Rychlá Rota
Model představený pro dvouletku 2007-2008 se vrátil k významu slova supersport. Oproti starším cebrům je ještě závodnější, ostřejší, radikálnější. A dodnes je to nejlehčí šestka na trhu.
CBR600RR 2007 je doladěná motorka, která maže většinu chyb modelů předchozích. Zatímco předchozí CBR mělo mezi 7000 a 10 000 otáček poměrně nepříjemnou díru, nové CBR vykrývá krásně. Už předchozí generace CBR nabízená od roku 2003 (od 2005 s obrácenými vidlemi a radiálními brzdami) byla dost sportovní, ovšem 2007 vykazuje fantastických 184?kg v plné polní a svými rozměry připomíná dvoudobé závodní dvěstěpadesátky.
Co se výkonu týče, je cebro se svými 120 koňmi sice z šestistovek papírově nejslabší, jenomže je také suverénně nejlehčí, a to tady platí nejvíc.
Co bylo jinak
Rám je vytvořen novou technologií tlakového lití a bylo u něj redukováno zbytečně velké množství svárů a jednotlivých komponentů, takže oproti staršímu modelu už jej netvoří jedenáct částí, ale jen čtyři. A je o 700?g lehčí. Velkým přínosem bylo zmenšení motoru, takže všechno je ještě centralizovanější a rozvor navíc přišel o plné dva centimetry (motorka je obratnější) i při prodloužení kyvky o 5?mm a posunutí hlavy řízení dopředu o 13?mm. Zadní odpružení řeší systém Unit Pro-Link integrovaný do kyvky (nemá úchyt na rámu a nepřenáší tak do něj tlaky a rázy) a kola jsou také ještě lehčí, než jste čekali. Suma sumárum je RR ´07 lehčí o osm kilo. A to mu pod přední kapotu u brýlí přibyl elektrohydraulický tlumič řízení HESD, jako má velký Fireblade.
Kvaltograf stále chybí
Informací na palubním displeji je dost, ale stále chybí indikátor zařazeného kvaltu. Z motoru můžete mít dva pocity: hárdkóráři budou zklamaní, žádné běsnění se tady nekoná. Ovšem zajímají-li vás vteřiny na okruhu, budete hýkat štěstím, protože nárůst výkonu je nádherně lineární a to zmiňované posílení středního otáčkového pásma (které bylo od modelu 2009 ještě nadopováno) je skutečně hodně znát. Není tady žádné vysloveně mrtvé místo, které, když se do něj dostanete, řešíte buď trpělivostí, nebo podřazením. Samozřejmě že s přibývajícími otáčkami roste chuť, ale nekonají se žádné náhlé přílivy koní a může se zdát, že to vlastně ani moc nejede. Na šestku při 130 km/h točí motor 7000.
Bacha na lamináty
S kvalitou je na tom Honda výborně. Samozřejmě záleží, jak se k motorce kdo chová. Lidi pořád nechápou, že ohřátý a dobře namazaný motor snáší i zátěž a otáčky poměrně snadno, je na to konstruován a počítán (v rámci mezí, zničit jde cokoliv). Nejvíc všem malým a točivým motorům vadí „vesnický přístup“, kdy na studenou motorku frajer skočí a hned ji kotlí, jako byl zvyklý na třiapůli Jawě. Určitě bych si dával pozor na to, jestli motorka nebyla převlečená do laminátů a nejezdila nějaké pouťáky. Koupit si motorku, která několikrát rozhrabala kačírek a má na prodej oblečené nové kapoty, není zase takový problém.
Historie:
1987 CBR600 (Hurricane 600), 83 koní
1990 přejmenováno na CBR600F, 93 koní
1991 CBR600F2 – totálně přepracovaný stroj, 100 koní
1995 CBR600F3 – čtvrtá evoluce – digitální zapalování, vyšší komprese, výkon, nový design, do řízení motoru se zapojuje počítač
1999 CBR600F4 – vše nové, k výrobě použito mnoho
nových technologií, 110 koní
2001 CBR600F4i – vstřikování paliva PGM-FI, nový
design
2003 CBR600RR – nový stroj postavený o dost sportovněji, než řada CBR doposud byla – vidlice USD, neskrývaná podobnost s Hondou RC211V z MotoGP
2005 CBR600RR – úpravy: design, plně stavitelná vidlice vpředu, radiální čtyřpísty, oproti staršímu modelu shodil 10 kg
2007 nový stroj – lehčí, sportovnější, akčnější,
118koní@13 500, aktivní tlumič řízení...
2009 CBR600RR omlazení, k dostání i ve verzi s C-ABS
Fotogalerie