David M. Bodlák
Text:
David M. Bodlák Fotografie:
David M. Bodlák

Opravdový záhul!

ČMN Prospeed Cup 2011 – Slovakiaring

Tento článek vyšel 9. června 2011
v ČMN 23, na straně 8, v rubrice PROSPEED

Ve dnech 30.5.-1.6. jsme odjeli úvodní závod letošního seriálu amatérských závodů. Celkem tři dny jezdění jsme absolvovali na okruhu Slovakiaring a i když toho většina z nás měla už předposlední den plný brejle, konečně můžeme říct, že jsme si to jezdění na okruhu opravdu užili.


Opravdový záhul!

Letošní ČMN Prospeed Cup je úplně jiný, než na jaký jsme byli v minulých dvou letech zvyklí. Jednodenní akce jsou už dávno minulostí, a ty dvoudenní, které jsme si mohli vyzkoušet minulý rok, to byl jen slabý odvar. Letos jedeme třikrát ve třech dnech, a to znamená, že je jak dost času se rozkoukat, tak pojezdit a nakonec ještě sklepat nějaké ty cenné vteřiny. Další novinkou je počet jezdců. Už žádné poloprázdné startovní rošty. Seznam účastníků ČMN Prospeed Cupu je letos pevně daný a téměř padesátka amatérských závodníků startuje v každém závodě spolu s dalšími účastníky Prospeedu, což znamená, že je zde záruka opravdové podívané. A konečně, je i víc závodů, protože se jede ne ve dvou, ale hned ve třech kubaturách, a jako bonus pro ty, co se nevejdou do hlavních závodů, už kvůli času nebo počtu, je tu ještě čtvrtý závod, Best of Rest. Ten se původně jet na Slovači ani neměl, ale nakonec bylo všechno jinak.

„ Třetí ročník amatérských závodů ”

Tréninky a kvalda
Pondělní den byl ve znamení tréninků a rozkoukávání se. Jezdilo se ve čtyřech skupinách (very fast, fast, medium a instruction) a každý měl k dispozici 6x 20 minut čistého času na trati. Vzhledem ke spojení všech jezdců se po okruhu pohybovalo během jedné hodiny až 160 motorek a časy i celková pořadí se různě míchaly po každé jízdě, což v pondělí ještě neznamenalo nic. O to napínavější bylo úterý, kdy se jel ve třech skupinách bez instruktorské celý den kvalifikace. Tady už šlo o jeden jediný dobrý čas, kterým jste si zaručili své pevné místo na startovním roštu ve středečním závodě. Celkem sedm jízd a dohromady 160 minut čistého času všichni ani nevyužili. Každopádně zde už bylo zajímavé sledovat, jak si kdo vede.

gal_1_275.jpg

Těmi nejlepšími z nejlepších byli Martin Trachta a David Ouředníček. Jezdci ČMN Prospeed Cupu v kategorii Powerbike to na svých BMW S 1000 RR s přehledem natřeli úplně všem a po celé tři dny si dokázali držet ty nejrychlejší časy vůbec (v kvalifikacích Martin 2:13,471 a David 2:13,787). Kategorii Sportbike v ČMN Prospeed Cupu vévodili Lukáš Poláček (2:20,834) a Milan Murgaš (2:20,868), oba na Yamahách R6, kteří se neztratili ani na startovním roštu spolu s ostatními jezdci Prospeedu (3. a 4. pozice). Pár sekund za nimi se na třetím místě v kvalifikacích držel i Marek Zpěvák (2:24,110), šťastný to výherce hodinek z vánočního čísla 51/2010, který ukázal, že umí opravdu tahat! Mezi dvaceti jezdci kategorie Sportbike se na 14. pozici udržela také jediná holčina, Katka Lejsková na Hondě CBR600RR (2:36,785), která za sebou nechala pět borců. A nesmím opomenout ani kategorii Speedbike, která je pro nás nová a kde mělo startovat z celkem 36 jezdců i šest zástupců ČMN Prospeed Cupu. Nejrychlejším z našich byl Radek Patyk na Suzuki GSX-R750 s kvalifikačním časem 2:31,653.

„ Nový harmonogram a více jezdění ”

To byly všechno nejlepší výsledky úterních kvalifikací a musím říci, že nejeden z nás toho měl navečer před středečním posledním a nejdůležitějším dnem plný brejle. Zkrátka byl to záhul, ale na druhou stranu středa byla nakonec ještě lepší, a přestože celé dopolední jezdění (5x 20 min.) bylo jen ve znamení tréninků, padaly lepší časy než v kvalifikacích a plno jezdců se ještě o několik sekund zlepšilo. Celý předzávodní stres pak už jen zhoršovalo počasí, které hrozilo dle předpovědi po pěkném vedru přívalovými dešti, a tak byla v depu trochu napjatá atmosféra. Někdo měl připraveny mokré gumy, někdo byl smířen s tím, že holt nepojede (slickaři) a nikoho by v tu chvíli ani nenapadlo, že se všechny závody odjedou pod slunnou oblohou.

gal_2_275.jpg

Dvojité vítězství
Jako první šli do boje šestkaři, tedy kategorie Sportbike. Na startovní rošt se jich postavilo celkem 37, z toho 14 ČMN jezdců, kteří nás zajímají především, a závod na sedm kol byl od začátku až do konce dost napínavý. Hodně se předjíždělo a bojovalo o každičký centimetr a nakonec i časy padaly lepší než v objemově větší kategorii Speedbike. Ta šla na řadu hned po dojetí šestek a dekorování dvanácti nejlepších sportbikerů (Prospeed vyhlašuje vítěze vždy po dojetí přímo na pitlane), kam se dostalo i šest jezdců ČMN Prospeed Cupu, kteří si tak odnesli ještě před samotným vyhlášením vítězů ČMN Prospeed Cupu již první trofeje.

gal_3_275.jpg

Ve druhém závodě jsme nakonec mohli vidět jen dva zástupce, a to Honzu Dvořáka a Radka Patyka, a po dojetí Speedbiků přišly na řadu litry, což je stále nejpočetněji zastoupená třída. A protože propustnost trati je na Slovakiaringu 40 motorek, dostali ostatní šanci v původně neplánovaném závodě Best of Rest, který ukrojil z času volných jízd po závodech.

Powerbiky jako vždy slibovaly tu nejlepší podívanou. Jen škoda v kvalifikacích nejrychlejšího Martina Trachty, který v trénincích před závodem udělal motor svého Báwa. Martin to ale vzal sportovně a šel Davidovi na start držet alespoň deštník a celý závod pak svému kamarádovi ve zbrani fandil ze strážní věže. Možná jsme ale tímto přišli o nejzajímavější souboj dne, protože Martin byl jediný, kdo mohl Davidovi konkurovat, a být oba na trati, možná by i padaly ještě lepší časy. Takhle David jen nabíral náskok od první zatáčky, přestože start neměl úplně nejlepší a v cíli byl více než o půl kola dřív než jeho soupeři, čímž si zajistil titul nejrychlejšího muže dne.

Na závěr se do rovnacího kola na trať vydali jezdci kategorie Best of Rest, kde jsme měli mezi 16 startujícími čtyři zástupce. Nejlépe z nich dojel v rámci hodnocení ČMN Eduard Havíř, který cílovou pásku protnul jako čtvrtý za německými kolegy, přestože start do závodu se mu zrovna moc nepovedl. Na pitlane se pak všichni, stejně jako v předešlých třech dojetých závodech, osvěžili energetickým nápojem Shock a vroucně diskutovali o posledních minutách na trati. A to bylo poslední vzrůšo před finálním vyhlášením vítězů ČMN Prospeed Cupu a rozdáním celkem dvaceti pohárů těm nejlepším v prvním letošním závodě.

Další závod v Mostě
Další klání pojedeme za tři týdny v Mostě, 1. až 3. července. Tentokrát to bude od pátku do neděle, tak laďte a servisujte a pokud patříte mezi ty, co s námi letos nezávodí, přijďte se alespoň podívat a fandit. A nezapomeňte, nikomu neplaťte žádné vstupné, naše akce je veřejnosti volně přístupná a každý fanoušek tohoto krásného a vzrušujícího sportu je vítán!

Vyšlo v ČMN 23/2011

Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.

Motozábava

20. - 21. prosince
6. - 9. března 2025
29. května - 1. června 2025
.