Nebe a Peklo

Babí léto jak vyšité. Poslední záchvěv letního počasí v plné kráse. Tak vypadalo letošní ...

Celý článek »
Táhni a srůstej

Vytanul mi bezděky na mysl citát z jedné cimrmanovské hry. Příkaz náčelníka Varlovi Frištenskému ...

Celý článek »

Pořád se s námi musí počítat!

Exkluzivně pro ČMN s Carlosem Checou

Lucie Rejdová

 Před závodem v Assenu nám poskytl rozhovor obhájce loňského a horký kandidát na zisk letošního titulu mistra světa Španěl Carlos Checa.


Pořád se s námi musí počítat!

Letos jsi sezonu zahájil pádem v úvodním závodě v Austrálii. Byl to nepříjemný pád, jak jsi to zvládnul psychicky?
Je to součást závodění, stává se to, ale psychicky mě to nijak neovlivňuje. Vyhrál jsem hned druhou jízdu a pak, než jsme odjeli na druhý závod do Imoly, jsem otočil list a vše hodil za hlavu.

Další tři jízdy jsi s přehledem vyhrál. Jak moc to bylo těžké?
Abych byl upřímný, udělal jsem vše, co jsem mohl, abych vyhrál hlavně druhý závod na Phillip Islandu, právě po tom, co se stalo v prvním závodě. Do Imoly jsem nejel s očekáváním, že bych vyhrál oba závody, protože vím, že tento rok je konkurence tvrdá. Je zde několik schopných kluků, kteří můžou vítězit. Ale nakonec jsme byli schopni vyhrát oba závody a to byl vynikající výkon. Potřebovali jsme letos udělat dobrý výsledek na okruhu, který Ducati vyhovuje, protože víme, že přijdou mnohem složitější tratě, jako například Monza.

gal_1_353.jpg

Jak bys srovnal letošní konkurenci s loňskou?
Myslím, že je tvrdší než vloni, ale také si myslím, že je to ohromný souboj každý rok. Je zde sedm nebo osm kluků schopných vyhrávat závody a tři nebo čtyři schopní získat titul. Není to lehké!

Po Austrálii se tvůj tým vyjádřil, že pro Ducati je nevýhodou váhový handicap šesti kilogramů. Bylo to znát i v Imole?
Šest kilo navíc bude vždycky nevýhoda. Vždycky se vyrábějí motorky tak, aby byly co nejlehčí. Takže tento předpis nás samozřejmě postaví do nevýhody na každé trati.

V Imole jsi měl mezi italskými diváky větší podporu než domácí Max Biaggi. Vnímáš to na trati během
závodu?
Ano, samozřejmě že to cítím. Možná nemám dostatek času se moc dívat na fanoušky, ale ano, cítím jejich podporu a atmosféru. Vyhrát na místě, jako je Imola, je fantastické a vděčím za to i nadšení fanoušků. Je to vážně úžasné.

gal_2_353.jpg

V Imole jsi v uplynulých třech letech v šesti jízdách pětkrát zvítězil. Je to tvůj oblíbený okruh?
Není to moje oblíbená trať, ale i tak v Imole velice rád závodím, hlavně kvůli tomu, že Itálie je pro mě jako můj druhý domov. Imola je dokonce domácí tratí Ducati a to znamená, že Ducati tam má velkou podporu. Atmosféra tento okruh přetváří na úžasné místo pro závodění.

gal_3_353.jpg

Po odchodu Corsera, Hagy, Toselanda nebo Vermeulena jste ze starších zkušených jezdců zůstali pouze ty a Biaggi. Jak je těžké bojovat s nastupující generací, jako jsou třeba tvůj týmový kolega Giugliano nebo jeho krajan Zanetti?
Myslím, že zkušenost, kterou mám, mi velmi pomáhá. Můj věk nebo věk mých soupeřů mě nezajímá. Je přirozené, že mladší generace přichází, ale myslím, že zkušení borci jako Max a já dokazujeme, že se s námi pořád musí počítat.

V Imole pro tebe byl největším soupeřem Tom Sykes na Kawasaki. Překvapil tě jeho výkon?
Ve skutečnosti nejsem překvapen. Nějakou dobu motorku vyvíjeli a Tom pracoval na tomto projektu dlouho. Těší mě, že nyní může tímto způsobem zúročit výsledky svojí práce.

Před sezonou jsi byl odborníky označen za největšího kandidáta na letošní titul. Cítíš se tak?
Samozřejmě, že si myslím, že můžu o titul bojovat, jinak bych už dál nezávodil.

Ve třídě Superstock 1000 už závodí nová Panigale 1199. Měl jsi už možnost se s tímto motocyklem blíže seznámit?
Slyšel jsem o ní spoustu věcí od kluků z Ducati, kteří na ní pracovali, a taky od jezdců, kteří ji už testovali. Je naprosto odlišná od 1098, ale měla okamžitý úspěch na závodních tratích. Například v Itálii a Španělsku už vyhrála závody. Mám veliký zájem si na ní zajezdit po tom, co jsem na ni slyšel všechnu tu chválu.

Kdy budeš mít příležitost Panigale vyzkoušet při prvních testech?
Nejspíš ji budu testovat během června a těším se, až uvidím, jaký má výkon.

Děkujeme za rozhovor a hodně štěstí v boji o titul. 


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
 Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
 Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

21. - 22. října
28. října
3. - 4. listopadu
11. listopadu
.