Vražedné horko

Teplé slunečné počasí, to jsme si asi vždycky přáli. Během dovolených na prosluněném jihu ...

Celý článek »
Stěna smrti

Celý život žiju na kopci nad pražským Výstavištěm v Holešovicích. Z lesní vyhlídky jsem ...

Celý článek »
Petr Pour
Text:
Petr Pour

Kam s ním


 Za posledních deset let jsem napsal desítky a možná už i nějakou tu stovku úvodníků. Přesné číslo nevím, evidenci si nevedu. Někdy je obtížnější najít téma, tak jsem si řekl, že najdu svůj první úvodník, mrknu, na jaké byl téma, a schválně, jestli se téma za deset let někam pohnulo.


Ten první byl v září 2006 a šlo o zamyšlení, jak by asi doprava ve městech vypadala, kdyby ulice byly plné pouze vyznavačů jedné stopy, ať už motorových, či bezmotorových. Tehdy mě celkem štvala i vzájemná netolerance mezi motorkáři a cyklisty, i přesto, že oba "druhy" jsou dopravním řetězci na spodních příčkách. Což později vyvrcholilo ostrým "konfliktem" po dopravní nehodě, kdy motorkář nechtěně vjel do skupiny cyklistických závodníků.

V roce 2016 je situace následovná. Řekl bych, že stále více rezidentů a záhumenkářů preferuje ve velkých městech jednostopu dopravu. Svůj podíl na tom jistě má změna legislativy, kdy k řízení některých skútrů stačí pouze řidičák na auto. A to je nejspíš dobře. I když ani zdaleka se nedá hovořit o ideálním stavu, kdy se díky skútristům a motorkářům uleví městské dopravě. A nepomáhají tomu ani městské radnice.


Například v Praze se buduje stále víc parkovacích zón pouze pro místní, ale že by stejně houfně vznikala místa vyhrazená jednostopým, to jsem si nevšiml. Jasně, na zónách prý můžeme parkovat bezplatně,ale stejně se cpeme někam ke klandru na chodník kvůli zamknutí. To ale znamená svěřit se libovůli strážníků, jestli mě nechají bez pokuty.


Proč by na rohu nemohl vzniknout plácek (velikosti jednoho místa pro automobil) s šikmými pruhy a zábradlím umožňujícím zamykatelné ukotvení svého stroje? Místo, kam by mířila městská kamera (kterých je v ulicích beztak dost) a které by v lepším případě bylo i kryto stříškou? Snad v budoucnu. Ovšem je možné, že spolu s tím zavede Praha zákaz vjezdu starších motocyklů nesplňujících nějakou euro normu, stejně jako učinila Paříž, a bude zase „vymalováno“.


Kvalitní parkovací místa vám přeje
Petr Pour
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2018 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Podmínky zpracování osobních údajů | Podmínky zpracování cookies | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz
.