Smutné zprávy

Tyhle články se blbě čtou a ještě hůře píšou. Zubatá opět úřadovala v motorkářských ...

Celý článek »
Vzhůru za dobrodružstvím

Před třiceti lety odstartovala expedice Tatra kolem světa. Určitě si pamatujete na tu krásnou ...

Celý článek »
Petr Pour
Text:
Petr Pour

Příliš hlučná samota


 Koupil jsem si nový vůz. No, není úplně nový, tak bych správně měl napsat: koupil jsem si zánovní vůz.


Příliš hlučná samota

I když, do jakého stáří se vozidlo považuje za zánovní? Možná by mělo správně zaznít, že jsem si koupil postarší vůz. To zní zase, jako bych koupil nějakou hajtru. Prostě, koupil jsem si vůz. Ne proto, že jsem fanda „plechovek“, jenž si je leští, opečovává a pojmenovává. Mé oslovení je maximálně „Filcka“ nebo „Fóbie“. Já auto beru za pomocníka, jako třeba igelitovou tašku nebo mobilní telefon. Prostě mám závazky, kvůli kterým vůz potřebuju a používám. Takže když „Filcka“ dosloužila, pořídil jsem si „Fóbii“. Protože dvě věci neumím kupovat – boty a auta, začetl jsem se do nejrůznějších recenzí a debatních fór. A v tomto bodě protly moje myšlenkové pochody motorkaření s autařením.
Totiž, vybral jsem si model s tříválcovým turbodieselovým motorem. Recenzenti a diskutéři tento motor často označovali jako více hlučný a líný. Nenechal jsem se odradit a auto koupil. Jestli recenze lhaly, nebo ne, nemohu objektivně soudit. Zatím jsem vždy vlastnil hlučnější a línější auto. Přesto se zejména nad hlučností chvilku pozastavím. Uvědomil jsem si, že zatímco u aut jako majitelé dost řešíme hlučnost, u motocyklů vlastně tento parametr ponecháváme poněkud stranou. Ba naopak, někteří motorkáři hlučnost ještě zvyšují.
Hlučnost motoru auta, jež ve skutečnosti znamená, že rádio možná musíte dát o jeden dílek hlasitěji, ale na pohodlí cestování vás nijak neomezující, už stojí za „pohanění“. Na druhou stranu, zvuk motoru motocyklu si každý fanda jedné stopy rád vychutná. I já ho mám rád. Už od mala jsem věděl, že se blíží objekt mého zájmu a s přibývajícím věkem začal rozlišovat, o jaký konkrétní motor (konstrukčně) jde. Ale upřímně, pohodlí cestování to moc nepřidá. Z vlastních zkušeností vím, jak po pár hodinách v sedle dokáže být přílišné dunění, vrčení nebo kvílení otravné. Nemluvě o tom, že mě z toho pravidelně bolí hlava, takže vyjížďku často zakončuji „ibáčem“.
Obdivuji střelce, kteří si pro pět koní navíc a „lepší“ výkonovou křivku dokáží namontovat výfuk s křiklavou samolepkou
a doooost hlasitým křaplákem. Možná na okruhu nebo na terénních závodech, proč ne, ale v provozu? I bez toho laďáku se v poměru výkon/hmotnost jen málokteré auto může s motocyklem porovnávat.
Nejspíš namítnete, že jsem to na začátku přece zmínil: auto je užitková věc, zatímco motorka vášeň. To beru, taky pro mě jsou motocykly vášní, ale i bez toho kraválu. Nedávno jsem byl svědkem, jak se na sídlišti po nedělním obědě někdo oddával erotickým hrátkám. Mužské sténání a hekání (opravdu mužské, taky mě to překvapilo) bylo slyšet, bez přehánění, na celou ulici. Je tohle známka opravdové vášně?



Komentáře k článku
Bud [ 81.200.53... ] 01.09.2014  22:26
Piloti asi ví, že se to některým líbí, ale poslouchat to celý čas? A možná, že chce být daný pilot aspoň slyšen, když už nebývá tak často viděn - např. nepozornými řidiči aut. :)
Ivo [ 78.102.13... ] 12.08.2014  8:17
Mě fascinují piloti, kteří přijedou na pumpu s rozeřvanou motorkou, vypnou motor a vyndají si špunty z uší.
petr [ 88.102.67... ] 08.08.2014  23:29
moc se mi libil ten uvodnik ze kdyz to rve tak to je to prave..jezdim na obstarozni 750 s ladakem a po dovolene mam pocit ze ten rev vytoceneho ctyrvalu uz nikdy nechci slyset..a furt radit nahoru a dolu...a nekdy mam toho opravdu dost!nekdy boli cele tel
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Sportem ku...
ČMN 17/2016 - Petr Pour
Kam s ním
ČMN 16/2016 - Petr Pour
Kde začíná atraktivnost?
ČMN 15/2016 - Petr Pour
Od Assenu po Markétu
ČMN 14/2016 - Petr Pour
Blízká setkání...
ČMN 13/2016 - Petr Pour
Hold Katalánsku
ČMN 12/2016 - Petr Pour
Sportu zdar
ČMN 11/2016 - Petr Pour
Klíč k dokonalosti bude v klíči
ČMN 10/2016 - Petr Pour
Soudruhu, nezlob se
ČMN 9/2016 - Petr Pour
Jen jsem tam stál a nevěděl, co bude dál…
ČMN 8/2016 - David M. Bodlák
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

2. - 3. června
3. - 4. června
9. - 11. června
.