Petr Pour
Text:
Petr Pour

Tak kterou?


 Asi nejsem jediný, kdo na začátku sezony přemýšlí, jak obměnit nebo rozšířit svůj jednostopý vozový park. V první řadě je vždy třeba se rozmyslet, co vlastně chci.


Přijde mi, že čím déle přemýšlím a vybírám, tím víc se nemůžu rozhodnout. V úvahách začínám s nějakou volítanou kroskou jen tak pro zábavu, pak se dostanu k endurům a ve finále zjistím, že bych nejradši nějakého veterána, páč ty motorky se mi líbí nejvíc. A takhle furt dokola.

Druhé kolo a mnohdy zábavnější čítá pročítání inzerátů. Nabídka je široká a dnes už se navíc nemusíme nikterak omezovat hranicemi protínajícími česká pohoří. Jenže tady se o mě pokouší syndrom jídelního lístku. Znáte to, čím víc jídel na lístku, tím hůř se vybírá. Při prohlížení inzerátů jsem od přírody skeptický. Příběhům jako „stačí vyměnit akorát čidlo a je úplně v pohodě, oprava za 100 Kč“ prostě nevěřím. Za kilo vám dneska v servisu nepodají pomalu ani ruku. Takže se do toho pustíte sami a zjistíte, že kromě čidla se odporoučely dráty, šrouby, těsnění, filtry, náplně, okapy, pletivo, kolečko, lopata...

Podobně absurdní mi přijdou texty u krosek „jetá jen po polních cestách“ a u endur „papíry nemá, taková motorka na silnice nepatří“. No nevím, u endur člověk ocení i možnost nějakého toho přesunu po veřejných komunikacích, nejen jinou charakteristiku podvozku.

Tak se v hledání přeorientuji do rubriky veterán, konkrétně terénní veterán, ještě přesněji nějaká Zetka ze sedmdesátých, maximálně první poloviny osmdesátých let, a zjistím, že nabídka je velmi strohá a vesměs jde o renovované stroje, které si majitel nechá zaplatit. Když si chce člověk nějakou tu devětsetosmdesátku vymazlit sám, musí se nejspíš pro ni vypravit za velkou louži. Tam jich je ještě dost. No bodejť, v šedesátých a sedmdesátých letech tam byly velmi populární.

Nezbývá než dál hledat. Posloužit by vám i mně k tomu měl i náš nový online bazar, s jednoduchým vyhledáváním. Tak koukněte na www.cmnbazar.cz.

Petr Pour
petr.pour@cmn.cz



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.