Nebe a Peklo

Babí léto jak vyšité. Poslední záchvěv letního počasí v plné kráse. Tak vypadalo letošní ...

Celý článek »
Táhni a srůstej

Vytanul mi bezděky na mysl citát z jedné cimrmanovské hry. Příkaz náčelníka Varlovi Frištenskému ...

Celý článek »
David M. Bodlák
Text:
David M. Bodlák Fotografie:
DMB, Prospeed

Koupel ve vlastním potu

ČMN Prospeed Endurance Cup 2015 – Automotodrom Brno, 3. 7.

Tento článek vyšel 9. července 2015
v ČMN 14, na straně 6, v rubrice PROSPEED

V pátek 3. července se v Brně odjel druhý závod našeho seriálu amatérských závodů a vzhledem k počasí to nebyla žádná sranda.


Koupel ve vlastním potu

Když jste na okruhu a prší vám, štve vás to, tedy pokud nepatříte mezi hrstků vodních nadšenců, kteří mají mokré pneumatiky a nějaké ty zkušenosti. No, a když je zase mega vedro, jako těchto pár dní, je to na jednu stranu parádní, a na druhou zase neskutečný záhul jak pro jezdce, tak i pro techniku.

„ Va všechny účastníky seriálu čekaly čtyři dvacetiminutovky  ”

A čím méně trénovaný jezdec, tím hůř. Kluci v boxech si alespoň mezi jízdami trochu vydechnou, ovšem v paddocku je to jako v líhni a lézt do jednodílné kombošky, nejlépe v celočerném provedení, to je vysloveně masochismus. Ovšem jsme na závodech a tady se neřeší, jaké je komu vedro, ale jaké jsou časy na trati. A tím spíš, když se jedná o jednodenní akci, kdy jsou dopoledne tréninky a kvalifikace a odpoledne se jede závod.

gal_2_454.jpg

 

„ Rozhodující klání nás čeká v pátek 24. července, a to opět v Mostě ”

Tři pekelné hodiny

gal_3_454.jpg

V Brně na všechny účastníky našeho seriálu čekaly čtyři dvacetiminutovky a prostoje mezi jízdami byly tentokráte nekonečné. Spolu s Prospeedem zde totiž jela i agentura Valentinos, která s sebou přivezla kromě vlastního cateringu i švýcarský mistrák, a tak se dopoledne trénovalo celkem v pěti skupinách, což znamenalo jeden a půl hodiny času mezi jízdami. Někomu to ale vyhovovalo a relativní klid před tříhodinovým endurance nakonec přišel vhod. Čtete správně, z původně avizovaných 200 km byl tentokráte vytrvalostní závod na tři hoďky, v rámci kterého ty nejrychlejší týmy zvládly 80 kol (kolik je to kilometrů, si schválně spočítejte...).

gal_4_454.jpg

Pro dvoučlenné týmy masakr, takže obdiv patří především Supera Motors Teamu, za který startovali Petr Svoboda a Emanuel Lopez. Tihle kluci dojeli celkově z jedenatřiceti klasifikovaných týmů na 21. místě a v našem Cupu z toho bylo pěkné čtvrté místo. Těsně před nimi dojeli pelešáci na svých šestkových strojích, ale nutno podotknout, že ti byli tři, takže si mohli dopřát více odpočinku.

gal_5_454.jpg

 

Kafíčko v průběhu závodu

Kdo si ale konečně mohl pořádně zazávodit, to byl Mirek Brůna. V Mostě mu při prvním endurance odjel parťák, Martin Holub, a tak startovat nemohl, ovšem v Brně se už kluci sešli a vzali si k sobě ještě Dana Weisse. A bylo z toho celkově 5. místo a v ČMN Prospeed Endurance Cupu zlato. Také byli z čemeňáků jediní, kdo zajel „best lap“ pod 2:10. Na sedmém místě celkově, druzí v ČMN klasifikaci, pak dojeli stříbrňáci, tedy Janus, Cibulka a nováček v jejich SilverRacing 2 týmu Paldus.

Tak trochu zklamaný ale opět odjížděl z Brna Eda Havíř. „V Mostě jsme s parťákem zapomněli na transponder, takže jsme to v půlce vzdali, do Brna jsme postavili tým nový, ale neklaplo to, opět selhal lidský faktor,“ říká Eda. Nováček Petr Spunar prý vydržel na trati 12 minut, Mára Rež, pro kterého to byl snad vůbec první endurance v jeho životě, nakroutil se svou kráskou z Boloňe dohromady 35 minut, a tak na Edu zbyla kupa času, což se prostě v jednom nedalo. A Eda si to dozávodil po svém.

Zatímco ostatní týmy bojovaly na vypečené trati, dal si v klídku cigárko, vypil kávičku a zlehka odpočatý vyrazil na trať na poslední půlhodinku, čímž se mu povedlo za tým dokroužit alespoň 40 kol. Navíc jel celý závod s blokem, protože se tu ve Schwantzovce vymáznul v půlce června, kdy už se konečně po letech dostal pod magickou hranici 2:20 a prý je zase těžké se s tím srovnat.

 

Za čtrnáct dní finále

Takové je ale okruhové jezdění a takový byl druhý vytrvalostní závod našeho seriálu. Poslední rozhodující klání nás čeká velmi brzy, již v pátek 24. července, a to opět v Mostě, takže pánové, laďte formu a stroje, již za čtrnáct dní se rozhodne o těch nejlepších z vás!

Vyšlo v ČMN 14/2015

Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
 Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
 Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
 Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Lovecká sezona
ČMN 19/2016 - Petr Pour
Prokletý kalendář
ČMN 18/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz

Motozábava

21. - 22. října
28. října
3. - 4. listopadu
11. listopadu
.