Jakub Dražan
Text:
Jakub Dražan Fotografie:
Jakub Nič

V mistrovských rukou

Suzuki DR125SM

Tento článek vyšel 30. července 2009
v ČMN 30, na straně 8, v rubrice JUNIOR ZONE

Čtvrteční odpoledne, deštivo, v rukou 11 koní a sraz s naším nejlepším motardistou Petrem Vorlíčkem. Co za těchto okolností předvedla Suzuki DR125SM?


V mistrovských rukou

Model DR125SM je tu s námi již druhým rokem. Byly to dva roky, kdy se motorka držela spíše stranou zájmu. Proč ale? Jaká je? Nikde se toho o ní moc nedočtete. V rukou ji neměl prakticky žádný z novinářů a hodnotné zkušenosti mají pouze majitelé, kterých je jako šafránu.

„ Petr Vorlíček dostává malého motarda do ruky a první drifty na sebe nenechají dlouho čekat ”

Vypadá elegantně
Decentní linky, černá barva doplněná o žluté detaily. Nízká stavba, sedmnáctipalcová kola a 8,1 kW. To jsou základní rysy malé motardové Suzuki, kterou jsme svěřili do rukou našeho předního supermotardového jezdce Petra Vorlíčka. Testování probíhalo v areálu milovického letiště, kde má Petr svoji trať.

gal_3_56.jpg

Začátek tance
Po cestě do Milovic nám dost sprchlo, a tak je všude mokro, ale co naplat. Já na motorce ještě nejel a držel si k ní trochu skeptický přístup, který jsem získal už po jejím uveřejnění jako novinky pro rok 2008. Jako takový malý kačer mi připadala a navíc s tím motorem co v ní je – žádné růžové vyhlídky.
Petr Vorlíček dostává malého motarda do ruky a první drifty na sebe nenechají dlouho čekat. Upřímně jsem měl spadlou čelist nad tím, co tam s touhle dvacičkou předváděl. Na zadní a přední se jí ale až tak moc nechce, což jsem očekával. Petr malou Sůzu hodně točí, ale nízko posazený omezovač mu zezačátku kříží veškeré plány. Pak konečně přijíždí k nám do paddocku a spouští: „Parádní přední brzda a super podvozek. Fakt funguje, čeče.“ Ze zvědavosti se ještě dotazuji na dojmy z motoru, načež mi je obratem odpovězeno: „Jo ten motor je moc fajn.“ Usmívám se – to určitě, po přelezení z téměř šedesátikoňový závodní mrchy :).

Absorutorium
Začínám se čím dál víc těšit na první rande s tímhle 130 kilogramů těžkým kačerem. Ještě předtím mě ale má čekat jedno překvapení. Po Petrově odpočinku si bere řídítka do rukou náš redaktor Kuba Nič a začíná řádit. Má kaskadérskou náturu (a minulost), kterou evidentně dostal i do malé Suzuki, kterou v mžiku učí přejet půlku letiště po zadním a po předním už se ta vzdálenost počítá taky téměř na desítku metrů. No koukám jak péro z gauče, protože tohle všechno se před mýma očima děje ještě ke všemu na mokru! Nechápu nic. Motorka je obuta do Sport Demonů od Pirelli, ale nechce se mi všechen úspěch připisovat jim, když to Petr Vorlíčků posílal do vinglu vždycky „dveřma napřed“.
V Milovicích jsem byl pouze jako „podržtaška“, protože jsem si nestačil sbalit kombinézu, a tak moje chvíle přichází až další den.

gal_4_56.jpg

Hawkiáda
Ještě nižší motorka, než jsem si myslel, divnej stojánek a startování se spojkou, které nemám tak rád. Ale déerku odpustíme snad všechno za tu úžasnou spotřebu 2,8 litru, o kterou se zasluhuje vstřikovací jednotka. Občas si ve městě sice frkne a chcípne, ale tento fakt po úplném zajetí stroje jistě zmizí.
Mnohem důležitější je, že se vám na Suzuki ve městě i mimo něj jede nesmírně pohodlně. Motor má jenom 11 poníků, a tak dostat motorku na zadní vyžaduje trochu cvičení ve vidlicích za podpory spojky a plynu, ale není to nereálné, stejně jako stoppie, ke kterému pomůže přední dvoupístek. Je to ten samý dvoupístek, který Suzuki používá na kroskách, tak proč ne :). Kluci v Milovicích ukázali, že to jde, takže je to jen o cviku.
A tajemství perfektní poslušnosti i na vodě? Opravdu pneumatiky. Drží jak na suchu, tak na mokru a upřímně, na vodě je s motorkou mnohem větší zábava a na základy driftu to vůbec není špatný. Přední kolo na vodě drží a zadní lehce utrhnete, aniž abyste přišli o většinu vzorku na gumě. Prostě FUN.

gal_5_56.jpg

Nezkazí žádnou ptákovinu
Trošku jsem se tu teď rozvášnil, ale je proč. Za celou dobu, co jezdím, jsem na silnici nepotkal jediné malé DR a za toto testovací období sem zdravil hned dvě. Cenovka 72 990 Kč je nastavena hodně přátelsky a tak mi nezbývá, než malé Suzuki popřát hodně štěstí k dalšímu vzestupu, protože se jedna o kvalitní motorku, která nezkazí žádnou ptákovinu ani výlet.

Techbox
Suzuki DR125SM
Objem 124 cm3
Výkon 8,1 kW/11 k@9000
Točivý moment 9,5 Nm@7500
Hmotnost 130 kg (provozní)
Cena 72 990 Kč

Motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec, OHC/2, vrtání x zdvih 57 x 48,8 mm, vstřikování * 26 mm s regulací volnoběhu ISC, elektrický startér, pětistupňová převodovka
Podvozek: ocelový rám, vpředu teleskopická vidlice, zdvih 180 mm, vzadu dvouramenná kyvná ocelová vidlice s centrálním tlumičem, zdvih 170 mm, úhel řízení 28,5*, stopa 96 mm, brzdy vpředu kotouč * 250 mm, dvoupístkový třmen, vzadu kotouč * 220 mm, jednopístkový třmen, pneu vpředu 100/80-17, vzadu 130/70-17, ráfky 2,15“/3,50“
Rozměry: délka 2035 mm, šířka 815 mm, výška 1100 mm, světlá výška 245 mm, sedlo 833 mm, rozvor 1340 mm, nádrž 9 l

Vyšlo v ČMN 30/2009

Fotogalerie
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.