Přečtěte si v ČMN 03/2011
Právě na novinových stáncích a u čerpacích stanic.
Tento týden začínáme opravdovou bombou – šest válců uspořádaných vidlicově, objem dva a půl litru, výkon 250 koní, krouťák přes 200 Nm, název MIDALU. A to hlavní: MADE IN CZECH.
Hned na první dvoustraně se dočtete nejen o slavnostním odhalení tohoto naháče, ale také zde naleznete podrobný popis stroje a rozhovory s hlavními postavami stojícími za zrodem – manažerem projektu Miroslavem Felgrem a designérem a konstruktérem Stanislavem Hanušem.
Hned na další straně je zase pecka. Australský Drisdale posouvá hranice v konstrukci customových motorů. Jeho vidlicový dvouválec je jednak už od začátku vyvíjen s kompresorem (ve finále ho ale zákazník mít nemusí), takže už při základním objemu 1386 cm3 dává 118 koní, což na vzducháč OHV rozhodně není málo. K tomu vačka je uložena podélně a ojnice jsou v ose po vzoru leteckých motorů, takže i válce jsou přesně za sebou.
Česká republika má po řadě let opět jezdce v královské třídě mistrovství světa silničních motocyklů. Je jím Karel Abraham, který letos pojede Ducati Desmosedici GP11. A právě tento stroj v minulých dnech oficiálně s celým svým týmem představil. Více informací na straně 7.
Honda VT750S je vstupní model této značky do světa velkých motorek. Svého majitele v ničem neošidí a hlavně, ta cena je fakt směšná - 165 000 Kč. Někdo by řekl: „To už je dražší moje kabelka.“
My jsme ji vyzkoušeli na našem oblíbeném sázavském testovacím okruhu.
Vemte klasický chopper Yamaha Drag Star a přestavte ho na silniční závoďák. Myslíte, že to nejde? Máte pravdu, ale Drag Stara lze přestavět jako poctu silničním závoďákům a vypadá to zajímavě. Ostatně, porota Bohemian Custom tomuto stroji přiřkla v loňském roce druhé místo.
Suzuki GS500, Suzuki Hayabusa, BMW R80 G/S, Ducati 916, H-D Sportster 883, Honda NR, Münch Mammut... Ptáte se, co mají tyto motocykly společného? Všechny jsme nominovali do čtenářské ankety o nejlepší motocykl všech dob. A právě tyto a pár dalších obhajujeme tento týden.
Chystáte se poprvé na zimní sraz Elefantentreffen? Pak vám mohou přijít vhod rady, které jsme pro vá společně s polárním motorkářem Stenly Havránkem připravili. Strana 15.
Triumph Tridays je mezinárodní sraz fandů anglické značky. Jak to na něm vypadalo loni v rakouském městečku Neukirchen, kde po tři dny jezdil stylový „double decker“, v ulicích visely britské vlajky a na cedulích jste se dočetli „Triumph parking only“, se dočtete na straně 16.
Řada hobíků motokrosařů klidně sáhne po motorce starší deseti let. Prostě jim věří a vše potřebné si na nich dokáže spravit. Jednou z takových krosek je i čtvrtlitrová Yamaha YZ. V sekáči jsme ji podrobili zkoumání.
Dakar je za námi. Letos ho ovládl Španěl Marc Coma (ještě jednou se omlouvám, že jsem ho na titulce přestěhoval do Portugalska), ale rozhodně to nebylo jednoznačné vítězství. Jeho největší sok Desprese na něj ztratil pouhých patnáct minut. To po padesáti jedné hodině a pětadvaceti minutách fakt není moc. Naši Pabiška s Veselým oba dojeli do cíle.
Příjemné čtení přeje Petr Pour