Motoškola pro Nemyslíš-zaplatíš! podruhé

Hořovice, 10. 10. 2010


Dvacet šťastlivců, kteří vyhráli v soutěži pořádané ČMN a Ministerstvem dopravy, prošlo minulou neděli posledním letošním kurzem naší motoškoly s Mírou Lisým.


Motoškola pro Nemyslíš-zaplatíš! podruhé

Motoškola není jen pro začínající, bylo zajímavé pozorovat, jak i hodně ostřílení jezdci s několika desítkami tisíc na tachometru mají s některými nástrahami problémy. Naopak překvapili mnozí méně zkušení jezdci, kteří zpočátku nevěděli jak na to a po několikaminutovém cvičení pod Mírovým vedením udělali nesmírný pokrok. Například v brzdění přední brzdou, naklánění motocyklu, otáčení na malém místě, prací se spojkou... Největším překvapením byla v kurzu děvčata. Ta ze začátku působila v manipulaci s motorkou celkem neohrabaně, po pár hodinách si holky začaly věřit a mnohé pány s přehledem, jak se lidově říká, „přejezdily“.
Spojení ČMN a jedenáctinásobného mistra ČR v trialu Míry Lisého má svou váhu. Dokazuje to i fakt, že si právě tuto motoškolu vybralo Ministerstvo dopravy jako součást své bezpečnostní kampaně Nemyslíš-zaplatíš! Letos kurzům již odzvonilo, přece jen začíná být zima a dost deštivo, ale příští rok se rozjedeme opět a v plné kráse. Motoškola se pořád vyvíjí, takže další účastníci mohou počítat i s nějakými „bonusy“. Těšíme se na vás!

Obecné reakce na kurz jsou velmi pozitivní. Jak se po jeho absolvování cítilo šest dotázaných?
Šárka Sýkorová, 25 let
Bandit 600; za řídítky: 4000?km, 3 měsíce
Co ti kurz dal?
Hodně moc! Zjistila jsem, že je potřeba všechno trénovat, pilovat, zkoušet a zase a zase trénovat. Není to jen o tom, udělat si papíry, sednout na motorku a jezdit po silnicích, ale především se naučit ovládat svoje reakce a stroj jako takový.
S čím jsi měla problémy a co ti naopak šlo?
Mám problémy s brzdama, neumím je dobře dávkovat, ale věcně vzato jako začátečník mám problémy asi skoro se vším. Ty brzdy jsou asi nejhorší. Jinak bych ráda řekla, že z celého kurzu mám dobrý pocit, určitě začnu na motorce jinak přemýšlet.

gal_1_203.jpg

Pavlína Kašparová, 21 let
CBR600RR; za řídítky: 30 000?km, 6 let
Co ti kurz dal?
Hlavně jsem si zkusila, co ta motorka umí, neměla jsem strach, že spadnu někde mezi stromy jako na silnici. Míra mi řekl, jak pracovat se spojkou, například při brždění jsem dělala dost chyb.
Co ti šlo dobře?
Dobrý pocit a radost jsem měla z vykružování osmiček a také ze škrtnutí tím rámem o zem na Monstru. Jsem moc ráda, že jsem se zase trošku posunula dopředu. Teď aspoň vím, co a jak trénovat.

Kateřina Čapková, 30 let
CBR600RR; za řídítky: 20 000?km, 4 roky
Co ti dal kurz dal?
Dnešní kurz mi trošku posunul hranice v ovládání stroje, určitě mi půjde o trošku lépe brzdit a vyhýbat se překážce v zatáčce, musím to pilovat. Musím cvičit práci s tělem, přenášení váhy a tak. Mám z dneška dobrý pocit!

gal_2_203.jpg

Oldřich Balý, 57 let
VFR750F; za řídítky: +/- 100 000?km, od 13 let
Co vám kurz dal?
Vypiloval jsem určité věci, především jsem ale zjistil, že neumím brzdit. Určitě to celé na škodu nebylo, člověk zjistí, že i po letech ježdění dělá něco špatně. Člověk se pořád něco učí. Dobrý pocit mám z vyhýbání se překážce a slalom nebyl problém. Určitě budu trošku jinak přemýšlet, musím i ve svém věku trénovat brzdění, jsou situace, kde není možné přemýšlet, musí se na brzdy hamtnout, a tyto situace je nutné nacvičit. To mi kurz určitě dal.

gal_3_203.jpg

David Fajfer, 30 let
SV650; za řídítky: 40 000?km, od 15 let
Co ti kurz dal?
Rozhodně to byl pro mě velký přínos. Určitě bych to doporučil. A myslím si, že na silné stroje od nějakých XX koní výš by kluci neměli dostat papíry bez úspěšného absolvování takovéto školy. Protože všichni víme, co se naučíme v normální autoškole. Nic.
Budeš po dnešku něco pilovat?
Určitě budu muset trénovat vyhýbací manévr, prudké myšky. Jsem křečovitý, musím se víc uvolnit. Naopak radost jsem měl z brzdných manévrů – mám pocit, že mi to docela šlo a teď se ještě těším, že si jako bonus vyzkouším na Mírově Monstru s rámem „kolínko“.

gal_4_203.jpg

Standa Havránek, 50 let
BMW F650; za řídítky: 33 let, kilometrů nepočítaně
Jak vidíš dnešní kurz coby zkušený cestovatel?
Konečně jsem se svezl pořádně na asfaltu, mohl jsem si vyzkoušet dobržďování třeba mezi kužely, kličkování, vyhýbání překážce. Jediný problém jsem měl s nadměrným používáním přední brzdy, prý ji mám trošku více šetřit. Míra mi na konci řekl, že jsem bezproblémový jezdec, co svůj stroj zvládá. Hned poznal, že mám terénní návyky a že jsem doma na šotolině. Každopádně si některé prvky budu rád cvičit! Celkově si myslím, že je to velmi dobrý počin, celá tato osvěta. Kurz mohu všem jen doporučit.

 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.