POHLEDEM JEZDCE

#679, DAVID M. BODLÁK (redaktor, fotograf, produkční ČMN)

Tento článek vyšel 9. června 2011
v ČMN 23, na straně 9, v rubrice PROSPEED

Na první letošní závod jsem odjížděl v hodně zoufalém stavu. Ani bolest v krku, „rýmička“, ani teplota mě ale nedokázaly odradit od sobotního nočního servisování stroje, ani od cesty na Slovakiaring.


POHLEDEM JEZDCE

Přestože tenhle okruh nepatří mezi mé oblíbené tratě, byla to velká výzva. Tři dny jsou prostě tři dny, a to znamená hodně moc jezdění, což přináší obvykle i nějaké výsledky. A i když v úterý večer jsem měl už dost (nejlepší kvalifikační čas 2:26,365, což odpovídalo 14. pozici na roštu a 7. v rámci ČMN Prospeed Cupu), nejúspěšnějším dnem pro mě byla nakonec středa. Ještě v poslední tréninkové jízdě před závodem jsem dokázal dostat čas v posledním kole na 2:25,142, čímž jsem totálně vypotřeboval zásobu paliva (cca 75 litrů na tři dny) a do závodu jsem mohl nastoupit jen díky Michalovi Molnárovi, který mi na poslední chvíli věnoval pár litrů modré životadárné tekutiny.

Start do závodu jsem totálně pohnojil, přestože tohle jinak patří mezi mé silné stránky, a ze 17. pozice v prvním kole jsem se během celého závodu dokázal postupně probojovat na pozici 12. a zajet v posledním kole svůj nový „osobáček“ 2:23,891, což je oproti 2:26,231 z loňska pěkné zlepšení. Tento čas mi stačil na 6. místo v ČMN Prospeed Cupu a na 12. místo v Prospeedech. A musím se přiznat, že po třech dnech jezdění jsem tomuto okruhu přišel docela na chuť.

gal_1_276.jpg

Redaktorův bike
Motorka i do třetí sezony zůstává stejná - Suzuki GSX-R600 K5, jen se jí dostalo po zimě náležité péče. Prvotním servisem prošla K5 už v březnu, a to u Honzy Halbicha. Přední vidle a zadní centrála dostaly pružiny Öhlins a proběhlo základní nastavení, které mi zatím vyhovuje. Potlučený a tekoucí tlumič řízení, se kterým jsem absolvoval obě uplynulé sezony, byl nahrazen novým plynovým značky Bitubo, nádrž dostala protiskluzovou folii a udělal jsem si radost v podobě setu modrých hadic vodního chlazení značky SamcoSport. Servisem u firmy RP Tuning prošla také po dvou odjetých sezonách koncovka (převatování) a dále motorka putovala do dílny JDmotoR, kde byla vyměněna originální a již opotřebovaná řetězová sada za řetěz 520 a lehká duralová řetězová kola a zkontrolovaly se ventily.

Před závodem jsem kromě nových brzdových desek, výměny kapaliny, nové náplně oleje Valvoline Syn Power 10W-40 a olejového filtru nainstaloval pro mě absolutně vysněnou věc - rychlořazení. Nejspíš i díky němu a celkovému porychlení mi už v závodě převod 15/47 tak úplně nestačil a na konci cílovky s více než 280 km/h na tachu jsem přetáčel šestku do omezovače, což se mi v minulém roce ani během letošních tréninků a kvalifikací před závodem nepovedlo ani jednou.

První tři tréninky jsem odjel na jetých (celkem pět dní na okruhu!) Pirelli Diablo Superbike Pro a na další tréninky, kvalifikace a do závodu jsem přezouval na nové. O správnou teplotu pneumatik před vyjetím na trať se bezchybně staraly nahříváky Tyrex Evo a v závodě jsem měl také možnost otestovat protiskluzovou folii na nádrž značky Techspec, kterou dováží na Slovensko firma VT racing.

Vyšlo v ČMN 23/2011


PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.