Přetažený šrouby

Byl jsem v pneuservisu nechat si přezout auto na zimáky. Jo, je to plechovka, ...

Celý článek »
 Dobrá volba

Máme za sebou parlamentní volby. Jako obvykle jsme se před volbami od všech kandidujících ...

Celý článek »
Petr Pour
Text:
Petr Pour

Tak kterou?


 Asi nejsem jediný, kdo na začátku sezony přemýšlí, jak obměnit nebo rozšířit svůj jednostopý vozový park. V první řadě je vždy třeba se rozmyslet, co vlastně chci.


Přijde mi, že čím déle přemýšlím a vybírám, tím víc se nemůžu rozhodnout. V úvahách začínám s nějakou volítanou kroskou jen tak pro zábavu, pak se dostanu k endurům a ve finále zjistím, že bych nejradši nějakého veterána, páč ty motorky se mi líbí nejvíc. A takhle furt dokola.

Druhé kolo a mnohdy zábavnější čítá pročítání inzerátů. Nabídka je široká a dnes už se navíc nemusíme nikterak omezovat hranicemi protínajícími česká pohoří. Jenže tady se o mě pokouší syndrom jídelního lístku. Znáte to, čím víc jídel na lístku, tím hůř se vybírá. Při prohlížení inzerátů jsem od přírody skeptický. Příběhům jako „stačí vyměnit akorát čidlo a je úplně v pohodě, oprava za 100 Kč“ prostě nevěřím. Za kilo vám dneska v servisu nepodají pomalu ani ruku. Takže se do toho pustíte sami a zjistíte, že kromě čidla se odporoučely dráty, šrouby, těsnění, filtry, náplně, okapy, pletivo, kolečko, lopata...

Podobně absurdní mi přijdou texty u krosek „jetá jen po polních cestách“ a u endur „papíry nemá, taková motorka na silnice nepatří“. No nevím, u endur člověk ocení i možnost nějakého toho přesunu po veřejných komunikacích, nejen jinou charakteristiku podvozku.

Tak se v hledání přeorientuji do rubriky veterán, konkrétně terénní veterán, ještě přesněji nějaká Zetka ze sedmdesátých, maximálně první poloviny osmdesátých let, a zjistím, že nabídka je velmi strohá a vesměs jde o renovované stroje, které si majitel nechá zaplatit. Když si chce člověk nějakou tu devětsetosmdesátku vymazlit sám, musí se nejspíš pro ni vypravit za velkou louži. Tam jich je ještě dost. No bodejť, v šedesátých a sedmdesátých letech tam byly velmi populární.

Nezbývá než dál hledat. Posloužit by vám i mně k tomu měl i náš nový online bazar, s jednoduchým vyhledáváním. Tak koukněte na www.cmnbazar.cz.

Petr Pour
petr.pour@cmn.cz



PŘEHLED ČLÁNKŮ
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
 Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
 Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
 Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Fóry na fórech
ČMN 12/2017 - Petr Pour
 Smutné zprávy
ČMN 11/2017 - Petr Pour
Vzhůru za dobrodružstvím
ČMN 10/2017 - Petr Pour
Aprílové nečasí
ČMN 9/2017 - Petr Pour
Smyslová záležitost
ČMN 8/2017 - Petr Pour
Smíšené pocity
ČMN 7/2017 - Petr Pour
Jednou veteránista, navždy veteránista
ČMN 6/2017 - Petr Pour
O začátku sezony
ČMN 5/2017 - Jan Rameš
Tak kterou?
ČMN 4/2017 - Petr Pour
O zimě
ČMN 3/2017 - Jan Rameš
To je fičák
ČMN 2/2017 - Petr Pour
Dakar navždy
ČMN 1/2017 - Petr Pour
Už zase po roce...
ČMN 26/2016 - Petr Pour
Úterní palivo
ČMN 25/2016 - Petr Pour
Zimní práce
ČMN 24/2016 - Petr Pour
Když prší štěstí
ČMN 23/2016 - Petr Pour
Gratulace Trophy týmu
ČMN 22/2016 - Petr Pour
Moderní technologie
ČMN 21/2016 - Petr Pour
Proti proudu času
ČMN 20/2016 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2017 Bikes Publishing s.r.o. | Všechna práva vyhrazena. | Vyrobila Bikes Media s.r.o.
Bez souhlasu provozovatele je zakázáno jakýmkoli způsobem šířit obsah tohoto webu.
Kalendář akcí | ČMN Shop | Záruční podmínky | Platba zboží | Osobní odběr | www.icmn.cz
.