Ondřej Hrůza
Text:
Ondřej Hrůza Fotografie:
Ondřej Hrůza

Velká hádanka

Kawasaki W650 Rigid Bobber

Tento článek vyšel 24. září 2009
v ČMN 38, na straně 26, v rubrice STAVBA

Tenhle stroj mě nadchl hned, když jsem ho poprvé spatřil ještě v surovém stavu. Živoucí důkaz toho, že v jednoduchosti je síla. Cesta majitele ke kýženému cíli však byla dlouhá a spletitá.


Velká hádanka

Takovýchhle motocyklů u nás moc nejezdí. Ostatně vím jen o jednom - o tom, na který se právě díváte. Klasický, vzduchem chlazený dvouválec v britském stylu vsazený do tvrdého rámu ve střihu americkém. Jak lehké a elegantní.
Můžete namítat, že jste takových už viděli - co ty choppery postavené z Jawy 500 OHC nebo z jednoválcových Nortonů, Matchlessů a NSU? Jenže to bylo něco jiného; to byl autentický oldschool v době, kdy tu nic jiného nebylo, a tak se stavěly choppery z toho, co kdo sehnal. Historie vzniku téhle motorky je ale úplně jiná. Tohle je „neo-bobber“, novodobý oldschool postavený v období 2008-2009 přesně tak, jak si jeho majitel Pavel přál. Podle pravidel staré školy, ale z nových dílů.

„ Motor prošel precizním chemickým leštěním a stal se dominantou stroje ”

My vám teho bůbra postavíme, strýcu
Základ, tedy celý motocykl Kawasaki W650, přivezl Pavel z Francie. Nebouraný a plně pojízdný, zato zvenku hodně zubožený nulovou údržbou. To ale Pavlovi nevadilo, protože moc dobře věděl, že použije jen motor a pár dalších základních dílů. V plejádě českých stavitelů a úpravců si nakonec našel Fleka z Iron Mota, kterému realizaci svého snu svěřil. Flekovi se vize moc líbila, takže nakonec řekl to své: „Tož strýcu, tak to dovez, no…“
Od začátku se Pavel snažil, aby šlo o nízkorozpočtovku. Nešetřil na zajímavých komponentech, ale snažil se, aby bylo maximálně využito originálních dílů. Ve hře tedy zůstala kola (jsou super; hliníkové ráfky, vzadu retro bubnovka s žebrováním, vpředu starobylý kotouč…), přední vidlice, ovládání na řídítka a hlavně motor se zapalováním a celým elektrickým svazkem, který se začal postupem času vydatně prostříhávat (originál je šílenství hodné elektroinženýra!). K tomu Pavel sehnal v „Bušovo doupěti“ celkem pěkný zánovní kolébkový rám (hardtail) a z katalogu doplňků Custom Chrome ještě přikoupil obě světla, oba blatníky (tehdy ještě ocelové), sedlo ve stylu Messinger, benzínovou nádrž, tachometr a rukojeti.

gal_1_76.jpg

S tvrdým rámem
Prvním úkolem pro Fleka bylo napasovat motor do rámu, což vymyslel celkem fikaně: odřezal držáky motoru z původního rámu i se silentbloky, přivařil je na rám nový a bylo vymalováno. Když Pavel viděl výsledek a zpracování, poprosil Fleka, ať z přivezených dílů dodělá motorku celou, což Fleka samozřejmě bavilo. I když pořád zarytě říká bobberům „bůbry“ namísto „bobry“…
Na kawasačí vidlici se upravil krk řízení, který dostal také nová ložiska, a pak už se všemožně přivařovaly držáky sedla, nádrže, vyráběla se falešná plechová olejovka a známé Flekovy výfuky ve stylu „superbomba retro“. Ve finále byl motocykl v takovém stavu, že na něm Pavel dokázal odburácet po ose.

Od karbenátků k totálce
Otevřený motor však dělal svému majiteli velké starosti, a tak nakonec motorka putovala od Benešova znovu na Moravu, tentokrát do Brna. Asi nikdo, a už vůbec ne sám majitel, nečekal, co se v Brně bude dít. Při první návštěvě ve firmě SH Moto (Tonda Škrabal – Lukáš Horák) měly být pouze nainstalovány Dynojet kity do karburátorů a provedeno důkladné naladění na motorové brzdě. Jenže pak přišla řeč na lakování a celkový finiš a detaily, které by mohly motocyklu ještě více pomoci… A Pavel se důkladně zamyslel, prostudoval si znovu pár fotek, které byly vzorem a nakonec souhlasil.
Plně funkční motocykl byl tedy znovu rozebrán a čekalo ho velké finále. Stupačky i s přepákováním putovaly dopředu, „superbomby“ byly nahrazeny štíhlejšími „rumcajzovkami“ z Custom Chromu a vzpěry rámu změnily svou pozici. Podstatně důležitější však bylo, že hamatné kovové díly nahradily mnohem elegantnější a subtilnější hliníkové součásti. Nechala se vyrobit hliníková falešná olejovka a kluci z SH Mota sehnali i hliníkové blatníky. Ty jsou totiž podstatně více v britském stylu. K tomu byl přidán zbytek hliníkových dílů jako ráfky, středy a všechno bylo odvezeno k leštiči s tím, že se od dílů chce vzhled s decentní patinou.

gal_2_76.jpg

Dominantou motor
Povedlo se! Nejvíce prokoukl motor, který prošel precizním chemickým leštěním a stal se dominantou stroje přesně tak, jak bylo žádoucí. Výsledný barevný kabát přesně podle přání zákazníka vytvořili za jedinou noc kluci z lakovny ColorKaros z Drnovic.
Přátelé, výsledek je překvapující! Vodí se to náramně, jako nějaká koloběžka, má to překvapující zátah a hlavně – je to moc pohodlné. Jo a když se náhodou Pavlovi stane, že mu odejde baterka, dá se dvouvál spolehlivě nakopnout i nohou. Jako pravý oldschool.
 

Vyšlo v ČMN 38/2009

Fotogalerie
Komentáře k článku
Petr Vancura [ 46.13.124... ] 28. 2. 2013  21:21
Uzasny . Mam chut do toho jit tez
Aleš [ 213.168.178... ] 26. 11. 2009  16:21
Moc bych potřeboval origo sedlo na W650 který tomu pánovi možná zbylo! Máte na něj kontakt? můj e-mail: jerabal@centrum.cz
Přidat komentář
PŘEHLED ČLÁNKŮ
Vražedné horko
ČMN 16/2018 - Petr Pour
Stěna smrti
ČMN 15/2018 - Petr Pour
Svůj vlastní PETbag
ČMN 14/2018 - Petr Pour
Sbal se a vypadni
ČMN 13/2018 - Petr Pour
Horko na Manu
ČMN 12/2018 - Petr Pour
Moto MXGP
ČMN 11/2018 - Petr Pour
O krizovkách
ČMN 10/2018 - Petr Pour
O živé historii
ČMN 9/2018 - Jan Rameš
Touha zvítězit...
ČMN 8/2018 - Petr Pour
Holografický zážitek
ČMN 7/2018 - Petr Pour
Díky, přátelé
ČMN 6/2018 - Petr Pour
Sezona začíná
ČMN 5/2018 - Petr Pour
Krásu nechceme
ČMN 4/2018 - Petr Pour
Likvidační Dakar
ČMN 3/2018 - Petr Pour
Spojuje Dakar?
ČMN 2/2018 - Petr Pour
Bomby na nový rok
ČMN 1/2018 - Petr Pour
S dvacítkou na krku
ČMN 26/2017 - Petr Pour
Nejkrásnější dárek
ČMN 25/2017 - Petr Pour
O budoucnosti
ČMN 24/2017 - Jan Rameš
Přetažený šrouby
ČMN 23/2017 - Petr Pour
 Dobrá volba
ČMN 22/2017 - Petr Pour
Nebe a Peklo
ČMN 21/2017 - Petr Pour
Táhni a srůstej
ČMN 20/2017 - Petr Pour
Do dodávky
ČMN 19/2017 - Petr Pour
Cestovat na motorce je radost i utrpení!
ČMN 18/2017 - David M. Bodlák
Hurá do dějin
ČMN 17/2017 - Petr Pour
Smutný úvod
ČMN 16/2017 - Petr Pour
Tunelem se nesvezem
ČMN 15/2017 - Petr Pour
Nepopulárně populární
ČMN 14/2017 - Petr Pour
A přece se točí
ČMN 13/2017 - Petr Pour
Další články »
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.