Přečtěte si v ČMN 51/2010


Právě na novinových stáncích a u čerpacích stanic.

 Je tu konec roku a s ním také poslední letošní číslo. Přesněji řečeno se jedná a dvojčíslo, neboť bude v prodeji na stáncích až do pátého ledna, tedy čtrnáct dní. A co v tomto svátečním vydání naleznete?


Přečtěte si v ČMN 51/2010

Začněme tím nejdůležitějším. V tomto čísle startujeme velkou čtenářskou anketu o Nejlepší motocykl všech dob. A protože je nám jasné, že „co motorkář, to jiná nejlepší motorka“, dovolili jsme si nominovat stovku strojů, ze kterých můžete vybírat. Motocykly vám budeme i dál představovat a ty nejlepší pak probereme důkladněji. Takže jaký je váš favorit? Přehled i možnost hlasování naleznete zde.

Kromě jiného na vás vypadne velký nástěnný kalendář, do kterého si můžete zapsat vaše důležité akce. My jsme vám některé z nich již předvyplnili.

České motocyklové noviny společně s Prospeedem již dva roky organizují seriál závodů silničních motocyklů. Příští rok tomu nebude jinak, takže se můžete těšit na další porci zajímavých okruhových závodů pro každého. Bližší informace o tom, kdy, kde, za kolik a co vám přiblíží David hned v úvodu.

Ze silnice do terénu. V hlavním testu jsme tentokrát provětrali dvě soutěžní endura – Husaberg FE 450 a Husqvarnu TE449. Tyto motocykly jsou zvláštní hned v několika směrech. Tak třeba to jsou švédská a italská značka, které ovšem vlastní Rakušané a Němci. Ale především to je v konstrukci. Laicky řečeno, poskládali ty motorky nějak jinak, než je obvyklé. Jak přesně a jak se na nich jezdí, vám prozradí Kuba.

Konec roku vždy patří sumářům. Nejinak to bude i v tomto čísle. Jako první se do toho pustil Hawk. Ten zhodnotil, která malorážka byla nejzajímavější a na co bude lepší raději zapomenout.
Do dalšího sumírování jsme se už pustili všichni redaktoři. Přiznali jsme se, co pro nás byl letos nejlepší a nejhorší zážitek. No a podle současných trendů jsme přidali něco málo z naší kuchyně. A to doslova.
Poslední hodnotil letošní sezonu sporťák. Ten si vzal na mušku seriál závodů Moto GP.

Venku je hnusně. To je prostě fakt. Tak jsme si půjčili od dovozce motocyklů Honda jejich úžasný trenažér bezpečné jízdy. Ten jsme přivezli, zapojili, nainstalovali, pustili projekci na zeď a začali blbnout. Sice šlo o bezpečnou jízdu, neboť za každou nehodu jsme byli penalizováni, ale nakonec stejně rozhodoval čas. Podle dosažených výsledků jsme vyhlásili nejlepšího řidiče ČMN. Prozradím, že se jím stal Hawk. To nás všechny překvapilo, neboť tolikrát jako on v reálu za rok, neležel nikdo jiný. Takže vyvstaly dvě otázky: Je to tím, že proti nám absolvoval autoškolu teprve nedávno? Nebo jakožto ajťák (člověk, který až nebezpečně moc rozumí počítačům, mluví divnou řečí a chová se zcela nepředvídatelně) možná pro svou jízdu počítačový trenažér nějak „vylepšil“?

Na vlastní kůži. Toť rubrika, která nás moc baví. Jak už název napovídá, na vlastní kůži zkoušíme věci, které jsme zatím nikdy nezkusili. A také míru pudu sebezáchovy. Zatím nejdál je Ondra Hrůza, který letos nejprve zkusil globus smrti (zatím „jen“ jako spolujezdec), no a teď si střihnul flattrack, neboli americkou plochou dráhu. Prostě závody na motorkách téměř bez brzd.

Alpy – vděčná motorkářská destinace. Tak proč se tam nemrknout znova? Cestopis z několikadenní dovolené v Savojských Alpách naleznete uprostřed novin.

Druhá světová válka dala naplno proniknout motocyklům v armádě. Na obou stranách fronty vznikly kulty. Wehrmacht měl své BMW R12, spojenci pak H-D 42 WLA/WLC. My jsme díky našemu spolupracovníkovi Petru Hošťálkovi mohli tyto motocykly postavit proti sobě a porovnat jejich přednosti a nevýhody. Jak srovnání dopadlo, se dočtete v historii.

Max Biaggi na ní vyhrál titul světového šampiona, přesto řekl, že to byla slabá a špatná motorka. Tak jsme vyslali Alana Cathcarta, aby zjistil, proč tomu tak je. Exkluzivní test Aprilie RSV4 týmu Alitalia naleznete na straně 26.

V sekáči jsme tento týden nahlédli pod hadry Hadraplánu. Přesně tak, Velorex je kult, tak si také zaslouží místo v ČMN, i když má volant a tři kola a stěrače a „karoserii“. Pohonná jednotka je pořád z motocyklů. A to nejen z Jawy!

Dakar – to je další kult. Třiatřicátý ročník startuje jako tradičně na Nový rok. Netradičně se ale pojede v Argentině a Chile. Ve sportu si proto připomeneme loňský ročník a představíme ten letošní, a to včetně startovek motorkářů a čtyřkolkářů.
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.