Plně využitelná výstroj


V nabídce české firmy FORBIKERS zabývající se vývojem a výrobou motocyklového oblečení najdete kromě kůže i řadu textilních oděvů. My jsme měli možnost vyzkoušet model Ranger, textilní bundu vhodnou jak na motorku, tak i pro volný čas.


Plně využitelná výstroj

Textilní bunda Ranger je model pro pány a patří do nejvyšší nabídky firmy – řady Exclusive. Na výběr je ze dvou barevných variant, v klasické černé, nebo v kombinovaném černo-šedivo-bílém provedení, které je dle mého o dost živější a slušivější.
Model Ranger se vyrábí v šesti velikostech od M až po 4XL a při vybírání té správné byste určitě měli mít na paměti, že se jedná o textilní oblečení. Tudíž, nikde to nesmí škrtit, protože, jak známo, textil se na rozdíl od kůže nevytáhne, a zároveň by to nemělo nikde plandat, to zase kvůli správné funkci vestavěných chráničů ramen a loktů.

Skvělá vychytávka
Ranger se může pochlubit hromadou kapes. K dispozici je jich celkem osm – čtyři vpředu, jedna vzadu, nechybí důležitá vnitřní náprsní kapsa, kterou tu máte hnedle dvakrát a na termo vložce je pak k dispozici ještě jedna kapsička, ušitá přímo na telefon (standardních rozměrů pochopitelně). To je velmi praktické, stejně jako to, že kromě dvou horních kapes vpředu, které jsou jako jediné pouze na suchý zip a do kterých se mi trochu hůře lezlo například v rukavicích, mají další kapsy vesměs dvojí jištění – sucháčem a normálním zipem. Stejně tak je sucháčem jištěn po celé své délce hlavní zip, který je tím pádem krytý a nepropustí tak dovnitř ani chlad ani vlhkost.
Pro přizpůsobení na tělo je bunda vybavena v pase stahovacím páskem, rukávy jsou dostatečně dlouhé a pomocí suchého zipu na jejich koncích si je můžete utáhnout, jak libo. Vývojáři samozřejmě neopomněli ani zip pro spojení s kalhotami. Tím největším trumfem už na první pohled je ale rozhodně odnímatelný nákrčník. Ten je uchycen kolem celého límce na klasickém zipu, vpředu ještě na cvočku a pro zapnutí kolem krku je zde opět použit suchý zip. Nutno podotknout, že nákrčník má velmi příjemnou podšívku a z části je vyroben z pružného materiálu, takže se přizpůsobí jak holému krku, tak třeba i další vrstvě (rolák, „ponožkový nákrčník“, delší zimní kukla). Věčný problém s profukováním kolem krku je zde tak nadobro vyřešen. V létě se ale dá jezdit v klidu i bez něj.

gal_1_211.jpg

Pro všechna roční období
Hromada kapes a nakonec ani praktický nákrčník by nebyly co platné, kdyby na výrobu celé bundy nebyly použity opravdu kvalitní funkční materiály. Vnější vrstva Dynatech Polyester 600D, prodyšná a nepromokavá membrána Reissa nebo odnímatelná termo vložka Thermolite®, to jsou materiály, které dávají bundě perfektní vlastnosti jak za sucha a tepla, tak i za zimy a deště, nebo dokonce i sněhu.
V reálu to vypadá tak, že v případě, že je venku neskutečné vedro, odepnutím jednoho zipu a „odjištěním“ rukávů celou termo vložku jednoduše vyjmete, pomocí cvočků si můžete upravit průměr rukávů, aby vám dobře seděly chrániče a máte fajn letní ohoz. Pokud bude opravdu nesnesitelné vedro, máte k dispozici ještě celkem šest větracích otvorů na zip, jimiž si celý oděv pěkně provzdušníte. Funguje to okamžitě a pokud se na večer ochladí, garantuji vám, že dokud všechny zipy opět nepozapínáte, bude vám setsakra zima.
Za chladnějšího počasí vám naopak termo vložka přijde vhod a bez nějakého vhodného spodku-svršku pod bundu se neobejdete až ve chvíli, kdy začne vládnout počasí, jaké můžeme zažívat v posledních týdnech. To jste pak ale pěkně v teple a kosa se nedostaví ani po delší a hodně rychlé jízdě na dálnici.
Ač letos pršelo dost, na motorku jsem bohužel pořádný déšť nechytil, a tak jsem trochu zaimprovizoval a po jedné říjnové mrazivé projížďce skočil v redakci pod sprchu. Výsledkem několikaminutového sprchování proudem studené vody na ty nejexponovanější místa bylo akorát zvenku lehké navlhnutí bundy a uvnitř sucho. Mohl jsem se tak přesvědčit, že se bunda pod náporem vody nijak nenacucává a tudíž nenabírá hmotnost a za normální pokojové teploty zase hodně rychle osychá. Podobné to bude s osycháním i za jízdy na motorce.

Zcela pozitivní
Jak jsem zmínil na začátku, model Ranger je vybaven chrániči ramen i loktů. Zevnitř na zádech ale také najdete kapsu pro chránič zad, který je možné za cenu 360?Kč v jakémkoliv
obchodě FORBIKERS dokoupit. V tomto případě bych ale přeci jen dal přednost klasickému páteřáku na tělo. A když už jsme u těch chráničů, všechny jsou samozřejmě vyjímatelné, takže pak můžete bundu používat třeba i pro normální nošení. Pokud je tam ale necháte a připomenete si k tomu veškeré vlastnosti této bundy, možná bundu Ranger v pohodě využijete i při zimních sportech. Toto rozhodnutí ale nechť si každý udělá sám. Každopádně i přes jeden drobný nedostatek, kterým je ne zrovna očekávaná funkce reflexních proužků na tmavém oblečení, říkám, že Ranger za cenu 4990?Kč toho dokáže nabídnout opravdu hodně a svůj punc „Exclusive“ si rozhodně zaslouží.
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.