Vražedné horko

Teplé slunečné počasí, to jsme si asi vždycky přáli. Během dovolených na prosluněném jihu ...

Celý článek »
Stěna smrti

Celý život žiju na kopci nad pražským Výstavištěm v Holešovicích. Z lesní vyhlídky jsem ...

Celý článek »

Přečtěte si v ČMN 48/2010


Právě na novinových stáncích a u čerpacích stanic.

Evropská komise dospěla k závěru, že motorkáři moc bourají vlivem špatného technického stavu svých strojů. Rozhodla se proto začít prosazovat přísnější technické kontroly a jejich zavedení ve státech, kde dosud být nemusely. To se samozřejmě motorkářům nelíbí, neboť si celkem oprávněně myslí, že o své mazlíčky se starají povětšinou dobře. Vyeskalovala tak přetlačovaná mezi Evropskou komisí a Federací evropských motocyklových asociací. Jak se věci hýbou, rozebral Honzis Rameš v tématu týdne. A ještě perlička: víte, jaká nejčastější závada na technickém stavu zapříčiňuje motorkářské nehody? Podle Dekry, která stojí na straně Evropské komise, tedy za zpřísnění, je to špatný tlak v pneumatikách!


Přečtěte si v ČMN 48/2010

KTM vyrazila motokrosovému světu dech, když představila čtyřtakt o objemu 350 kubíků. Motorka lehká, ale dostatečně rychlá pak najednou začala získávat vavříny. Znamená to konec robustnějších čtyřistapadesátek? My jsme vedle sebe do testu postavili KTM 350 SX-F a Hondu CRF450R, abychom zjistili, co která má proti svým soupeřům navrch.

V Miláně byla představena Aprilia Tuono V4 R, tedy našlápnutý naháč tentokrát v modifikaci se čtyřválcovým motorem. Tento týden si ho představíme víc. A když prozradím, že Honzis začal slovy: „Aprilia Tuono byla od počátku tvrdá záležitost. Žádný jiný výrobce neměl naháče tak blízkého kapotovaným strojům, tohle opravdu býval odstrojený superbike. Teď přichází s ďábelským motorem V4,“ je opravdu na co se těšit.

Zajímá vás, co si o motorkářích myslí zkušební komisař z autoškoly? Odpověď naleznete na straně šest v rozhovoru s Miroslavem Bartoněm.

„Jo, ti servisáci na velkých závodech se maj´,“ řekl si asi nejeden motocyklový fanda při sledování techniků velkých týmů, kteří do motorky zapíchnou kabel, na druhé straně ho propojí s počítačem a hned vidí, co je se strojem v nepořádku. Dnes už ale existují diagnostiky, které si může pořídit i obyčejný motorkář. Jejich cena je totiž v řádech jednotek tisíců. Jako například Healtech OBD-S01 (zatím jen pro Suzuki), kterou jsme měli možnost otestovat. Výsledek se dočtete na straně 8.

Žijeme ve světě reklamy. Reklamní poutače naleznete doslova na každém rohu, a vlastně ještě mnohem častěji. Kuba Hawk si proto na vlastní kůži vyzkoušel, jaké to je být jeden den človíčkem, který má za skútrem připojený vozík, jak jinak než s reklamním poutačem.

To si takhle vezmete děsně tlustou obálku peněz, koupíte si třeba Electru Glide se všema těma jejíma světýlkama, kuframa, držákama, nosičema a já nevím čím vším a za další těžký peníze ji začnete tunit. Začnete tím, že vyházíte všechna ta světýlka, kufry, držáky, nosiče a já nevím co všechno a skončíte úpravou podvozku třeba pomocí pneumatických tlumičů s kompresorem. Tato disciplína se jmenuje baggerování a podrobně vám ji představí Ondra Hrůza.

Island – pro někoho země nehostinná, pro jiné s neodolatelným kouzlem. Jaké to je projet si ji na motorce, se dozvíte v cestopisu. Mimochodem, nálada na vás musí dolehnout už na trajektu, jak popisuje autor článku Milan Kopečný: „Překvapilo mě, kolik nás bylo na trajektu motorek, odhadoval jsem to tak na padesát kousků. Jinak se do útrob lodě naloďovala spousta různých ,samohybů‘, od klasických čtyřkolek přes vojenské speciály až po expediční liazky. Na mnohých z nich byly nápisy ukazující, že tato vozidla nepodnikají tuto cestu poprvé.“

Brněnské Technické muzeum plní další motocykly. U příležitosti padesáti let tamního veteránského hnutí byla uspořádána velká výstava historických automobilů a motocyklů. V expozici by tak mělo být na šedesát motorek nejrůznějších značek. My vám představíme ty nejzajímavější z nich.

Kubatura čtyřstovek bývala kdysi celkem oblíbená a třeba v Japonsku je dodnes. V sekáči se mrkneme pod kapoty Hondy CBR400RR, která se vyráběla v rozmezí let 1988 až 1999 a z níž designově vycházel i slavný Fireblade 900.

O víkendu se do Prahy sjeli ti největší borci FMX, aby zde předvedli své show. To a další zajímavosti včetně shrnutí letošní sezony MotoGP a WSBK se dočtete ve sportu.

Petr Pour
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2018 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Podmínky zpracování osobních údajů | Podmínky zpracování cookies | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz
.