Petr Pour
Text:
Petr Pour Fotografie:
Vojtěch Blecha

Jawa 250 Four rozšiřuje retro kolekci


Na podzim jsme vás informovali o vzniku retra Jawy Californian. Nyní ke kalifům přibyla ještě „šestsettřicetčtyřka“.


Jawa 250 Four rozšiřuje retro kolekci

Californií se fandové značky dočkají nejspíš dvou. Jedna, tovární, je ve stádiu prototypu, s tím, že pohonnou jednotku a vlastně celý základ motocyklu utvoří Jawa 660 Sportard. Motocykl vystaví Jawa na svém stánku během Motosalonu v Brně. Druhým kalifem pak je dvěstěpadesátka postavená na podvozku Jawy 250 Travel. Ta vznikla v Mates Motu, což je dealer Jawy v Lošánkách. Motocykl již je připraven k prodeji a prohlédnout na vlastní oči si ho můžete pro změnu na výstavě Motocykl v Praze, kde má Mates Moto stánek.
Nejnovějším přírůstkem Mates Mota je model 250 Four. Logicky Four značí připomínku původního modelu, jemuž nikdo neřekl jinak než „čtyřka“. Stejně tak odkazuje na použití čtyřdobého motoru. Vzduchem chlazený řadový dvouválec čtvercového vrtání a zdvihu má výkon 13 kW (18 k) a točivý moment 17,3 Nm. Jawa u modelu 250 Travel, na jehož základu je Four postaven, uvádí maximální rychlost 120 km/h.
Suchá hmotnost dosahuje hodnoty 139?kg. Tyto hodnoty se zřejmě moc lišit nebudou. Zásadní rozdíl je ve vzhledu motocyklů. Four je oproti Travelu čisté retro, na jehož stavbu byla použita řada dobových dílů (ostatně stejně jako na novodobého Californiana). Původní „čtyřkovou“ nádrž doplňují boční kastlíky ze stejné doby. Retro vzhled vkusně doplňují gumové harmonikové prachovky na předních teleskopech nebo původní zadní světlo.
Jelikož Jawa 350/634 měla ve své době několik podtypů, jež se od sebe lišily nejrůznějšími detaily, má i současný zájemce možnost vybrat si z různých zrcátek nebo tvarů bočnic na nádrži. Samozřejmostí je individuální volba laku. Také model Four je k vidění v pražských Holešovicích a pokud vše dobře dopadne, v některém z následujících čísel vám přineseme test.
Zájemci o nového Californiana nebo Four si na svůj motocykl počkají přibližně měsíc a připravit by si měli přibližně osmdesát tisíc korun.
 

 


Fotogalerie
Komentáře k článku
Svíťa [ 213.235.140... ] 26. 10. 2013  12:40
Byla by to krásná moderní motorka.... Ale ty výfuky!!! Proboha ne!! Něco v originálním stylu - dlouhý, rovný! Design!! :-)
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.