Petr Pour
Text:
Petr Pour

Vyhráls? Tak si zazpívej!


 Příští sezonu mistrovství světa silničních motocyklů nás čekají dvě velké změny. Organizátor, společnost Dorna, se rozhodl, že už dál nebude na závody vozit jinou než španělskou hymnu. Pokud by přece jen náhodou vyhrál jezdec z jiné země (to by asi všichni Španělé museli popadat), zazpívá si úryvek své národní hymny sám.


Vyhráls? Tak si zazpívej!

Druhá změna, vyzkoušená při GP Austrálie, má přinést zatraktivnění královské třídy. Takže po vzoru F1 budou pneumatiky konstruovány tak, aby nevydržely celý závod a jezdci si je museli v jeho průběhu měnit. Dorna si od tohoto kroku slibuje více soubojů o pozice.
A teď vážně. Závod MotoGP byl v Austrálii poprvé v historii okořeněn o povinnou zastávku v boxech spojenou s výměnou pneumatik. A ač to možná nikdo neplánoval, výměna kol, respektive celých motocyklů, ovlivnila pořadí na bedně a konec konců i zdramatizovala závěr šampionátu. Tak mě napadá, nestálo by za to se zamyslet a královskou třídu udělat opět zajímavou a koukatelnou? Vždyť teď to vypadá tak, že projede první závodník, pak za moment druhý relativně těsně sledován třetím. Pak skupinka vedená Rossim, a dál... Dál už se kamery podívají jen občas a to spíš, když už se někdo vyválí. Dovedu si představit komentátora, jenž dění na trati musí divákům přibližovat slovy: „A nyní nám pod tribunami projíždí lídr závodu, jeho motocykl je pro letošní rok ještě rychlejší a lehčí. Rodák z Katalánska také přes prázdniny zapracoval na své fyzické kondici. Po loňském titulu světového šampiona je jeho letošním cílem úspěch zopakovat. Kromě nového osobního trenéra mu k tomu má pomoct právě nový tovární stroj. A protože máme ještě čas, než nám pod tribunami projede druhý v pořadí, řekněme se něco bližšího právě o jeho motocyklu...“ Hrůza, ale ne vinou komentátora, nýbrž nudností závodů. Proto bych se klidně přiklonil k nějakým handicapům. Tak jak to mají, jestli se nepletu, v dostihovém sportu. Pokud nějaký kůň svým výkonem výrazně převyšuje ty ostatní, což je vysledováno z předchozích výsledků, dostane do sedla olověná závaží, aby to neměl tak lehké.
Možná je to kacířská myšlenka, vždyť v závodech jde právě o to, vyvinout technologicky co nejdokonalejší stroj. Jenže v dnešní době je to záležitost peněz, dokonce moře peněz, a jak vidno, mají na to jen dvě fabriky. Ani jejich satelitní týmy se s nimi prakticky nemohou porovnávat. O kategorii CRT ani nemluvě. Takže apeluji, naládujte těm třem Španělům porádně olova pod kapoty (Rossi už ho tam musí mít, jinak si jeho věčně čtvrtá místa nedokážu vysvětlit), ať tolik těm ostatním neujíždějí. Pak se ukáže, kdo je jakej „fára“ a diváci zase budou mít na co koukat.
Ještě se vrátím ke zmiňovaným hymnám. Bylo to samozřejmě myšleno v nadsázce, přesto je pohled do letošních statistik děsivý. Z 52 závodů (všechny tři třídy dohromady) v pouhých PĚTI případech vyhrál někdo jiný než Španěl. Našinec z toho musí mít stejně depresivní pocity, asi jako když Španělé sledují mistrovství světa v kolové nebo nohejbalu! 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.