Petr Pour
Text:
Petr Pour Fotografie:
Jakub Nič

Jsou čeští závodníci bezohlední?

Silniční závody amatérů


O uplynulém víkendu se při závodě bezlicenčních jezdců stala nehoda s tím nejhorším následkem - smrtí. Podle policie za ni může Čech na motocyklu, který vrazil do dalšího stroje před sebou. Byla to osudová náhoda nebo bezohlednost?


Jsou čeští závodníci bezohlední?

Pokud mluvím o bezohlednosti, rozhodně nechci říct, že by český závodník úmyslně do jezdce před sebou narazil.

Pohrdání pravidly a v mnoha případech také zdravím se může projevit už při samotné registraci na závod.
Co se tedy na letišti v Trenčíně stalo? Podle základních informací zde slovenskému jezdci přestal jet motocykl a zezadu do něj tak narazil druhý jezdec. Při srážce utrpěli oba vážná zranění, kterým Slovák později podlehl. Blíže pak událost pro ČMN popsal šéf kyjovského motoklubu Miroslav Frodl, který má se závoděním na slovenských letištích bohaté osobní zkušenosti: „Na závodech Race for fun jsme se podíleli coby spolupořadatelé, ale na starosti jsme měli pouze volné jízdy pro veřejnost. Tu nehodu nechápu. Dvacet metrů široká trať, došlo k tomu na výjezdu z vracečky, kde je jezdec soustředěný. Nikdo tam ani nestál, kdo by toho jezdce rozptyloval, nechápu to. Smutné je, že tyto závody byly uspořádány s myšlenkou, aby se nezávodilo na silnicích.“

„ Podle základních informací zde slovenskému jezdci přestal jet motocykl a zezadu do něj tak narazil druhý jezdec. ”

Podobně smutnou zkušenost ze svých závodů má také agentura Prospeed, při jejíž závodech loni na okruhu v Mostě zahynuli hned dva jezdci. A smrt už si svou daň vybrala také v Brně. Vyvstává proto otázka, jak jsou jezdci před vpuštěním na trať proškoleni a zda je to dostatečné?

„Před každým závodem je rozprava jezdců, jak se mají na trati chovat,“ říká Martin Šindler z Prospeedu a dodává: „zájemci také při přihlašování na akci podepisují papír, na kterém jsou všechna pravidla vysvětlena. Ovšem nemůžeme každému koukat přes rameno, jestli to četl.“ Podle něj vždy zdůrazňují, jak se chovat při náhlé poruše. Totiž, že má jezdec co nejrychleji opustit závodní stopu a následně trať.

O tom, že nepochybili, je přesvědčen také ředitel trenčínského závodu Antonín Malaník. „Jezdci byli poučeni hned při prezentaci a kluk u výjezdu na trať vždy ještě jednou celou skupinu jezdců poučoval, co mají a nemají dělat, jak mají zvedat ruku, pokud se něco děje. Hlavním pořadatelem těchto závodů byla přece Slovenská motocyklová federace a co se týče zabezpečení, nebyl problém. U nehody zasahovaly tři sanitky, traťoví komisaři fungovali perfektně, významy vlajek se vysvětlovaly,“ řekl pro ČMN...



Komentáře k článku
Vera Sedláková [ 88.146.180... ] 8. 5. 2009  11:06
je to hlavně v lidech pokud budou jezdit ukázneně s ohledem na statní s dodržovanými pravidli tak bude vše ok vís Danečku ale jinak tě miluji
dan chalupa [ 88.146.180... ] 8. 5. 2009  10:51
ano je to jenom o kazni a dodržovani pravidel.
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.