Vražedné horko

Teplé slunečné počasí, to jsme si asi vždycky přáli. Během dovolených na prosluněném jihu ...

Celý článek »
Stěna smrti

Celý život žiju na kopci nad pražským Výstavištěm v Holešovicích. Z lesní vyhlídky jsem ...

Celý článek »
Jan Rameš
Text:
Jan Rameš Fotografie:
Jan Rameš

Design bude od Hanuše!

FGR


Ústeckoorlický výrobce motocyklů FGR už má jasno v tom, od koho bude pocházet design připravovaného exkluzivního naháče s motorem V6 2500 cm3.

Design bude od Hanuše! Vítězem výběrového řízení se stal Stanislav Hanuš, jinak šéfkonstruktér další české značky, blanenské Blaty, tvůrce minibiků Origami a Ultima a čtyřdobé stopětadvacítky BXM Motard, resp. BXE Enduro.

Výběrové řízení proběhlo ve dvou kolech. To první končilo posledním dnem roku 2008 a přihlásilo se do něj 45 uchazečů. Z nich postoupilo 11 do kola druhého (viz ČMN 6/2009, kde jsme zveřejnili všech 11 úspěšných skic), které mělo uzávěrku 28. února. Ještě dva dny před ukončením měli ve FGR pouze tři návrhy, ale nakonec se jich sešlo deset, jeden semifinalista vzdal.

Až na konci minulého týdne konečně bylo rozhodnuto o vítězi, tak byl výběr těžký. Hlavní „souboj“ se odehrál mezi dvěma návrhy zkušených designérů, již zmíněným Stanislavem Hanušem a Ladislavem Škodou. Stejně jako Hanuš, i Škoda platí za českou designérskou špičku. Své jméno spojil hlavně se značkou kuchyňských a domácích potřeb Tescoma, nicméně má za sebou i studii dálníku a hlavně je také aktivním motorkářem. Oba návrháři museli zpracovat i časový harmonogram s postupem prací, tady už to opravdu nebylo jen o hezkém obrázku. Na třetím místě se umístil Petr Vaněk, vítězná trojice pak byla finančně odměněna.
Pokud teď čekáte vítězný obrázek, musíme vás zklamat. Ani po předlouhém naléhání se nám nepodařilo zástupce značky zlomit, aby nám jej poskytli. Má to svou logiku, jak řekl PR manažer FGR Luboš Felgr: „Honda také neukáže, jak bude vypadat nový Fireblade, rok dopředu.“ Jisté je jen to, že finální vzhled motocyklu bude zcela odlišný od první skici a že by měl být všechno, jen ne běžný. Dokončení stroje je plánováno nejpozději na rok 2010, do té doby můžeme o „tváři“ FGR V6 2500 jen spekulovat.


PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2018 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Podmínky zpracování osobních údajů | Podmínky zpracování cookies | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz
.