David M. Bodlák
Text:
David M. Bodlák Fotografie:
DMB

Nejvýhodnější okruhové jezdění

ČMN Prospeed Cup 2014

Tento článek vyšel 27. prosince 2013
v ČMN 26, na straně 2, v rubrice PROSPEED

S radostí vám oznamujeme, že náš seriál amatérských závodů, pořádaný spolu s profesionální okruhovou agenturou Prospeed, jde v příštím roce do svého již šestého pokračování. A to opět znamená ideální příležitost, jak si se skvělou bandou lidí a na parádních tratích Made in CZ bezpečně vyzkoušet limity své i svého stroje.


Věřím, že teď jsme vykouzlili úsměv na tváři nejednomu věrnému účastníkovi našich předešlých ročníků, protože jak vím, je tu několik lidí, kterým náš harmonogram a hlavně perfektní organizace vysloveně sedí, zároveň ale věřím, že vám ostatním teď hlodá červík v hlavě, jestli do toho jít s námi nebo ne. A aby se vám lépe přemýšlelo, zde je pár indicií, které by vám s tímto červíčkem mohly pomoci.

„ V přepočtu to dělá 3000 Kč za jeden okruhový den ”

Opravdu pro každého
Pět let je dlouhá doba, nevím o žádném českém poháru, který by se takovou historií mohl pochlubit. Sice jsme začínali s jednodenními závody, ale během času se z toho vyklubal plnohodnotný několikadenní seriál, kterého se každý rok může zúčastnit až 50 lidí. Tím, že se na každý závod nemění obsazení, stal se z toho takový malý mistrák pro běžné kluky a holky z ulice nebo z okruhů, kteří nevlastní závodní licenci (licencovaní s námi jezdit mohou, ale nejsou počítáni do výsledků).

Co je podstatné, u nás nemusíte mít top techniku, klidně můžete startovat s motorkou na značkách (okruhovka bude ale vždycky lepší, to se ví). Podstatný je také počet jezdění, který je u nás vymyšlen tak, aby to bylo pro kohokoliv reálně zvládnutelné a zároveň aby to nebyla nuda. Z tohoto důvodu se u nás během roku nejede žádných deset tratí a deset závodů, což stojí neskutečný balík, a ve chvíli, kdy nějakou akci vynecháte, už nemáte šanci bojovat o pěkné umístění (týká se hlavně těch soutěživých), ale držíme se ideálního počtu třech akcí konaných ve více dnech, kdy máte dostatek času potrénovat, a pak vše zúročit při závěrečném závodním klání. A věřte mi, i při takovémto harmonogramu je toho jezdění na okruzích dost.

„ Na březnovém Motosalonu v Brně se můžete definitivně rozhodnout ”

Sprinty i endurance
V rámci ČMN Prospeed Cupu nás letos čeká celkem osm okruhových dnů. Na rozjezd to budou dva dny na autodromu v Mostě ve dnech 30. dubna a 1. května, což je svátek, a závodit se bude spolu s jezdci agentury Prospeed, takže možnost bodovat hned dvakrát vás nemine. Znovu se sem vrátíme na konci července o víkendu 25. až 27., kde už pojedeme samostatný český závod formou dvojitého startu jako letos při posledním Brnu, a vše se rozhodne jako již tradičně v Brně, a sice o víkendu 5. až 7. září, kde si v sobotu střihneme opět samostatný český závod a v neděli se každý, kdo bude chtít, může přihlásit do dvouhodinového vytrvalostního klání, což beru jako takovou třešničku na dortu.

V každém dni počítejte cca 6 x 20 minut jezdění, k tomu již zmíněné tři závody na sedm ostrých kol, což vydrží i páprdové nebo netrénovaní jedinci, a pro ty, komu by to snad přišlo nedostatečné, tu máme již zmíněný endurance, do kterého můžete jít v partě až se čtyřmi kamarády (minimální počet jsou dva), anebo se můžete jen dívat. Prostě, kdo chce, závodí, kdo závodit nechce, může jen trénovat a pilovat svůj styl v rámci tréninků, které pořád vyjdou hodně zajímavě. Bonusem pro účastníky našeho seriálu je pak jako každý rok možnost zakoupit si hodně zvýhodněný rozšířený balíček, v rámci kterého si můžete vyplnit meziprostor mezi první a druhou akcí a opravdu za pár kaček si užít čtyři dny plné jezdění a závodů na hodně technické trati Pannoniaring v Maďarsku.

Bezkonkurenční ceny
A teď to nejdůležitější. I přes veškeré zdražování zůstáváme na parádních cenách. Za základní balíček to dělá z původních 31 075 Kč, co byste běžně dali při okruhových dnech u Prospeedu, pouhých 24 000 Kč, což znamená slevu přes sedm tisíc a v přepočtu 3000 Kč za jeden okruhový den, rozšířený balíček s Pannonkou vás pak vyjde oproti původním 41 050 Kč na 31 000 Kč, to jest sleva 10 000 Kč a fantastických 2583 Kč za jeden den na trati! Tyto ceny ale samozřejmě platí při uhrazení celé částky do 10. března 2014.

A pokud se ptáte, proč jsme prodloužili termín z konce února, tak je to pro to, aby se každý z vás, kdo by chtěl osobně probrat nějaké další detaily s námi nebo s Martinem Šindlerem z Prospeedu, mohl přijít podívat za námi na stánek ČMN na březnovém Motosalonu v Brně, a tam se případně definitivně rozhodnout. Novinkou je pak možnost splátek, kdy nemusíte celý obnos zaplatit najednou, ale můžete si ho rozvrhnout do dvou termínů (první termín do 10. března, druhý do 20. června), což ale znamená vyšší cenu jako záruku, kdyby toho chtěl někdo zneužít ve svůj prospěch.

Prémiové bonusy
V minulých letech s námi jezdili např. Aleš Nechvátal, Josef Pončík, David Ouředníček, Martin Trachta, Vilém Ságner, ti všichni byli u nás spokojeni, ale pak přestoupili o level výš, do licencovaných závodů. I to je jedna z možností, nejdůležitější je ale pořádně se povozit a hlavně to utáhnout, což s dalšími výdaji v podobě dopravy, pneumatik, benzínu a servisu vychází nejlépe u nás.

Účast v ČMN Prospeed Cupu také znamená další bonusy třeba jako zapůjčení transpondéru, týmové tričko, pěkné a hodnotné ceny od našich skvělých sponzorů (zatím potvrdili: Shock!, PSí Hubík, Motoforza, Shoei, Tyrex, MotoRide, další jsou v jednání...) včetně pravidelných reportáží v ČMN, které pak najdete uceleně na konci roku v pamětní knize spolu se všemi výsledky (ta letošní bude mít lehoučké zpoždění, právě se finišuje). Zkrátka, teď už je to na vás a my se budeme těšit na setkání s vámi buďto na našem stánku na Motosalonu v Brně, nebo rovnou při prvním jezdění na konci dubna v Mostě. Více info na www.pro-speed.cz, kde už je spuštěn i objednávkový systém.

TERMÍNY ZÁVODŮ ČMN PROSPEED CUP 2014
Základní balíček: původně 31 075 Kč, nyní 24 000 Kč při uhrazení celé částky do 10. března, splátkově 8000 Kč do 10. března, 21 000 Kč do 20. června (29 000 Kč)
Most 30. duben – 1. květen (středa, čtvrtek)
Most 25. – 27. červenec (pátek–neděle)
Brno 5. – 7. září (pátek–neděle) + endurance 2 hod.

Rozšířený balíček: původně 41 050 Kč, nyní 31 000 Kč při uhrazení celé částky do 10. března, splátkově 8000 Kč do 10. března, 28 000 Kč do 20. června (36 000 Kč)
Zákl. balíček + Pannoniaring (H) 23.–26. červen (pondělí–čtvrtek) + endurance 250 km

 

Víte, že...?
Německá okruhová agentura Prospeed slaví téměř dvacet let. Její majitel Robert Neureiter ale minulý týden oznámil, že se pomalu chystá do důchodu, a tak svoji firmu prodává švýcarské společnosti Valentinos motorsports AG. „K mému 60. výročí bych rád zařadil o jeden rychlostní stupeň méně a v budoucích letech si od práce o něco ulehčil. Tím, že jsem oslavil 56. narozeniny, je načase, abych pomalu začal plánovat budoucnost mojí firmy a sebe samotného. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl prodat svoji značku.“ Pro následující rok se nic nemění, v dalších letech ale bude docházet pozvolně ke změnám, přičemž firma Prospeed by měla být i pod taktovkou Valentinos nadále garantem nejlépe organizovaných akcí.

Vyšlo v ČMN 26/2013


PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.