A přece se točí

Tuhle frázi zná každý. Údajně ji vyřkl Galileo Galilei během inkvizičního soudu. Ve skutečnosti ...

Celý článek »
Fóry na fórech

Je to občas smutné, občas legrace, sledovat tahleta internetová diskuzní fóra. Nevím, jestli to ...

Celý článek »

Nejlepší dual sport

Suzuki DR-Z400

Láďa Záruba

No tak dobře, všechno asi neumí, na cestu do Španělska se sériovým sedlem asi nic moc, ale jinak se Suzuki podařilo v DR-Z vytvořit něco, co je dost možná nejlepším dualsportem všech dob.


Nejlepší dual sport

DR-Z400 se Suzuki fakt povedla. Pravda, designově to není úplný zázrak, ale oči si na ni v pohodě zvyknou a rozhodně neuráží. Je to ovšem bytelná, odolná, na servis nenáročná fantastická motorka s motorem k neutahání, výborným podvozkem a s relativně levnými náhradními díly. Pro úplně vážně míněný offroad je DR-Z 400S sice asi krapet těžká, ale na běžné víkendové offroadové povýletováníčko je jednoduše zlatá.

Alternativy
Půvab DR-Z400S je v tom, že u žádné konkurence nenajdete motorku, která takhle umí terén i silnici s takovou spolehlivostí, tak nenáročnou, tak lehkou, s tak neuvěřitelnými servisními intervaly a za takovou cenu jako DR-Z400.
Vlastně jo, na jednu podobnou motorku bych si vzpomněl
– KLX400. Ale to je opět DR-Z400 jen v zeleném fráčku, kterou jste si svého času mohli koupit, když si Kawasaki a Suzuki na chvíli tak trochu nesmyslně plácly, že jako teď budou spolu kámošit. Při výběru jste mohli okrajově zvážit ještě tak 450/530 EXC nebo XR400R, ale popravdě, v souhrnu vlastností a ve své objemové třídě DR-Z400S konkurenci neměla. Kombinace všech dobrých vlastností taky vystřelila DR-Z400S na špičku popularity a nebýt těch bruselských pupíků přes čoudíky, mohla se prodávat dodnes. Tahle motorka se dost možná jednou stane legendou.

gal_1_278.jpg

Historie 2000
DR-Z400 poprvé vyjela z Hamamatsu na přelomu let 1999 a „Y2K“ jako nástupce vzduchové DR350, původně jako ostré enduro DR-Z400K se čtyřdobým motorem o výkonu 48 koní, nakopávačkou, plastovou nádrží a šoupátkovým Keihinem FCR 39. Téměř současně vyjela i verze DR-Z400E s elektrickým startérem, kromě čudlíkového startování stejná jako DR-Z400K.

2002
K oběma verzím přichází toho roku „pidlivizovanější“, na silniční provoz homologovaná DR-Z400S s elektrickým startováním. Bohužel ale kvůli těm homologacím přišla o šoupátkový Keihin FCR 39, jehož místo zaujal rovnotlaký prďola od Mikuniho. DR-Z400S ale dostala předělané (a lepší) pérování, větší přední homologované světlo, plechovou nádrž a vylepšený napínák rozvodového řetězu, který do té doby býval zdrojem poruch.

gal_2_278.jpg

2006
DR-Z400SM: supermoto, 17palcová kola, delší kyvná vidlice z RM-Z, větší brzdy, vpředu USD, plechová nádrž, ale esemko už v našem sekáči bylo.

Úpravy
DR-Z400S je vděčná motorka na úpravy. Ve standardu je DR-Z400S tak ze 70?% do terénu a z 30?% na silnici, takže dost lidí si sehnalo silniční kola a přehazuje. V terénu i na silnici se vám vyplatí vyříznout větší díru do airboxu, na webu to najdete jako „DRZ 3x3 mod“, a do terénu to chce vymyslet něco s kontaktem pohotovostního stojánku. Stojánek má slabou pružinu a při hrbolaté jízdě vám proto lítá, takže místo přidání plynu vám na zoraném poli nebo na doskoku vypne motor. Neříkáme ale rovnou kontakt přemostit, protože pak byste neměli žádné protiblbostní hlídání proti rozjetí s vyklopeným stojánkem.
Kdo se k němu dostane, tomu bude DR-Z hodně vděčná za FCR karburátor (je zapotřebí i jiný bovden plynu). Otevřený výfuk je na zvážení. Asi něco přinese, ale zase na co je vám uřvaný výfuk v lese?
A vyndejte si už konečně ty gumový nesmysly ze stupaček.

Koupě
Jako ojetina si DRZ docela drží cenu. Ono se ví, že to je dobrá motorka, že je spolehlivá, a navíc už ji novou nekoupíte. A to se na trh ojetin promítá. Při koupi záleží na tom, jak se k ní choval předchozí majitel. Někdo totiž na spolehlivost a dlouhé servisní intervaly hřešil, myslel si, že může jen jezdit a lít do ní benzín.


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Sportem ku...
ČMN 17/2016 - Petr Pour
Kam s ním
ČMN 16/2016 - Petr Pour
Kde začíná atraktivnost?
ČMN 15/2016 - Petr Pour
Od Assenu po Markétu
ČMN 14/2016 - Petr Pour
Blízká setkání...
ČMN 13/2016 - Petr Pour
Hold Katalánsku
ČMN 12/2016 - Petr Pour
Sportu zdar
ČMN 11/2016 - Petr Pour
Klíč k dokonalosti bude v klíči
ČMN 10/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

30. června - 2. července
14. - 16. července
.