Jan Rameš
Text:
Jan Rameš Fotografie:
David M. Bodlák

Pankáč dýdžej

Kymco DJ S 125


 Kymco letos svou košatou nabídku obohatilo o nový vstupní model do kategorie stopětadvacítek nazvaný DJ S 125, silnějšího brášku loňské padesátky. Za necelých čtyřicet tisíc dostanete nečekaně svižného městského raubíře.


Pankáč dýdžej

Nic moc jsem od tohoto skútru neočekával. Spíš nic než moc. Šmarjapano další levná stopěta-
dváca, čím mě to má oslovit? Nakonec mě dýdžej dostal svou absolutní jednoduchostí a hravostí hraničící s rošťáctvím. Už dlouho jsem při městských popojížděčkách tak často neporušoval rychlostní limity jako právě na tomhle malém ďáblíkovi. Pche, prý dýdžej, normální pankáč to je!

Vejdete se všude
Svým způsobem DJ nahrazuje v nabídce léta oblíbenou Agility. Ta sice zůstává, ovšem postupem času „povýšila“ v hierarchii a navíc stopětadváca už se nabízí jen na šestnáctkách kolech. Když se na dýdžeje kouknete pozorným okem (případně jednu postarší Agility máte v rodině, takže můžete přímo srovnávat), zjistíte, že spousta dílů je vlastně společná. Tím líp, aspoň nebudete mít problém s náhradními díly, až to někde rozštípete.
Stejně jako Agility, i DJ je prostě malý skútr. Je to městské žihadlo, žádný cesťák, a tady jde hlavně o rozměry. Přeci se nebudete mezi auty proplétat Karosou. Pro větší lidi to moc není, na mých 174 čísel byl skútr tak akorát. Nicméně metrákový a téměř dvoumetrový David se na něj taky vešel, a dokonce dozadu na sedátko spolujezdce, lidi říkali, že nám to moc sluší… Posaz je klasicky „záchodový“, řídítka nízko, sedátko je celkem prostorné, ale žádné ultra křeslo to není. Kolena schováváte za úzký přední plast, který dává dojem, že se vejdete úplně do každé skulinky.
A tak to zkoušíte a zjišťujete, že se vejdete opravdu i tam, kam by vás to nenapadlo. Na jiných strojích se vám do toho kolikrát nechce, i když víte, že by to mělo být na pohodu, DJ ale vysloveně ponouká. Máte pocit, že sedíte na koloběžce, u které se navíc počítá i sem tam s nějakou tou odřeninou. Plácnout s luxusním skútrem za sto, to si rozmyslíte, ale tenhle dělňas za čtyři pětky se tváří, že mu to bude buřt.

gal_1_361.jpg

Jako by nic nevážil
Klíčem k zmíněné hravosti je nízká hmotnost. V papírech najdete 112 kilo v plné polní, subjektivně byste řekli maximálně tak devadesát. To dělá ten kratičký rozvor a hlavně malá dvanáctipalcová kolečka. Na nich by byl ovladatelný i Gold Wing a pro takhle lehký skútřík je to pocitově dvacet kilo dolů. Chápu, že někdo chce jen a pouze skútr na šestnáctkách, protože mu malá kola nevyhovují kvůli menšímu komfortu při zdolávání nerovností (jako by v Česku na silnicích nějaké byly…), já je mám ale naopak radši, pro mě jsou jedním z typických znaků městských skútrů. Dýdžej je navíc obutý do pneumatiky značky Sava, žádná asijská stlačená tma, za což má u mě malé bezvýznamné plus.
Podvozek je sice z kategorie rozpočtových, nicméně je schopen se ctí zvládnout provoz sólo při zatížení jezdcem kategorie ultralight, stejně jako nějakých 170 kilo živé jateční váhy dvou nejmenovaných redaktorů. Kymca bývají spíše tvrdší, DJ však vykazuje i jakýsi náznak komfortu. Trochu mě zklamaly brzdy, které tahle značka mívá často až přehnaně účinné, u dýdžeje jsou „jen“ průměrné.

Jako píchlý včelou
Paradoxem je, že motor je papírově docela chcípáček. Nemá v koních to, co jiné stopětadvacítky v kilowattech, a přece… Nevěřte papírovým údajům, dokud se sami nesvezete. Tohle je ještě motor ze staré školy, úplně cítíte, že to není žádný ten novodobý uhlazený metrosexuál. A jede. Rve se o své místo na slunci neuvěřitelně statečně. Podle výrobce jeho top speed činí 90 km/h, tachometrových šel pod kopec skoro 120, kilo je běžná cestovka i ve dvou. Nahoru na Prosek po magistrále ve dvou devět pětek, to nedá leckterý silnější konkurent.
Za všechno může skvěle nastavená rozjezdová spojka i průběh variátoru. Z místa má dýdžej takový odpich, že musíte zastavit a zkusit znovu, jestli se vám to nezdálo. Tohle vás nepřestane bavit, díky téhle vlastnosti se drze nacpete před kohokoli, a pokud nenarazíte vysloveně na Porsche nebo M3, máte naději hraničící s jistotou, že jste za křižovatkou dřív, než běžný autař při rozjezdu pustí spojku. Ani bych se nedivil, kdyby si majitelé DJ chodili večer zajezdit na parkoviště, takové to prudké brždění, otočit na pětníku a plný knedlík. Dynamika z nuly je vážně skvělá.
Co se spotřeby týče, určitě nebude problém dostat se pod tři a půl litru. Já jsem jezdil přes čtyři, jenže taky to bylo pořád na plný plyn, často ve dvou a po dálnici. Nenechte se vystresovat ukecaným palivoměrem (spolu s tachometrem jediné dva budíky na přístrojovce, pak už je tam akorát počítadlo kilometrů a digitální hodiny), i když ukazuje už rezervu, nedostanete do šestilitrové bandasky více než čtyři litry.

gal_2_361.jpg

Pankáč v montérkách
Dýdžej je levný skútr, stojí bez pár kaček čtyřicet tisíc, což je skvělá nabídka. Jasně, čínu seženete ještě levněji, jenže jak neustále omíláme, Tchaj-wan není Čína. Je totálně prakticky udělaný, žádná zbytečná cingrlátka, prostě kola, motor, sedlo, za sedlem nosič, pod sedlem prostor na helmu (i menší integrálku), tím veškerá výbava hasne. Tím mě vlastně hrozně bavil. Nehraje si na lva salónů, je to kluk v montérkách, s potetovaným ramenem, čírem na hlavě, cigárem v hubě a s rukama od šmíru, s kterým je prostě prča, a přitom se umí opřít do práce.

Skútr do testu zapůjčila firma MSA Motor Sport Accessoires GmbH. 


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.