David M. Bodlák
Text:
David M. Bodlák Fotografie:
DMB, Prospeed

Koupel ve vlastním potu

ČMN Prospeed Endurance Cup 2015 – Automotodrom Brno, 3. 7.

Tento článek vyšel 9. července 2015
v ČMN 14, na straně 6, v rubrice PROSPEED

V pátek 3. července se v Brně odjel druhý závod našeho seriálu amatérských závodů a vzhledem k počasí to nebyla žádná sranda.


Koupel ve vlastním potu

Když jste na okruhu a prší vám, štve vás to, tedy pokud nepatříte mezi hrstků vodních nadšenců, kteří mají mokré pneumatiky a nějaké ty zkušenosti. No, a když je zase mega vedro, jako těchto pár dní, je to na jednu stranu parádní, a na druhou zase neskutečný záhul jak pro jezdce, tak i pro techniku.

„ Va všechny účastníky seriálu čekaly čtyři dvacetiminutovky  ”

A čím méně trénovaný jezdec, tím hůř. Kluci v boxech si alespoň mezi jízdami trochu vydechnou, ovšem v paddocku je to jako v líhni a lézt do jednodílné kombošky, nejlépe v celočerném provedení, to je vysloveně masochismus. Ovšem jsme na závodech a tady se neřeší, jaké je komu vedro, ale jaké jsou časy na trati. A tím spíš, když se jedná o jednodenní akci, kdy jsou dopoledne tréninky a kvalifikace a odpoledne se jede závod.

gal_2_454.jpg

 

„ Rozhodující klání nás čeká v pátek 24. července, a to opět v Mostě ”

Tři pekelné hodiny

gal_3_454.jpg

V Brně na všechny účastníky našeho seriálu čekaly čtyři dvacetiminutovky a prostoje mezi jízdami byly tentokráte nekonečné. Spolu s Prospeedem zde totiž jela i agentura Valentinos, která s sebou přivezla kromě vlastního cateringu i švýcarský mistrák, a tak se dopoledne trénovalo celkem v pěti skupinách, což znamenalo jeden a půl hodiny času mezi jízdami. Někomu to ale vyhovovalo a relativní klid před tříhodinovým endurance nakonec přišel vhod. Čtete správně, z původně avizovaných 200 km byl tentokráte vytrvalostní závod na tři hoďky, v rámci kterého ty nejrychlejší týmy zvládly 80 kol (kolik je to kilometrů, si schválně spočítejte...).

gal_4_454.jpg

Pro dvoučlenné týmy masakr, takže obdiv patří především Supera Motors Teamu, za který startovali Petr Svoboda a Emanuel Lopez. Tihle kluci dojeli celkově z jedenatřiceti klasifikovaných týmů na 21. místě a v našem Cupu z toho bylo pěkné čtvrté místo. Těsně před nimi dojeli pelešáci na svých šestkových strojích, ale nutno podotknout, že ti byli tři, takže si mohli dopřát více odpočinku.

gal_5_454.jpg

 

Kafíčko v průběhu závodu

Kdo si ale konečně mohl pořádně zazávodit, to byl Mirek Brůna. V Mostě mu při prvním endurance odjel parťák, Martin Holub, a tak startovat nemohl, ovšem v Brně se už kluci sešli a vzali si k sobě ještě Dana Weisse. A bylo z toho celkově 5. místo a v ČMN Prospeed Endurance Cupu zlato. Také byli z čemeňáků jediní, kdo zajel „best lap“ pod 2:10. Na sedmém místě celkově, druzí v ČMN klasifikaci, pak dojeli stříbrňáci, tedy Janus, Cibulka a nováček v jejich SilverRacing 2 týmu Paldus.

Tak trochu zklamaný ale opět odjížděl z Brna Eda Havíř. „V Mostě jsme s parťákem zapomněli na transponder, takže jsme to v půlce vzdali, do Brna jsme postavili tým nový, ale neklaplo to, opět selhal lidský faktor,“ říká Eda. Nováček Petr Spunar prý vydržel na trati 12 minut, Mára Rež, pro kterého to byl snad vůbec první endurance v jeho životě, nakroutil se svou kráskou z Boloňe dohromady 35 minut, a tak na Edu zbyla kupa času, což se prostě v jednom nedalo. A Eda si to dozávodil po svém.

Zatímco ostatní týmy bojovaly na vypečené trati, dal si v klídku cigárko, vypil kávičku a zlehka odpočatý vyrazil na trať na poslední půlhodinku, čímž se mu povedlo za tým dokroužit alespoň 40 kol. Navíc jel celý závod s blokem, protože se tu ve Schwantzovce vymáznul v půlce června, kdy už se konečně po letech dostal pod magickou hranici 2:20 a prý je zase těžké se s tím srovnat.

 

Za čtrnáct dní finále

Takové je ale okruhové jezdění a takový byl druhý vytrvalostní závod našeho seriálu. Poslední rozhodující klání nás čeká velmi brzy, již v pátek 24. července, a to opět v Mostě, takže pánové, laďte formu a stroje, již za čtrnáct dní se rozhodne o těch nejlepších z vás!

Vyšlo v ČMN 14/2015

Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.