Tak kterou?
Asi nejsem jediný, kdo na začátku sezony přemýšlí, jak obměnit nebo rozšířit svůj jednostopý vozový park. V první řadě je vždy třeba se rozmyslet, co vlastně chci.
Přijde mi, že čím déle přemýšlím a vybírám, tím víc se nemůžu rozhodnout. V úvahách začínám s nějakou volítanou kroskou jen tak pro zábavu, pak se dostanu k endurům a ve finále zjistím, že bych nejradši nějakého veterána, páč ty motorky se mi líbí nejvíc. A takhle furt dokola.
Druhé kolo a mnohdy zábavnější čítá pročítání inzerátů. Nabídka je široká a dnes už se navíc nemusíme nikterak omezovat hranicemi protínajícími česká pohoří. Jenže tady se o mě pokouší syndrom jídelního lístku. Znáte to, čím víc jídel na lístku, tím hůř se vybírá. Při prohlížení inzerátů jsem od přírody skeptický. Příběhům jako „stačí vyměnit akorát čidlo a je úplně v pohodě, oprava za 100 Kč“ prostě nevěřím. Za kilo vám dneska v servisu nepodají pomalu ani ruku. Takže se do toho pustíte sami a zjistíte, že kromě čidla se odporoučely dráty, šrouby, těsnění, filtry, náplně, okapy, pletivo, kolečko, lopata...
Podobně absurdní mi přijdou texty u krosek „jetá jen po polních cestách“ a u endur „papíry nemá, taková motorka na silnice nepatří“. No nevím, u endur člověk ocení i možnost nějakého toho přesunu po veřejných komunikacích, nejen jinou charakteristiku podvozku.
Tak se v hledání přeorientuji do rubriky veterán, konkrétně terénní veterán, ještě přesněji nějaká Zetka ze sedmdesátých, maximálně první poloviny osmdesátých let, a zjistím, že nabídka je velmi strohá a vesměs jde o renovované stroje, které si majitel nechá zaplatit. Když si chce člověk nějakou tu devětsetosmdesátku vymazlit sám, musí se nejspíš pro ni vypravit za velkou louži. Tam jich je ještě dost. No bodejť, v šedesátých a sedmdesátých letech tam byly velmi populární.
Nezbývá než dál hledat. Posloužit by vám i mně k tomu měl i náš nový online bazar, s jednoduchým vyhledáváním. Tak koukněte na www.cmnbazar.cz.
Petr Pour
petr.pour@cmn.cz