Smutné zprávy

Tyhle články se blbě čtou a ještě hůře píšou. Zubatá opět úřadovala v motorkářských ...

Celý článek »
Vzhůru za dobrodružstvím

Před třiceti lety odstartovala expedice Tatra kolem světa. Určitě si pamatujete na tu krásnou ...

Celý článek »

Taktizátor

TGB Hawk 50


Malý dvoudobý přemisťovač za rozumné peníze pro patnáctileté. Padík překvapí živostí a kultivovaností, podvozek zase brzdami.


Taktizátor

Tchajwanské TGB už pár let patří ke slušně zpracovaným strojům, navíc se mi líbí, že v naší republice mají opravdu velkou servisní a dealerskou síť. To samotné by mě při koupi stroje s jiným názvem než Honda, Yamaha, Suzuki, Piaggio atd. dost ovlivňovalo. Přece jen na servis se myslet musí. Pro hovoří i fakt, že Hawk má maximální konstrukční rychlost do 45 km/h, takže ho mohou řídit legálně patnáctiletí. Náš exemplář byl naštěstí této legalizační odpornosti zbaven, takže se pražským provozem dokázal pohybovat docela ladně.

Nebrní, jen lechtá
Elektrický startér nahazuje dvoutaktík celkem bez potíží, zvuk při startování spíš připomíná pouštění autíček po autodráze. Okamžitě však překvapí takové muší vibrace. Jelikož je zadní kolo společně s motorem uložené klasicky po skútrovsku hodně „gumově“, vibrace se do řídítek ani zbytku stroje nepřenáší skoro žádné. Jenom takové sotva patrné lechtání.
Sedlo je na padesátku poměrně velké, což je rozhodně přínosem i pro jízdu ve dvou. Tehdy se hodí i seriózní vyklápěcí boční stupačky, ovšem prvanda za vámi musí počítat s tím, že jí od zatočené koncovky výfuku určitě načuchne ponožka i střevíc.

gal_1_237.jpg

Jemně a svižně
Projev motoru, rozjezdové spojky a variátoru je krásně jemný. Skoro ani nevíte, kdy spojka začne unášet a kdy ji po rozjetí nahradí variátor. Zátah necítíte žádný, třeba oproti Simsonu S51, který „zatahuje“, tohle prostě nejede. Ale! To je jen pocit, protože jakmile se podíváte na ručičku krásného tachometru vedle stejně krásného budíku s kontrolkami a palivem, zjistíte, jak rychle rychlost narůstá. Skútřík letí bezmála 70 tachometrových a prímově brzdí.
Taktizujte
Řídítka jsou dostatečně vysoko, takže při otáčení ani větším osobám nedloubají protivně do kolen. Vedení „hawkačky“ je poměrně přesné a stabilní, kdyby byla rychlejší, bavilo by mě brzdit natvrdo do zatáček. Ale jelikož je po brždění opětovné uvedení do pohybu časově náročné, začnete se chtě-nechtě uchylovat k taktizování. Vejdu se tam ještě, nebo ne? Vydrží ta oranžová na semtamfóru? Držíte zkrátka pořád plný plyn a provozem jen tak zlehka proplouváte a prokličkováváte. Hlavně nebrzdit. Pakliže stroj nemá výkon, který by vás zaplavoval emocemi, musíte si radost udělat jinak.

Rozumná cena
Stupák pod nohama je z tenkého hliníkového plechu s krátery proti skluzu. Problém je, že jakmile budete mít jednou boty od bláta, už to z těch děr nikdy nevydloubete. Leda sundat plech a vyčistit. Určitě potěší centrální stojan, takže můžete v klidu dávat věci pod sedlo nebo třeba jen se skútrem v garáži přes jeho hrany manipulovat.
Celkově vzato by mi tento padík radost dělal. Cena je srovnatelná s tchajwanskou konkurencí a logicky výrazně nižší, než za kolik své povozy nabízejí renomované japonské a evropské značky.

Skútr do testu zapůjčila firma ASP Group.


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Sportem ku...
ČMN 17/2016 - Petr Pour
Kam s ním
ČMN 16/2016 - Petr Pour
Kde začíná atraktivnost?
ČMN 15/2016 - Petr Pour
Od Assenu po Markétu
ČMN 14/2016 - Petr Pour
Blízká setkání...
ČMN 13/2016 - Petr Pour
Hold Katalánsku
ČMN 12/2016 - Petr Pour
Sportu zdar
ČMN 11/2016 - Petr Pour
Klíč k dokonalosti bude v klíči
ČMN 10/2016 - Petr Pour
Soudruhu, nezlob se
ČMN 9/2016 - Petr Pour
Jen jsem tam stál a nevěděl, co bude dál…
ČMN 8/2016 - David M. Bodlák
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

2. - 3. června
3. - 4. června
9. - 11. června
.