Smutné zprávy

Tyhle články se blbě čtou a ještě hůře píšou. Zubatá opět úřadovala v motorkářských ...

Celý článek »
Vzhůru za dobrodružstvím

Před třiceti lety odstartovala expedice Tatra kolem světa. Určitě si pamatujete na tu krásnou ...

Celý článek »

Přečtěte si v ČMN 51/2010


Právě na novinových stáncích a u čerpacích stanic.

 Je tu konec roku a s ním také poslední letošní číslo. Přesněji řečeno se jedná a dvojčíslo, neboť bude v prodeji na stáncích až do pátého ledna, tedy čtrnáct dní. A co v tomto svátečním vydání naleznete?


Přečtěte si v ČMN 51/2010

Začněme tím nejdůležitějším. V tomto čísle startujeme velkou čtenářskou anketu o Nejlepší motocykl všech dob. A protože je nám jasné, že „co motorkář, to jiná nejlepší motorka“, dovolili jsme si nominovat stovku strojů, ze kterých můžete vybírat. Motocykly vám budeme i dál představovat a ty nejlepší pak probereme důkladněji. Takže jaký je váš favorit? Přehled i možnost hlasování naleznete zde.

Kromě jiného na vás vypadne velký nástěnný kalendář, do kterého si můžete zapsat vaše důležité akce. My jsme vám některé z nich již předvyplnili.

České motocyklové noviny společně s Prospeedem již dva roky organizují seriál závodů silničních motocyklů. Příští rok tomu nebude jinak, takže se můžete těšit na další porci zajímavých okruhových závodů pro každého. Bližší informace o tom, kdy, kde, za kolik a co vám přiblíží David hned v úvodu.

Ze silnice do terénu. V hlavním testu jsme tentokrát provětrali dvě soutěžní endura – Husaberg FE 450 a Husqvarnu TE449. Tyto motocykly jsou zvláštní hned v několika směrech. Tak třeba to jsou švédská a italská značka, které ovšem vlastní Rakušané a Němci. Ale především to je v konstrukci. Laicky řečeno, poskládali ty motorky nějak jinak, než je obvyklé. Jak přesně a jak se na nich jezdí, vám prozradí Kuba.

Konec roku vždy patří sumářům. Nejinak to bude i v tomto čísle. Jako první se do toho pustil Hawk. Ten zhodnotil, která malorážka byla nejzajímavější a na co bude lepší raději zapomenout.
Do dalšího sumírování jsme se už pustili všichni redaktoři. Přiznali jsme se, co pro nás byl letos nejlepší a nejhorší zážitek. No a podle současných trendů jsme přidali něco málo z naší kuchyně. A to doslova.
Poslední hodnotil letošní sezonu sporťák. Ten si vzal na mušku seriál závodů Moto GP.

Venku je hnusně. To je prostě fakt. Tak jsme si půjčili od dovozce motocyklů Honda jejich úžasný trenažér bezpečné jízdy. Ten jsme přivezli, zapojili, nainstalovali, pustili projekci na zeď a začali blbnout. Sice šlo o bezpečnou jízdu, neboť za každou nehodu jsme byli penalizováni, ale nakonec stejně rozhodoval čas. Podle dosažených výsledků jsme vyhlásili nejlepšího řidiče ČMN. Prozradím, že se jím stal Hawk. To nás všechny překvapilo, neboť tolikrát jako on v reálu za rok, neležel nikdo jiný. Takže vyvstaly dvě otázky: Je to tím, že proti nám absolvoval autoškolu teprve nedávno? Nebo jakožto ajťák (člověk, který až nebezpečně moc rozumí počítačům, mluví divnou řečí a chová se zcela nepředvídatelně) možná pro svou jízdu počítačový trenažér nějak „vylepšil“?

Na vlastní kůži. Toť rubrika, která nás moc baví. Jak už název napovídá, na vlastní kůži zkoušíme věci, které jsme zatím nikdy nezkusili. A také míru pudu sebezáchovy. Zatím nejdál je Ondra Hrůza, který letos nejprve zkusil globus smrti (zatím „jen“ jako spolujezdec), no a teď si střihnul flattrack, neboli americkou plochou dráhu. Prostě závody na motorkách téměř bez brzd.

Alpy – vděčná motorkářská destinace. Tak proč se tam nemrknout znova? Cestopis z několikadenní dovolené v Savojských Alpách naleznete uprostřed novin.

Druhá světová válka dala naplno proniknout motocyklům v armádě. Na obou stranách fronty vznikly kulty. Wehrmacht měl své BMW R12, spojenci pak H-D 42 WLA/WLC. My jsme díky našemu spolupracovníkovi Petru Hošťálkovi mohli tyto motocykly postavit proti sobě a porovnat jejich přednosti a nevýhody. Jak srovnání dopadlo, se dočtete v historii.

Max Biaggi na ní vyhrál titul světového šampiona, přesto řekl, že to byla slabá a špatná motorka. Tak jsme vyslali Alana Cathcarta, aby zjistil, proč tomu tak je. Exkluzivní test Aprilie RSV4 týmu Alitalia naleznete na straně 26.

V sekáči jsme tento týden nahlédli pod hadry Hadraplánu. Přesně tak, Velorex je kult, tak si také zaslouží místo v ČMN, i když má volant a tři kola a stěrače a „karoserii“. Pohonná jednotka je pořád z motocyklů. A to nejen z Jawy!

Dakar – to je další kult. Třiatřicátý ročník startuje jako tradičně na Nový rok. Netradičně se ale pojede v Argentině a Chile. Ve sportu si proto připomeneme loňský ročník a představíme ten letošní, a to včetně startovek motorkářů a čtyřkolkářů.
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Sportem ku...
ČMN 17/2016 - Petr Pour
Kam s ním
ČMN 16/2016 - Petr Pour
Kde začíná atraktivnost?
ČMN 15/2016 - Petr Pour
Od Assenu po Markétu
ČMN 14/2016 - Petr Pour
Blízká setkání...
ČMN 13/2016 - Petr Pour
Hold Katalánsku
ČMN 12/2016 - Petr Pour
Sportu zdar
ČMN 11/2016 - Petr Pour
Klíč k dokonalosti bude v klíči
ČMN 10/2016 - Petr Pour
Soudruhu, nezlob se
ČMN 9/2016 - Petr Pour
Jen jsem tam stál a nevěděl, co bude dál…
ČMN 8/2016 - David M. Bodlák
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

2. - 3. června
3. - 4. června
9. - 11. června
.