Jsou čeští závodníci bezohlední?
Silniční závody amatérů
O uplynulém víkendu se při závodě bezlicenčních jezdců stala nehoda s tím nejhorším následkem - smrtí. Podle policie za ni může Čech na motocyklu, který vrazil do dalšího stroje před sebou. Byla to osudová náhoda nebo bezohlednost?
Pokud mluvím o bezohlednosti, rozhodně nechci říct, že by český závodník úmyslně do jezdce před sebou narazil.
Pohrdání pravidly a v mnoha případech také zdravím se může projevit už při samotné registraci na závod.
Co se tedy na letišti v Trenčíně stalo? Podle základních informací zde slovenskému jezdci přestal jet motocykl a zezadu do něj tak narazil druhý jezdec. Při srážce utrpěli oba vážná zranění, kterým Slovák později podlehl. Blíže pak událost pro ČMN popsal šéf kyjovského motoklubu Miroslav Frodl, který má se závoděním na slovenských letištích bohaté osobní zkušenosti: „Na závodech Race for fun jsme se podíleli coby spolupořadatelé, ale na starosti jsme měli pouze volné jízdy pro veřejnost. Tu nehodu nechápu. Dvacet metrů široká trať, došlo k tomu na výjezdu z vracečky, kde je jezdec soustředěný. Nikdo tam ani nestál, kdo by toho jezdce rozptyloval, nechápu to. Smutné je, že tyto závody byly uspořádány s myšlenkou, aby se nezávodilo na silnicích.“
„ Podle základních informací zde slovenskému jezdci přestal jet motocykl a zezadu do něj tak narazil druhý jezdec. ”
Podobně smutnou zkušenost ze svých závodů má také agentura Prospeed, při jejíž závodech loni na okruhu v Mostě zahynuli hned dva jezdci. A smrt už si svou daň vybrala také v Brně. Vyvstává proto otázka, jak jsou jezdci před vpuštěním na trať proškoleni a zda je to dostatečné?
„Před každým závodem je rozprava jezdců, jak se mají na trati chovat,“ říká Martin Šindler z Prospeedu a dodává: „zájemci také při přihlašování na akci podepisují papír, na kterém jsou všechna pravidla vysvětlena. Ovšem nemůžeme každému koukat přes rameno, jestli to četl.“ Podle něj vždy zdůrazňují, jak se chovat při náhlé poruše. Totiž, že má jezdec co nejrychleji opustit závodní stopu a následně trať.
O tom, že nepochybili, je přesvědčen také ředitel trenčínského závodu Antonín Malaník. „Jezdci byli poučeni hned při prezentaci a kluk u výjezdu na trať vždy ještě jednou celou skupinu jezdců poučoval, co mají a nemají dělat, jak mají zvedat ruku, pokud se něco děje. Hlavním pořadatelem těchto závodů byla přece Slovenská motocyklová federace a co se týče zabezpečení, nebyl problém. U nehody zasahovaly tři sanitky, traťoví komisaři fungovali perfektně, významy vlajek se vysvětlovaly,“ řekl pro ČMN...
Komentáře k článku
[
]
[
]
Přidat komentář