Petr Pour
Text:
Petr Pour Fotografie:
Petr Pour

Městská policie chce vymýtit padouchy pomocí Can-Amu

Tento článek vyšel 23. července 2009
v ČMN 29, na straně 2, v rubrice

Pro velmi neobvyklý dopravní prostředek se rozhodla městská policie na Praze 1. Ta chce zvýšit efektivitu svých zásahů pomocí trojkolky Can-Am Spyder.


Městská policie chce vymýtit padouchy pomocí Can-Amu

Po prvním zaregistrování tohoto rozhodnutí většina z nás v redakci jen nevěřícně zakroutila hlavou, co že to ti strážníci zase vymysleli. Není to totiž poprvé, kdy si nějaká obecní (městská) policie ke své činnosti vybrala dost nezvyklý dopravní prostředek. Nedávno jsme vás informovali o hradeckých strážnících, kteří mají těžkotonážní Harley-Davidson Electra Glide a údajně je připraven i jeden Buell pro testování pražskou městskou policií. Vhodnost těchto strojů je pro policejní složky středoevropských měst přinejmenším diskutabilní. Stejně jako tříkolka Can-Am za téměř půl milionu korun.

Stroj na sportovním podvozku s motorem o objemu 998 cm3 disponuje výkonem 106 koní a dosahuje rychlostí přes 200 km/h. Ředitel Městské policie Prahy 1 Miroslav Stejskal ale vidí výhody jinde. Podle něj má totiž tento stroj lepší prostupnost zúženými cestami například v parcích a občané na něj reagují pozitivněji než na automobil. „Strážníci jsou více v kontaktu s okolím,“ vyzvedává Stejskal přednosti například proti malým a téměř o polovinu levnějším automobilům Smart, které pražští strážníci také používají. 

„ Ve výbavě je kompletní vybavení pro první pomoc a možná bude i radar ”

Dá se namítnout, že pořízení motocyklů nebo čtyřkolek by městskou část Praha 1 (nákup plně financovala) a potažmo daňové poplatníky vyšel mnohem levněji. Také na tento argument má ale šéf strážníků z centra metropole jasnou odpověď. „Počty motocyklů se snažíme snižovat kvůli bezpečnosti a čtyřkolky jsou pomalé a také nebezpečné.“ Ono nebezpečí vidí Stejskal ve stabilitě. Praha 1 má totiž řadu komunikací dlážděných a s kolejemi, což je zátěž pro techniku a při dešti se na tomto povrchu stává motocykl dost obtížně řiditelným. Navíc hustota provozu v Praze je podle něj pro motocykl také nebezpečná. Nestabilní čtyřkolky jsou prý zase náchylné k převracení.

gal_1_54.jpg

Nejlepší je Can-Am
Proto, po půl roce zjišťování detailů a různém testování, vyšla jako nejvhodnější volba nízko položená tříkolka. Samotná ovladatelnost ale nebude tak snadná, jak strážníci předpokládají. Při zásazích proti zločincům v parcích, ale i pronásledování na silnicích totiž možná přijdou na to, že Can-Am je sice užší než automobil, ale ne o moc. Jak se strážníci s novým strojem sžijí, je otázkou času. Každopádně posádky na stroji sloužící (někdy jednotlivci, jindy dvojice, což je také výhodou) nebudou procházet žádným speciálním školením. „Nejlepší je si na stroj pomalu zvykat. A dvakrát do roka máme cvičení na polygonu, takže tam Can-Am budeme vozit,“ vysvětluje Stejskal.

Tříkolka Can-Am by měla být v Praze v Akci (jak hlásá náborový leták Městské policie) nejméně do půli listopadu a na jaře od půlky března. „Záviset bude na počasí, takže je možné, že bude využívána déle,“ říká Stejskal. Střídat se na ni bude osm strážníků, z nichž budou čtyři ženy. Minimálně by pak měla sloužit deset let. Uvidíme ale s jakou efektivitou. Je dost možné, že obdobně jako Yamahy státní policie vybavené radary, které jsou k vidění spíš při řízení křižovatek, bude posádka Can-Amu dohlížet na prvomájové průvody ligy na ochranu sojových zvířat. Ředitel Městské policie Prahy 1 ale slíbil zveřejnit na podzim statistiky s využitím (a efektivitou) nového přírůstku vozového parku.
 

Vyšlo v ČMN 29/2009

Fotogalerie
Komentáře k článku
Pepan [ 90.180.135... ] 17. 8. 2012  7:57
Pražácci umí vymýšlet jenom krrávoviny.když to chtějí at si to zaplatí ze svého.prostěa slušně BLBCI
mk [ 80.188.197... ] 10. 8. 2012  8:27
Za takovou p..ovinu by měl někdo vyletět z fleku na hodinu!!
levapke [ 88.103.165... ] 4. 8. 2012  10:19
jsou to borci ty naši poldové.
XR125 [ 188.175.69... ] 14. 1. 2010  22:34
kdyby radši za ty prachy opravily silnice,tak bych nemusel mit rozbitou motorku a nohu jak kdybych si ju brousil smirkačem,ale ne oni radsi koupijou takovou picovinu at radsi chodej pěšky!!!zobáci
Pavel [ 82.117.156... ] 27. 12. 2009  14:32
Milý Miro...tvoje příspěvky dokazují že na 90% budeš idiot kterej těm klukum na motkách tupě závidí a vubec netušíš o čem motorky jsou..Už to svinstvo nehul,máš z toho vypatlanou makovici.
ctenar [ 90.178.59... ] 13. 12. 2009  21:53
no u nas si frajeri z mestske policie koupily funglovku yamaha wr450 a chteji nas honit.akorat se jim to moc nedari.mozdna kdyby si sundali blinkry a zrcatka a ty vsechny hlouposti co na tom maji tak by se mozdna mohli pokusit.ale asi neuspesne.
laco [ 90.181.7... ] 30. 11. 2009  17:21
Kterej kokot tady mele něco silničkách miro kdybys neměl škodovku buzerante tak tě nepředjížděj...Ti dam ubožáky...
Vašek [ 89.24.49... ] 29. 11. 2009  16:28
Za ty prachy by měly dvě hondy cbf a ješte to jde z našich daňí
jakub Dv. [ 193.86.76... ] 20. 11. 2009  16:25
MIRA, to ses taky peknej moula, stejne jako von. A mestaci venkoncem taky :-) majte se
hull [ 85.70.192... ] 30. 9. 2009  15:28
promrdaný prachy. stejně jim to bude h...o platný. jen nechápu, proč ptp tak drží na policajty.
Radek [ 78.102.9... ] 13. 9. 2009  1:05
Spíš jde o to, že lidi budou stejně nasrštvaný, ať si měšťáci koupěj' co chtěj', páč to maj' z našich pokut :-). Tenhle nákup je asi šlápnutí vedle, ale zkusit se to musí.
rozmetac [ 88.102.91... ] 12. 9. 2009  15:25
pochopte, ze nejakym zpusobem ty penize otocit musi, jestli dobrou nebo spatnou investici, to uz je jedno ( i kdyz vetsinou je spatna ). Nadruhou stranu si statni policie ve srovnani s mestskou musi pripadat jako naprostej outsider, ale tim lip, treba to
XJR [ 193.86.31... ] 26. 8. 2009  9:26
dokončení ...využita. Tříkolka je fakticky sezónní vozidlo a její užitná hodnota se snižuje i při nepříznivém počasí.
XJR [ 193.86.31... ] 26. 8. 2009  9:21
Jsem motorkář a navíc měšťák. Nákup tohoto stroje mi připadá diskutabilní. Hummer se dá zdůvodnit, tahá přívěsy na přepravu služebních koní a nebo lodí a je levnější než Land Rover anebo obdobná vozidla, která jsou schopna být v tomto ohledu efektivně vyu
Maky [ 85.119.88... ] 24. 8. 2009  23:07
Miro, ty jsi ztracený. Ubožák jsi ty. Ale je pěkné, že si děláš statistiky o tom, kolik procent motorkářů jsou ubožáci bez mozku... Dej si mokrý hadr na palici, lehni si a spi v klidu..
Radek [ 78.102.9... ] 12. 8. 2009  10:04
To Mira: Tvůj příspěvek je trochu mimo mísu. Přišel si se sem vyzvracet? Zkus to třeba na Novinkách nebo iDnes.
Mira [ 90.176.184... ] 11. 8. 2009  10:58
90% motorkářů unás jsou ubožáci bez mozku na silničních motorkách a potřebujou so dokazovat svou ubohost agresivní jízdou když jedu autem a vidím ve zpětném zrcátku zmrda na silničce jak předjíždí celou kolonu pozadní tak mám 100chutí mu tam vybočit aby r
Ch [ 90.178.159... ] 5. 8. 2009  14:29
zdárný příklad, ani ne tak promrhat, jako promrdat. No mají na to..
wictor [ 213.220.196... ] 4. 8. 2009  21:37
Zdárný příklad jak promrhat peníze. Už je to ovšem o něco lepší než ten Hummer co se prohání v ulicích Prahy 1. Ještě pár let a třeba bude znatelný další pokrok
redaktor [ 212.111.31... ] 1. 8. 2009  21:10
SOUHLASÍM .ZBYTEČNÁ INVESTICE Z NAŠICH PENĚZ!!
Radek [ 78.102.9... ] 30. 7. 2009  11:56
Hmm.. honit "zločince "v tom asi fakt nebudou, spíš sekat machry :-).
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.