Přetažený šrouby

Byl jsem v pneuservisu nechat si přezout auto na zimáky. Jo, je to plechovka, ...

Celý článek »
 Dobrá volba

Máme za sebou parlamentní volby. Jako obvykle jsme se před volbami od všech kandidujících ...

Celý článek »
Jan Rameš
Text:
Jan Rameš Fotografie:
Jan Rameš

Design bude od Hanuše!

FGR


Ústeckoorlický výrobce motocyklů FGR už má jasno v tom, od koho bude pocházet design připravovaného exkluzivního naháče s motorem V6 2500 cm3.

Design bude od Hanuše! Vítězem výběrového řízení se stal Stanislav Hanuš, jinak šéfkonstruktér další české značky, blanenské Blaty, tvůrce minibiků Origami a Ultima a čtyřdobé stopětadvacítky BXM Motard, resp. BXE Enduro.

Výběrové řízení proběhlo ve dvou kolech. To první končilo posledním dnem roku 2008 a přihlásilo se do něj 45 uchazečů. Z nich postoupilo 11 do kola druhého (viz ČMN 6/2009, kde jsme zveřejnili všech 11 úspěšných skic), které mělo uzávěrku 28. února. Ještě dva dny před ukončením měli ve FGR pouze tři návrhy, ale nakonec se jich sešlo deset, jeden semifinalista vzdal.

Až na konci minulého týdne konečně bylo rozhodnuto o vítězi, tak byl výběr těžký. Hlavní „souboj“ se odehrál mezi dvěma návrhy zkušených designérů, již zmíněným Stanislavem Hanušem a Ladislavem Škodou. Stejně jako Hanuš, i Škoda platí za českou designérskou špičku. Své jméno spojil hlavně se značkou kuchyňských a domácích potřeb Tescoma, nicméně má za sebou i studii dálníku a hlavně je také aktivním motorkářem. Oba návrháři museli zpracovat i časový harmonogram s postupem prací, tady už to opravdu nebylo jen o hezkém obrázku. Na třetím místě se umístil Petr Vaněk, vítězná trojice pak byla finančně odměněna.
Pokud teď čekáte vítězný obrázek, musíme vás zklamat. Ani po předlouhém naléhání se nám nepodařilo zástupce značky zlomit, aby nám jej poskytli. Má to svou logiku, jak řekl PR manažer FGR Luboš Felgr: „Honda také neukáže, jak bude vypadat nový Fireblade, rok dopředu.“ Jisté je jen to, že finální vzhled motocyklu bude zcela odlišný od první skici a že by měl být všechno, jen ne běžný. Dokončení stroje je plánováno nejpozději na rok 2010, do té doby můžeme o „tváři“ FGR V6 2500 jen spekulovat.


PŘEHLED ČLÁNKŮ
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
 Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
 Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
 Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz
.