Nebe a Peklo

Babí léto jak vyšité. Poslední záchvěv letního počasí v plné kráse. Tak vypadalo letošní ...

Celý článek »
Táhni a srůstej

Vytanul mi bezděky na mysl citát z jedné cimrmanovské hry. Příkaz náčelníka Varlovi Frištenskému ...

Celý článek »
Jan Rameš
Text:
Jan Rameš Fotografie:
David M. Bodlák

Pankáč dýdžej

Kymco DJ S 125


 Kymco letos svou košatou nabídku obohatilo o nový vstupní model do kategorie stopětadvacítek nazvaný DJ S 125, silnějšího brášku loňské padesátky. Za necelých čtyřicet tisíc dostanete nečekaně svižného městského raubíře.


Pankáč dýdžej

Nic moc jsem od tohoto skútru neočekával. Spíš nic než moc. Šmarjapano další levná stopěta-
dváca, čím mě to má oslovit? Nakonec mě dýdžej dostal svou absolutní jednoduchostí a hravostí hraničící s rošťáctvím. Už dlouho jsem při městských popojížděčkách tak často neporušoval rychlostní limity jako právě na tomhle malém ďáblíkovi. Pche, prý dýdžej, normální pankáč to je!

Vejdete se všude
Svým způsobem DJ nahrazuje v nabídce léta oblíbenou Agility. Ta sice zůstává, ovšem postupem času „povýšila“ v hierarchii a navíc stopětadváca už se nabízí jen na šestnáctkách kolech. Když se na dýdžeje kouknete pozorným okem (případně jednu postarší Agility máte v rodině, takže můžete přímo srovnávat), zjistíte, že spousta dílů je vlastně společná. Tím líp, aspoň nebudete mít problém s náhradními díly, až to někde rozštípete.
Stejně jako Agility, i DJ je prostě malý skútr. Je to městské žihadlo, žádný cesťák, a tady jde hlavně o rozměry. Přeci se nebudete mezi auty proplétat Karosou. Pro větší lidi to moc není, na mých 174 čísel byl skútr tak akorát. Nicméně metrákový a téměř dvoumetrový David se na něj taky vešel, a dokonce dozadu na sedátko spolujezdce, lidi říkali, že nám to moc sluší… Posaz je klasicky „záchodový“, řídítka nízko, sedátko je celkem prostorné, ale žádné ultra křeslo to není. Kolena schováváte za úzký přední plast, který dává dojem, že se vejdete úplně do každé skulinky.
A tak to zkoušíte a zjišťujete, že se vejdete opravdu i tam, kam by vás to nenapadlo. Na jiných strojích se vám do toho kolikrát nechce, i když víte, že by to mělo být na pohodu, DJ ale vysloveně ponouká. Máte pocit, že sedíte na koloběžce, u které se navíc počítá i sem tam s nějakou tou odřeninou. Plácnout s luxusním skútrem za sto, to si rozmyslíte, ale tenhle dělňas za čtyři pětky se tváří, že mu to bude buřt.

gal_1_361.jpg

Jako by nic nevážil
Klíčem k zmíněné hravosti je nízká hmotnost. V papírech najdete 112 kilo v plné polní, subjektivně byste řekli maximálně tak devadesát. To dělá ten kratičký rozvor a hlavně malá dvanáctipalcová kolečka. Na nich by byl ovladatelný i Gold Wing a pro takhle lehký skútřík je to pocitově dvacet kilo dolů. Chápu, že někdo chce jen a pouze skútr na šestnáctkách, protože mu malá kola nevyhovují kvůli menšímu komfortu při zdolávání nerovností (jako by v Česku na silnicích nějaké byly…), já je mám ale naopak radši, pro mě jsou jedním z typických znaků městských skútrů. Dýdžej je navíc obutý do pneumatiky značky Sava, žádná asijská stlačená tma, za což má u mě malé bezvýznamné plus.
Podvozek je sice z kategorie rozpočtových, nicméně je schopen se ctí zvládnout provoz sólo při zatížení jezdcem kategorie ultralight, stejně jako nějakých 170 kilo živé jateční váhy dvou nejmenovaných redaktorů. Kymca bývají spíše tvrdší, DJ však vykazuje i jakýsi náznak komfortu. Trochu mě zklamaly brzdy, které tahle značka mívá často až přehnaně účinné, u dýdžeje jsou „jen“ průměrné.

Jako píchlý včelou
Paradoxem je, že motor je papírově docela chcípáček. Nemá v koních to, co jiné stopětadvacítky v kilowattech, a přece… Nevěřte papírovým údajům, dokud se sami nesvezete. Tohle je ještě motor ze staré školy, úplně cítíte, že to není žádný ten novodobý uhlazený metrosexuál. A jede. Rve se o své místo na slunci neuvěřitelně statečně. Podle výrobce jeho top speed činí 90 km/h, tachometrových šel pod kopec skoro 120, kilo je běžná cestovka i ve dvou. Nahoru na Prosek po magistrále ve dvou devět pětek, to nedá leckterý silnější konkurent.
Za všechno může skvěle nastavená rozjezdová spojka i průběh variátoru. Z místa má dýdžej takový odpich, že musíte zastavit a zkusit znovu, jestli se vám to nezdálo. Tohle vás nepřestane bavit, díky téhle vlastnosti se drze nacpete před kohokoli, a pokud nenarazíte vysloveně na Porsche nebo M3, máte naději hraničící s jistotou, že jste za křižovatkou dřív, než běžný autař při rozjezdu pustí spojku. Ani bych se nedivil, kdyby si majitelé DJ chodili večer zajezdit na parkoviště, takové to prudké brždění, otočit na pětníku a plný knedlík. Dynamika z nuly je vážně skvělá.
Co se spotřeby týče, určitě nebude problém dostat se pod tři a půl litru. Já jsem jezdil přes čtyři, jenže taky to bylo pořád na plný plyn, často ve dvou a po dálnici. Nenechte se vystresovat ukecaným palivoměrem (spolu s tachometrem jediné dva budíky na přístrojovce, pak už je tam akorát počítadlo kilometrů a digitální hodiny), i když ukazuje už rezervu, nedostanete do šestilitrové bandasky více než čtyři litry.

gal_2_361.jpg

Pankáč v montérkách
Dýdžej je levný skútr, stojí bez pár kaček čtyřicet tisíc, což je skvělá nabídka. Jasně, čínu seženete ještě levněji, jenže jak neustále omíláme, Tchaj-wan není Čína. Je totálně prakticky udělaný, žádná zbytečná cingrlátka, prostě kola, motor, sedlo, za sedlem nosič, pod sedlem prostor na helmu (i menší integrálku), tím veškerá výbava hasne. Tím mě vlastně hrozně bavil. Nehraje si na lva salónů, je to kluk v montérkách, s potetovaným ramenem, čírem na hlavě, cigárem v hubě a s rukama od šmíru, s kterým je prostě prča, a přitom se umí opřít do práce.

Skútr do testu zapůjčila firma MSA Motor Sport Accessoires GmbH. 


Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
 Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
 Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

21. - 22. října
28. října
3. - 4. listopadu
11. listopadu
.