David M. Bodlák
Text:
David M. Bodlák Fotografie:
Ondřej Hrůza

ČMN Prospeed Cup 2011

Tento článek vyšel 23. prosince 2010
v ČMN 51, na straně 2, v rubrice PROSPEED

Přinášíme pár základních informací o dalším ročníku seriálu amatérských závodů, který budeme ve spolupráci s německou agenturou Prospeed pořádat již třetím rokem. A opět nás čeká řada změn a inovací.


ČMN Prospeed Cup 2011

Přestože prvotní myšlenka ČMN Prospeed Cupu byla taková, že se mělo jednat především o jednodenní akci, kam může dojet opravdu každý, například i s civilní motorkou, dotazů z vaší strany ohledně navýšení jízd přicházelo především v tomto roce až nebývale mnoho. Proto se ČMN spolu s Prospeedem rozhodli zcela změnit zajetý program, což snad ocení drtivá většina jezdců, kteří touží pořádně si zajezdit na okruhu. Tak se na to pojďme podívat...

Ve znamení trojek
Příští rok nás čekají závody tři, všechny ale budou třídenní, a tak se vyplatí přijet i těm, pro které byla jednodenní akce na vzdáleném okruhu stresující a nezajímavá. Třetí ročník odstartuje na Slovakiaringu, a to na konci května, aby měl každý dost času na přípravu stroje po zimě a doufáme, že i počasí v tomto období nezklame. Druhým v pořadí pak bude Autodrom Most, na který se podíváme na začátku července, a třetí ročník již tradičně uzavře Masarykův okruh v Brně počátkem září.

gal_1_229.jpg

Harmonogram třídenních akcí bude vypadat následovně. Na Slovakiaringu to bude první den 6x20 minut, druhý den 7x20 min a třetí den 5x20 minut plus závod, přičemž pro ty, co by snad neměli dost, bude ještě po skončení závodů na 50 minut otevřena trať. V Mostě a Brně to bude první a druhý den vždy 6x20 minut, třetí den 4x20 minut a závod. Ten se pojede vždy na sedm kol a ve třech výkonnostních třídách - Powerbike (čtyřválce přes 750 cm3 a dvouválce přes 1000 cm3), Speedbike (čtyřválce do 750 cm3 a dvouválce do 1000 cm3 + Honda CBR900RR, Kawasaki ZX-9R Ninja a Yamaha FZR1000), a konečně objemově nejslabší třída Sportbike (čtyřválce do 650 cm3, tříválce do 675 cm3 a dvouválce do 850 cm3).

Závod pro nekvalifikované do svých tříd (ti, co nedosáhnou na 115 % času nejlepšího z dané skupiny), tzv. Best of Rest se pojede jako čtvrtý závod pouze v Mostě a v Brně, a to jen v případě, že by se na startovním roštu sešlo více než 16 jezdců. Každopádně ještě k harmonogramům doplňme, že první den je vždy volným jezděním, druhý den se počítá jako kvalifikační a třetí den půjde opět o volný trénink na samotný závod.

gal_2_229.jpg

Výhodný balíček
Podstatnou změnou je, že kromě závodu v Mostě, kdy bude celá akce probíhat od pátku do neděle, se pojede Slovakiaring a Brno v týdnu, tedy od pondělí do středy, a že také dojde ke spojení jezdců ČMN Prospeed Cupu a jezdců Prospeedu. Vyhlášení a bodové ohodnocení bude pro jezdce ČMN Prospeed Cupu vedeno samozřejmě extra a pohár dostane (v případě, že na startu bude stát více než 24 jezdců) 12 nejrychlejších a bez licence.

 Jinak platí pravidlo, že se umístění počítá do 50 % startovního pole. Každopádně takovéto spojené jezdění umožní pohodlné a efektivnější přesunutí jezdců do kategorií podle výkonnosti (vždy čtyři tréninkové kategorie), čímž bude jezdění bezpečnější, a v neposlední řadě by mělo jít i o větší zábavu. Tím hlavním a nejpodstatnějším důvodem je však maximální možné snížení ceny závodů, přičemž regulérní cena všech tří akcí včetně závodů vychází na 30 000 Kč. Ale pozor! ČMN jako spolupořadatel se rozhodl třetí ročník zasponzorovat a konečná nabídka za tyto tři třídenní akce činí 20 000 Kč! Jeden celý den na okruhu vás tak ve finále vyjde na 2222 Kč (!), což je naprosto bezkonkurenční cena, která zahrnuje i jedno tričko, zapůjčení transpondéru na všechny tři akce a pamětní knihu na konci roku jako dárek (ta z letoška bude až v lednu). Tato nabídka je ovšem limitována pouze pro prvních padesát zájemců, kteří si zarezervují a zakoupí všechny tři závody najednou, a to do 28. února 2010. V případě, že by zbyla nějaká volná místa, bude možnost dokoupit si jednotlivé podniky extra, ty už pak ale vyjdou s největší pravděpodobností dráž.

Samozřejmě jsme si vědomi, že jsou to velké změny, na druhou stranu jsme vzhledem k těmto změnám schopni nabídnout opravdu zajímavou cenu, za kterou byste se nikde jinde nesvezli. A to je v dnešní době, myslím, hodně pádný argument. Více informací na www.pro-speed.cz.

Termíny závodů ČMN Prospeed Cup 2011
Slovakiaring 30. května - 1. června (pondělí - středa)
Most 1. - 3. července (pátek - neděle)
Brno 5. - 7. září (pondělí - středa)

Vyšlo v ČMN 51/2010

Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.