David M. Bodlák
Text:
David M. Bodlák Fotografie:
Kate

POHLEDEM JEZDCE

#679, DAVID M. BODLÁK (redaktor, fotograf, produkční ČMN)


Most je pro mě jedinou tratí, kde jsem schopen se zlepšit jen nepatrně, řádově o několik desetinek (na jiných okruzích je to vždy několik vteřin). Letos jsem byl zvědav, zda-li se mi konečně povede prolomit onu bariéru.


POHLEDEM JEZDCE

Páteční tréninky jsem si trochu zkomplikoval tím, že jsem si před první jízdou zničil zadní nahřívák, a tak jsem celý den vyjížděl na okruh se studenou gumou, což znamenalo, že ostrých kol bylo jako šafránu. Naštěstí Martin Vlach, kterému tímto děkuji, mi na sobotu i neděli zapůjčil jeden ze svých nahříváků, a tak jsem se mohl o víkendu pustit do bojů s časy. A našlápnuto jsem na to měl myslím docela dobře, vzhledem k tomu, že se mi v poslední sobotní tréninkové jízdě povedlo dosáhnout času, jež jsem minulý rok zajel v závodě (1:53,7). Bohužel následná první kvalifikační jízda mě naprosto rozsekala, to když jsem dostal v levé dvojité pod boxovkou zhruba ve dvou kilech ošklivý highsider. Tuhle adrenalinovou kulturní vložku, která pokračovala ještě na trávě, jsem sice dokázal ustát, ale dokonale mi to nabouralo jistotu, se kterou jsem se pouštěl do všech zatáček, a tak jsem se už po zbytek kvalifikací nedostal na lepší čas než 1:55,8 (16. pozice na roštu). Pravda je, že teplota vzduchu ani trati nebyla zrovna ideální a na gumách jsem měl odkrouceno už několik dní na okruhu. Vzhledem k počasí jsem tentokrát nechtěl v průběhu soboty už přezouvat na nové, protože jsem počítal s tím, že bude pršet a že vybaven pouze slickama stejnak nepojedu. Všechno ale nakonec dopadlo jinak a i když jsem nedělní otevřenou trať vynechal a další dvě jízdy absolvoval s pár kapkama na kapotě, nakonec jsem nastoupil na těch stejných gumách i do závodu.

Po startu tady v Mostě považuji vždy za úspěch projet bezpečně šikanou a pohlídat si alespoň slušnou pozici. Celý závod jsem se pak jen snažil dojet jezdce přede mnou. Dvě kola před koncem jsem byl už nalepený za svými soupeři a v zadních pasážích jsem musel párkrát ubrat plyn, protože nebylo jak bezpečně předjet. Hlídal jsem si tak akorát chvíli, kdy někdo z nich udělá alespoň malou chybu, což se povedlo na výjezdu z dolíku a pod Matadorem jsem tak mohl jít o jeden stupínek dopředu na deváté místo. V posledním kole se mi vcelku dařilo dotahovat i na dalšího jezdce přede mnou, ale už bylo odmávnuto. Možná, kdyby těch kol bylo sedm? Ale kdo ví, tentokrát jsem upřímně rád, že jsem v pořádku dojel do cíle, a třeba tu mizérii v podobě letošních 1:54,568 v závodě, což je o necelou vteřinu horší než minulý rok, pokořím příště.
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.

Motozábava

20. - 21. prosince
6. - 9. března 2025
29. května - 1. června 2025
.