Nebe a Peklo

Babí léto jak vyšité. Poslední záchvěv letního počasí v plné kráse. Tak vypadalo letošní ...

Celý článek »
Táhni a srůstej

Vytanul mi bezděky na mysl citát z jedné cimrmanovské hry. Příkaz náčelníka Varlovi Frištenskému ...

Celý článek »
Ondřej Hrůza
Text:
Ondřej Hrůza Fotografie:
David M. Bodlák

Uniforma šitá na míru


Ty tam jsou doby, kdy bylo samozřejmostí nechat si ušít na míru oblek či šaty. Oblečení bylo zpravidla dražší, ale netlačilo a sedělo. Dnes si tento luxus vychutnávají spíše ti movitější z nás. Tím více nás může udivit, když si někdo nechá ušít „něco“ na míru, a výsledek není ani moc pohodlný, ani moc praktický. A přesto je zákazník s výsledkem více než spokojený. 


Uniforma šitá na míru

 Na jaře roku 2009 udělal prodejce motocyklů H-D z pražské Šalamounky Wojta Vavřina životní rozhodnutí. Po pečlivé rekapitul aci svého života usoudil, že poté, co postavil dům a zplodil syna (dokonce dvakrát :-)), mu už zbývá jen zasadit strom. Upřímně řečeno, o strom až zas tak úplně nešlo, ale rostlo to docela pěkně, a ve finále se to i zazelenalo. Wojta se zkrátka rozhodl, že i když jeho prací je prodej motocyklů, a tím pádem má možnost jezdit na nejnovějších modelech H-D, tak vlastnit ten jeden, SVŮJ, je zkrátka ne-
odolatelná představa.

Pod odborným dohledem
Wojta měl poměrně jasnou představu: musí to být Softail s EVO motorem a samozřejmě ještě karburátor. Po chvíli hledání objevil poškozený, avšak kutilem nenapadený Softail Custom z roku 1996. Motocykl měl poměrně málo najetých kilometrů a jediné, co na něm nebylo originál, byl karburátor S&S. Co více si pro budoucí přestavbu přát. Materiál ideální a představa majitele jasná. Pokud byla některá část jeho představy v kolizi s funkčností nebo technicky neproveditelná, vždy si nechal poradit a plně akceptoval připomínky mechanika Kubajzzze. Zkrátka, pro stavitele motocyklu „ideální prostředí“. A tak se začalo s přestavbou.

gal_1_379.jpg

Pro velké kluky
Motocykl rozebrat do posledního šroubku, vše pečlivě zkontrolovat. Všechny díly dostaly novou povrchovou úpravu. Zadní kolo z původních 16" 130 mm vyrostlo na 18" 240 mm. Originál vidlice byla nahrazena americkou vidlicí SJP, která má o čtyři stupně větší sklon a je o šest palců delší než originál. Přední kolo 21" s 80 dráty a dvěma kotouči se nevidí až zas tak úplně často. Nádrž pochází z modelu Sportster a má objem cca 12,5?l benzínu.
Motor (i když měl opravdu poměrně málo najeto), vzhledem k tomu, že byl dlouho mimo provoz, prošel kompletní generálkou. Jediným zásahem do motoru byla výměna vačky, aby se točivý moment dostal ještě níž a byl v co největším rozsahu otáček. Když už člověk staví oldschool, tak se vším všudy. A když přišla řeč na to, jaké dostane motocykl výfuky, volba byla jasná – žádné. Proto dostal pouze svody, tzn. výfuky stylu drag pipes. Zadní blatník vyroben na míru, přední není třeba. Tachometr je zbytečný, na každém rohu je přeci radar :-).
Když už byla na začátku řeč o stavbě na míru, bylo nutné motocykl přizpůsobit Wojtově 194?cm vysoké postavě. Bylo potřeba vyrobit extra dlouhé přepákování, aby se kvůli rovným řídítkům a jejich extrémně nízkým držákům při zatáčení nebouchal Wojta do kolen. Díky této úpravě se stal motocykl prakticky nepoužitelný pro postavy menší než 180?cm, což může dle vlastní zkušenosti potvrdit i mechanik Kubajz. Se svými 175?cm musí při každém přeřazení udělat shyb na řídítkách, aby dosáhl na řadicí páku.
Původně měl mít motocykl rezavý vzhled, ale Wojta nebyl spokojený s navrhovanými metodami, a tak nechal promluvit své militaristicky založené druhé já.



PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
 Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
 Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

21. - 22. října
28. října
3. - 4. listopadu
11. listopadu
.