veliký pozor, kolik prstů máte na brzdové páčce, soustava má hodně ostrý náběh a brzdí velice intenzivně. Oproti tomu na Yuki by se vám k brzdění hodila ještě jedna ruka. Přední brzdu můžete mačkat libovolným tlakem, ale účinek je víceméně konstantní.

gal_3_194.jpg

Kde se Čína nezapře
Manévrovatelnost obou motocyklů je na pochmurné úrovni a do města to není úplně ono. Bohužel i na rovinách si s jistotou obě motorky moc nezadají.
Loncin je podstatně delší a především kvůli rozměru pneu je oproti Yuki méně hbitý. Naopak CSR je celkově kratší, má menší úhel řízení a to z něj dělá velmi vratké náčiní. Ovladatelnost ovšem sráží zpět na zem široká a vysoká řídítka. Navíc rám CSR je trochu papírový a rád se kroutí. A abyste neměli ani malý pocit jistoty při vedení motorky, v každé zatáčce vás ještě rozhodí neprogresivní podvozek. Když k tomu přidáte naprosto tragickou směs pneumatik, která při kontaktu s vodou ztrácí jakoukoli adhezi, a to u obou motocyklů, je o zábavu postaráno.

gal_4_194.jpg

Po které sáhnout
Loncin je o 9300?Kč dražší a dá se říci, že si připlácíte pravděpodobně za vynikající brzdy. Oproti tomu na Yuki je uvalena velice přívětivá akční cenovka, která z téhle nervózní fešandy dělá favorita. Líbí se mi na ní vstřikování, pohodlný posaz, vzhled a zpracování motorky, včetně výfuků pod sedlem. Loncin jednoznačně dominuje v brzdách a motoru, ale zbytek mě vůbec nepřesvědčil. Když jsem se ale na víkend rozhodoval, kterou z nich vezmu, sáhl jsem po Yuki. Fungující vstřikování, pohodlí a líbivý design nakonec vyhrál i přes nervozitu, kterou při jízdě CSR vyloženě nešetří.

Motocykly do testu zapůjčily firmy Pyramida Průhonice a Loncin ČR. 


Fotogalerie
Komentáře k článku
Hawk [ 62.24.72... ] 23. 9. 2010  10:30
Loncin není žádný uvibrovaný setrvačník, ale zároveň dodávám, že jako v peřince to taky není. Tj. přijatelný kompromis. Cestovní rychlost (reálná) je 100-110 km/h
kuk [ 89.102.239... ] 23. 9. 2010  10:23
Co vibrace a cestovka loncinu? dík
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.