Smutné zprávy

Tyhle články se blbě čtou a ještě hůře píšou. Zubatá opět úřadovala v motorkářských ...

Celý článek »
Vzhůru za dobrodružstvím

Před třiceti lety odstartovala expedice Tatra kolem světa. Určitě si pamatujete na tu krásnou ...

Celý článek »

Přečtěte si v ČMN 48/2010


Právě na novinových stáncích a u čerpacích stanic.

Evropská komise dospěla k závěru, že motorkáři moc bourají vlivem špatného technického stavu svých strojů. Rozhodla se proto začít prosazovat přísnější technické kontroly a jejich zavedení ve státech, kde dosud být nemusely. To se samozřejmě motorkářům nelíbí, neboť si celkem oprávněně myslí, že o své mazlíčky se starají povětšinou dobře. Vyeskalovala tak přetlačovaná mezi Evropskou komisí a Federací evropských motocyklových asociací. Jak se věci hýbou, rozebral Honzis Rameš v tématu týdne. A ještě perlička: víte, jaká nejčastější závada na technickém stavu zapříčiňuje motorkářské nehody? Podle Dekry, která stojí na straně Evropské komise, tedy za zpřísnění, je to špatný tlak v pneumatikách!


Přečtěte si v ČMN 48/2010

KTM vyrazila motokrosovému světu dech, když představila čtyřtakt o objemu 350 kubíků. Motorka lehká, ale dostatečně rychlá pak najednou začala získávat vavříny. Znamená to konec robustnějších čtyřistapadesátek? My jsme vedle sebe do testu postavili KTM 350 SX-F a Hondu CRF450R, abychom zjistili, co která má proti svým soupeřům navrch.

V Miláně byla představena Aprilia Tuono V4 R, tedy našlápnutý naháč tentokrát v modifikaci se čtyřválcovým motorem. Tento týden si ho představíme víc. A když prozradím, že Honzis začal slovy: „Aprilia Tuono byla od počátku tvrdá záležitost. Žádný jiný výrobce neměl naháče tak blízkého kapotovaným strojům, tohle opravdu býval odstrojený superbike. Teď přichází s ďábelským motorem V4,“ je opravdu na co se těšit.

Zajímá vás, co si o motorkářích myslí zkušební komisař z autoškoly? Odpověď naleznete na straně šest v rozhovoru s Miroslavem Bartoněm.

„Jo, ti servisáci na velkých závodech se maj´,“ řekl si asi nejeden motocyklový fanda při sledování techniků velkých týmů, kteří do motorky zapíchnou kabel, na druhé straně ho propojí s počítačem a hned vidí, co je se strojem v nepořádku. Dnes už ale existují diagnostiky, které si může pořídit i obyčejný motorkář. Jejich cena je totiž v řádech jednotek tisíců. Jako například Healtech OBD-S01 (zatím jen pro Suzuki), kterou jsme měli možnost otestovat. Výsledek se dočtete na straně 8.

Žijeme ve světě reklamy. Reklamní poutače naleznete doslova na každém rohu, a vlastně ještě mnohem častěji. Kuba Hawk si proto na vlastní kůži vyzkoušel, jaké to je být jeden den človíčkem, který má za skútrem připojený vozík, jak jinak než s reklamním poutačem.

To si takhle vezmete děsně tlustou obálku peněz, koupíte si třeba Electru Glide se všema těma jejíma světýlkama, kuframa, držákama, nosičema a já nevím čím vším a za další těžký peníze ji začnete tunit. Začnete tím, že vyházíte všechna ta světýlka, kufry, držáky, nosiče a já nevím co všechno a skončíte úpravou podvozku třeba pomocí pneumatických tlumičů s kompresorem. Tato disciplína se jmenuje baggerování a podrobně vám ji představí Ondra Hrůza.

Island – pro někoho země nehostinná, pro jiné s neodolatelným kouzlem. Jaké to je projet si ji na motorce, se dozvíte v cestopisu. Mimochodem, nálada na vás musí dolehnout už na trajektu, jak popisuje autor článku Milan Kopečný: „Překvapilo mě, kolik nás bylo na trajektu motorek, odhadoval jsem to tak na padesát kousků. Jinak se do útrob lodě naloďovala spousta různých ,samohybů‘, od klasických čtyřkolek přes vojenské speciály až po expediční liazky. Na mnohých z nich byly nápisy ukazující, že tato vozidla nepodnikají tuto cestu poprvé.“

Brněnské Technické muzeum plní další motocykly. U příležitosti padesáti let tamního veteránského hnutí byla uspořádána velká výstava historických automobilů a motocyklů. V expozici by tak mělo být na šedesát motorek nejrůznějších značek. My vám představíme ty nejzajímavější z nich.

Kubatura čtyřstovek bývala kdysi celkem oblíbená a třeba v Japonsku je dodnes. V sekáči se mrkneme pod kapoty Hondy CBR400RR, která se vyráběla v rozmezí let 1988 až 1999 a z níž designově vycházel i slavný Fireblade 900.

O víkendu se do Prahy sjeli ti největší borci FMX, aby zde předvedli své show. To a další zajímavosti včetně shrnutí letošní sezony MotoGP a WSBK se dočtete ve sportu.

Petr Pour
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Sportem ku...
ČMN 17/2016 - Petr Pour
Kam s ním
ČMN 16/2016 - Petr Pour
Kde začíná atraktivnost?
ČMN 15/2016 - Petr Pour
Od Assenu po Markétu
ČMN 14/2016 - Petr Pour
Blízká setkání...
ČMN 13/2016 - Petr Pour
Hold Katalánsku
ČMN 12/2016 - Petr Pour
Sportu zdar
ČMN 11/2016 - Petr Pour
Klíč k dokonalosti bude v klíči
ČMN 10/2016 - Petr Pour
Soudruhu, nezlob se
ČMN 9/2016 - Petr Pour
Jen jsem tam stál a nevěděl, co bude dál…
ČMN 8/2016 - David M. Bodlák
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

2. - 3. června
3. - 4. června
9. - 11. června
.