Petr Pour
Text:
Petr Pour Fotografie:
Jakub Nič

Jak zvednout motorku s noblesou


Pravděpodobně to zažil každý, motorka se nezadržitelně řítí k zemi. Vy už víte, že ji neudržíte, a co víc – víte, že ji budete muset zvednout. Jak na to, abyste neztratili tvář, nerupla vám žilka a nezamazali si trenky zevnitř?


Jak zvednout motorku s noblesou

Příčina může být různá. Při manipulaci vám podklouzne noha nebo najedete na nějakou nerovnost. Občas se dokonce zavlíkne tkanička od bot za stupačku nebo brzdový pedál, respektive řadičku. Při dojezdu nestihnete sundat nohu na tu stranu, se kterou počítáte, a malér je tady.
V první chvíli jste neskutečně naštvaní. To by ale nemělo trvat dlouho. Z motorky totiž můžou vytékat provozní kapaliny a to není dobře. Tak přichází druhá fáze – zvedání. Existuje několik způsobů, jak tento úkon provést, a je jasné, že každému sedne jiný.
Nejjednodušší, alespoň doufám, by to měly mít dámy. Prostě požádají poblíž se vyskytujícího muže, jestli by jim nepomohl. A maximálně mu poradí, kde má motorku chytit. Na to totiž bacha. Pečlivě se nejprve podívejte, za co budete motorku zvedat, aby vám v ruce nezůstal třeba kus podsedlového plastu. Každopádně pamatujte, že motorka je věc sakramentsky těžká a klidně si jejím zvednutím můžete přivodit kýlu. Takže pokud to jde, požádejte někoho dalšího, aby vám helfnul.

Obr. 1
Arnold styl. Prostě uchopíte motorku za boční stojan a zvednete. Nemusíte se bát, stojan to vydrží. Kdo takhle zvedne motorku, určitě sklidí uznání od přihlížejících. Nám se to nepovedlo a ani na youtube jsme nenašli video, kde by to někdo dokázal.

gal_1_266.jpg

Obr. 2
K lesu čelem, motorce zády styl. Celkem účinný způsob zvednutí motorky. K motorce se otočíte zády, jednou rukou uchopíte spodní řídítko, druhou nějaké madlo nebo rám v zadní části. Výhodou je, že dokážete jít do úplného dřepu, nohy nepřekáží, takže motorku nezvedáte jen zády, ale převážně nohama. Ještě před úkonem je dobré vyklopit si boční stojan, teda pokud to jde. Kdyby se vám náhodou motorka po zvednutí zváhla na druhou stranu, alespoň by sebou nepraštila znova.

Obr. 3
Silný loket styl. Někdy prostě nemáte možnost chytit nic jiného než řídítka. Motokrosaři takto zvedají svoje stroje běžně. Čapnou oběma rukama jeden konec řídítek a šup. Jenže jejich motorka má někde kolem jedné stovky kilogramů. V normálních případech je lepší chytit jednou rukou konec, druhou řídítko o kus dál a ještě se o protější konec řídítek zapřít loktem. Získáváte tak páku, kterou můžete působit na motorku. A hlavně, když vám povolí heft, motorka vám nežuchne plnou parou na nohy, jako kdybyste se oběma rukama drželi právě toho heftu.

Obr. 4
Ota Zaremba styl. K motorce zadřepnete čelem. Poskládáte se, jak nejvíc to jde, abyste ji netahali zády, ale nohama. Uchopíte ji za řídítko a pod sedlem (bacha, za co ji berete!), zatnete zuby a jdete na to. Nejprve se vám kolo dostane do plného rejdu, což vám malinko motorku může nadzvednout. Pak už je to ale všechno na vás. Je dobré, jakmile to sklon umožní, dopomoct si nohou a následně celým tělem, kterým na motorku tlačíte.


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.