Smutné zprávy

Tyhle články se blbě čtou a ještě hůře píšou. Zubatá opět úřadovala v motorkářských ...

Celý článek »
Vzhůru za dobrodružstvím

Před třiceti lety odstartovala expedice Tatra kolem světa. Určitě si pamatujete na tu krásnou ...

Celý článek »
Jan Rameš
Text:
Jan Rameš Fotografie:
Triumph

Tygr bude sportovat

Tento článek vyšel 24. ledna 2013
v ČMN 2, na straně 2, v rubrice AKTUALITY

 Britský Triumph se dostal do patové situace: nabízí Tigera ve formě svižné osmistovky, velkou těžkou dvanáctistovku, a mezi nimi trochu opuštěnou 1050. Co s ní, když do starého železa ještě nepatří? A tak vznikl Tiger Sport, představený v minulých dnech na bruselském autosalonu.


Tygr bude sportovat

Tiger 1050 bývala nesmírně zajímavá motorka pro cestovatele, kteří potřebovali komfort na dlouhý přesun někam, kde se chtěli vyřádit. Tohle nikdy nebyl stroj pro expedici do Mongolska, ale na prodloužené výlety v Alpách, kam jste dorazili do kempu, shodili bagáž a dva dny si nalehko užívali zatáčkové nirvány. Pro tyhle účely je teď Tiger Sport ještě vylepšený.

Sport nejen v názvu
Jiné přední světlo, podsedlák, boční panely, klín pod motorem a vylepšené plexi nebijí do očí, ale přidávají na dynamice a lehkosti. Nejviditelnější změna se týká zavěšení zadního kola, kde se objevila parádní jednoramenná kývačka. Ruku v ruce s touhle změnou jdou logicky jiné ráfky, na nichž se z prvovýroby budou objevovat sportovně cestovní Pirellky Angel GT. Když už koukáme na kola – brzdová soustava s radiálně montovanými čtyřpístky Nissin zůstala stejná, ovšem ABS dostalo nový modulátor s vylepšeným chováním.
Už tak ostrá Tigerova geometrie má ještě postavenější přední vidlici v úhlu 22,8 stupně (dříve 23,2), což je kompenzováno o chlup delší stopou (88,7?mm namísto 87,7, ale stejně je to jak u stopětadvacítky) a rozvorem prodlouženým o 27?mm na 1537. Odpružení bylo celé přenastaveno, jsou tady jiné pružiny i ventily, to aby byl podvozek citlivější a měl více rezerv pro plné zatížení bagáží a spolujezdcem. Pro to se hodí i nový silnější podsedlový rám, dovolující montáž větších kufrů.

Sedlo dolů, koně vzhůru
Jiný podsedlák má ještě druhý efekt, a sice snížení výšky sedla o pět milimetrů na 830. Sedátko je navíc vepředu zúžené, takže i menší piloti dobře dosáhnou na zem, navíc je delší, a ve spojení s nižšími a blíže k řidiči orien-
tovanými řídítky (nyní z nich můžete přepínat funkce přístrojové desky) podporuje sportovní charakter novinky. Také sezení spolujezdce je níže, manželka za vámi nebude tak vyčnívat a potěší ji i nová madla.
Starý Tiger nebyl žádný lenochod a jeho tříválcová charakteristika „pořád síly dost“ si o vylepšení neříkala, nicméně Sport má díky jinému výfuku a upravenému sání výkon zvýšený ze 113 na 125 koní při 9400 otáčkách! Točivý moment, jehož maximum se z 98 newtonmetrů vyšplhalo na 104, vrcholí už v nizoučkých 4300, což prozrazuje prakticky plochou krouťákovou křivku a lineární nárůst výkonu. A nemusí vás mrzet, že hmotnost stoupla o sedm kilo na 235 i s plnou 20litrovou bandaskou. Dynamika totiž bude ještě lepší, převodovka má vylepšené řazení a na zadní rozetě přibyl zoubek pro lepší akceleraci, přesto má být spotřeba paliva o nějakých sedm procent nižší.
Nový Triumph Tiger Sport by se do České republiky měl dostat ještě teď před koncem ledna, cena byla stanovena na 11 440 eur, čili zhruba 300 tisíc korun. 

Vyšlo v ČMN 2/2013

Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Sportem ku...
ČMN 17/2016 - Petr Pour
Kam s ním
ČMN 16/2016 - Petr Pour
Kde začíná atraktivnost?
ČMN 15/2016 - Petr Pour
Od Assenu po Markétu
ČMN 14/2016 - Petr Pour
Blízká setkání...
ČMN 13/2016 - Petr Pour
Hold Katalánsku
ČMN 12/2016 - Petr Pour
Sportu zdar
ČMN 11/2016 - Petr Pour
Klíč k dokonalosti bude v klíči
ČMN 10/2016 - Petr Pour
Soudruhu, nezlob se
ČMN 9/2016 - Petr Pour
Jen jsem tam stál a nevěděl, co bude dál…
ČMN 8/2016 - David M. Bodlák
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

2. - 3. června
3. - 4. června
9. - 11. června
.