David M. Bodlák
Text:
David M. Bodlák Fotografie:
David M. Bodlák

ČMN Prospeed Cup 2013


Pro všechny okruhové nadšence máme skvělou zprávu. V pořadí již pátý ročník seriálu amatérských závodů, který pořádáme spolu s profesionální okruhovou agenturou Prospeed, je připraven. A bude to stát za to!


ČMN Prospeed Cup 2013

Už je to čtyři roky, kdy jsme přišli s nápadem pustit se do pořádání amatérských závodů. A jak vidno, myšlenka to nebyla vůbec špatná. Za ty roky se ovšem mnohé změnilo a postupně jsme se dopracovali k harmonogramu, který se zdá býti téměř ideálním kompromisem mezi časovou a finanční náročností a pořádným okruhovým vyžitím. I díky tomu si ČMN Prospeed Cup za dobu své existence získal mnoho fanoušků, kteří se k nám rádi vracejí. A protože bychom neradi uvízli v nějakém stereotypu a zároveň vám chceme nabídnout skvělé pojezdění za bezkonkurenční cenu, opět jsme připravili pár změn, které by měly přispět k zatraktivnění celého seriálu.

To tu ještě nebylo
Jak známo, kdo má peníze, nemá čas, a zase opačně, a kdo má obojí, nemá kondici. Proto zůstáváme na příští rok u tří akcí, které budou třídenní. Vše odstartuje koncem května na technické a ukrutně rychlé trati Slovakiaring. Tohle bude ale jediná akce, která proběhne v pracovním týdnu od pondělí do středy. Druhý ČMN Prospeed Cup bude hostit již od pátku do neděle koncem července Autodrom Most a vše se rozhodne na začátku září v Brně, kde pojedeme také o víkendu. Ale pozor. Při závěrečné akci v Brně vás čeká úplná novinka, kterou ocení především ti soutěživější. Závod ČMN Prospeed Cup na sedm ostrých kol nepojedeme poslední den v neděli, ale již v sobotu. V neděli se pak bude celý den trénovat a kdo bude chtít, může od 16.00 nastoupit do dvouhodinového vytrvalostního závodu endurance. Ten se pojede v týmech, složených ze dvou až čtyř jezdců, každý na svém stroji, a co je nejdůležitější, vše je již započítáno v ceně, takže žádné další nebo skryté poplatky navíc.

Limit pro Speedbikery
Stejně jako v posledních dvou letech pojedeme všechny akce v kupě s jezdci agentury Prospeed a díky dvojímu vyhlášení tak budete mít možnost získat více trofejí. Trénovat se bude vždy ve čtyřech skupinách dle skutečné výkonnosti, což je jediný osvědčený recept na to, jak se bezpečně a efektivně pohybovat po trati, a dostatek času bude i na kvalifikační jízdy. Samotné závody na sedm ostrých kol pak proběhnou klasicky v kategoriích Sportbike (pro čtyřválce do 600 cm3, tříválce do 675 cm3, dvouválce do 850 cm3), Powerbike (čtyřválce přes 750 cm3 a dvouválce přes 1000 cm3) a jediný otazník zatím visí u kategorie Speedbike. Ta je určena pro čtyřválce o objemu 750 cm3 a dvouválce do 1000 cm3 + starší supersportovní Hondy CBR900RR Fireblade, Kawasaki ZX-9R Ninja nebo Yamahy FZR1000, což jsou stroje zařazované jinde mezi moderní litrové superbiky, kde s nimi zpravidla nemáte šanci. U nás si ovšem můžete zazávodit se sobě rovnými v této samostatné kategorii. Bohužel, letos se dvěma, pak jedním a nakonec žádným účastníkem ČMN Prospeed Cupu to tak trochu ztrácelo smysl, a tak jsme se rozhodli stanovit minimální počet pěti jezdců, aby mohla být tato kategorie v rámci ČMN závodů otevřena samostatně. Pokud vás bude méně, i tak o závody ani jezdění určitě nepřijdete, stejně jako ti pomalejší, resp. nekvalifikovaní, pro které by měly být vypsány závody Best of Rest.

Bonus ještě zajímavější
Vsadím se, že vás teď zajímá hlavně cena. Za devět dní na okruhu včetně trička, pamětní knihy ve formátu A4 se všemi reportážemi a výsledky (ta z letoška je právě ve výrobě), zapůjčení transpondéru na všechny tři akce, dvouhodinovky endurance, občerstvení na posledním podniku a šance získat poháry i věcné ceny od zajímavých sponzorů je to celkem 26 000 Kč. A to není ve finále vůbec špatné. Však si to zkuste propočítat. Dělá to 2889 Kč na den, což je částka, za kterou se opravdu nikde jinde nesvezete. Díky účasti v ČMN Prospeed Cupu to pak oproti běžné ceně agenturních jezdců dělá dokonce okolo osmi tisíc ušetřených korun a to už je zatraceně znát. Jenže tohle ještě není vše...
 

Pro ty, komu by snad návštěva třech okruhů v sezoně byla málo, je připraven bonus ve formě rozšířeného balíčku. Tím bude poslední červnový týden čtyřdenní jezdění na hodně technickém okruhu Pannoniaring v Maďarsku. A přestože se tato akce nezapočítává do hodnocení ČMN Prospeed Cupu 2013, kdo bude dostatečně rychlý, s prázdnou domů určitě nepojede. V rámci čtyřdenního harmonogramu totiž proběhne mimo klasické rychlostní závody na sedm ostrých kol také další závod endurance na 250 km. Ten je samozřejmě v ceně balíčku, jež vás vyjde celkem na 33 000 Kč. A v tomto případě vychází jezdění s námi ještě lépe – čtyři dny jezdění na Pannonii pouze za 7000 Kč (!), což je neuvěřitelných 1750 Kč za jeden okruhový den!

Pro prvních padesát
Naše závody jsou určeny pro kohokoliv, kdo si chce naplno užít svého stroje v bezpečí uzavřených tratí. To platí i pro licenční jezdce, kteří s námi mohou závodit a zvednout tak kvalitu závodů, ovšem ti nebudou zařazeni do hodnocení ČMN Prospeed Cupu. Je tu však jedno ale. Naše nabídka je omezena jen pro prvních padesát zájemců, kteří si včas zarezervují a zakoupí jeden z těchto balíčků do konce února. Pokud to stihnete, můžete se těšit na parádní a plnohodnotný seriál závodů, kde budete sbírat body do kompletního hodnocení, anebo se jen pěkně povozíte na několika tratích, ovšem za bezkonkurenční cenu včetně dalších bonusů, za které si jinde musíte zpravidla připlatit nebo na ně nedosáhnete vůbec. I proto věříme, že novinky pátého ročníku ČMN Prospeed Cupu uvítáte a budeme se těšit na setkání s vámi při prvním jezdění na Slovakiaringu. Více informací získáte na stránkách pro-speed.cz, a jestli jste rozhodnuti již nyní, objednávkový systém byl již spuštěn.

Termíny závodů ČMN Prospeed Cup 2013

Základní balíček (26 000 Kč)
Slovakiaring (SK) 27.–29. květen (pondělí – středa)
Most 26.–28. červenec (pátek – neděle)
Brno 6.–8. září (pátek – neděle) + endurance 2 hod.

Rozšířený balíček (33 000 Kč)
Zákl. balíček + Pannoniaring (H) 24.–27. červen (pondělí – čtvrtek) + endurance 250 km
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.