Přetažený šrouby

Byl jsem v pneuservisu nechat si přezout auto na zimáky. Jo, je to plechovka, ...

Celý článek »
 Dobrá volba

Máme za sebou parlamentní volby. Jako obvykle jsme se před volbami od všech kandidujících ...

Celý článek »
Petr Pour
Text:
Petr Pour

Kam s ním


 Za posledních deset let jsem napsal desítky a možná už i nějakou tu stovku úvodníků. Přesné číslo nevím, evidenci si nevedu. Někdy je obtížnější najít téma, tak jsem si řekl, že najdu svůj první úvodník, mrknu, na jaké byl téma, a schválně, jestli se téma za deset let někam pohnulo.


Ten první byl v září 2006 a šlo o zamyšlení, jak by asi doprava ve městech vypadala, kdyby ulice byly plné pouze vyznavačů jedné stopy, ať už motorových, či bezmotorových. Tehdy mě celkem štvala i vzájemná netolerance mezi motorkáři a cyklisty, i přesto, že oba "druhy" jsou dopravním řetězci na spodních příčkách. Což později vyvrcholilo ostrým "konfliktem" po dopravní nehodě, kdy motorkář nechtěně vjel do skupiny cyklistických závodníků.

V roce 2016 je situace následovná. Řekl bych, že stále více rezidentů a záhumenkářů preferuje ve velkých městech jednostopu dopravu. Svůj podíl na tom jistě má změna legislativy, kdy k řízení některých skútrů stačí pouze řidičák na auto. A to je nejspíš dobře. I když ani zdaleka se nedá hovořit o ideálním stavu, kdy se díky skútristům a motorkářům uleví městské dopravě. A nepomáhají tomu ani městské radnice.


Například v Praze se buduje stále víc parkovacích zón pouze pro místní, ale že by stejně houfně vznikala místa vyhrazená jednostopým, to jsem si nevšiml. Jasně, na zónách prý můžeme parkovat bezplatně,ale stejně se cpeme někam ke klandru na chodník kvůli zamknutí. To ale znamená svěřit se libovůli strážníků, jestli mě nechají bez pokuty.


Proč by na rohu nemohl vzniknout plácek (velikosti jednoho místa pro automobil) s šikmými pruhy a zábradlím umožňujícím zamykatelné ukotvení svého stroje? Místo, kam by mířila městská kamera (kterých je v ulicích beztak dost) a které by v lepším případě bylo i kryto stříškou? Snad v budoucnu. Ovšem je možné, že spolu s tím zavede Praha zákaz vjezdu starších motocyklů nesplňujících nějakou euro normu, stejně jako učinila Paříž, a bude zase „vymalováno“.


Kvalitní parkovací místa vám přeje
Petr Pour
 



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
 Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
 Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
 Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz
.