Přečtěte si v ČMN
2009/44
Právě na novinových stáncích a u čerpacích stanic.
Husabergy 2010, to jsou tři endura FE 390, FE 450, FE 570, jedna kroska FX 450, jedno supermoto FS 570 a jeden čtyřdobý válec zepředu nastrčený na motor. Všechny tyhle motorky pro vás otestoval redaktor ČMN Jakub Nič a zjistil například, že na lepším sériovém motardu neseděl.
Aktuality přinášejí špatnou zprávu pro mladé. Motorky skupiny A = bez omezení výkonu – bude od ledna roku 2011 možné řídit až od 20 let, a to jenom v případě, že už budou mít řidičák A2. Kdo ale motorkám propadne až po svých dvacátých narozkách a nebude mít praxi v řízení motorky s výkonem do 35 kW, ten si bude muset počkat až do čtyřiadvaceti. Ať žije sjednocená Evropa a její legislativa.
Junior zone je tentokrát o malé technické revoluci – o čtvrtlitrové Yuki 250 CSR, jejíž motor je jedním z nejzajímavějších a nejatraktivnějších prvků – je to totiž jedna z prvních čínských stříkaček. Myslíte, že má nějaké bolístky? Má, a o nich si přečtěte na straně 6, stejně jako o přednostech téhle úhledné motorky.
Hodně rychlej test je opět od Alana Cathcarta, který si už vyléčil zlomeniny po nedávném pádu z Buella, a je to test dvou nejlepších supersportů z MS, mistrovské Yamahy R6 a druhé Hondy CBR600 týmu Pakalgar. Věděli jste, že elektronika Yamahy sama dává při podřazování meziplyn?
Sekáč dnes hvízdá turbem, aneb jak Yamaha XJ650 Turbo k divokému motoru přišla. Dole na stránce se v Technické poradně dozvíte, jak nabíjet bezúdržbové baterie. To vše na straně 10.
Mezi závody, které na straně 18 odnesl čas, patří dnes Hranická osma, klasický okruh v Hranicích na Moravě, jehož vítěz získal vodní čerpadlo. Ten se, panečku, měl! Dneska by dostal leda ušmudlaný malinkatý pohárek za necelé kilečko.
Srazy se loučí se sezonou Motohnojením a Ukončowačkou Jawa klubu Praha, a je vidět, že místo srazů začínají tyhle stránky plnit koncerty, včetně benefičních.
Na straně 21 si ťuká na čelo jeden z největších karfiolů současnosti, Marco Simoncelli. Nejde o ťukání na čelo, i když zrovna Simoncelli, no nechme to být, ale jde o ten jeho květák. Na stránce věnované salonu krásy vám ČMN představují šest největších mániček současné závodní silnice, a vlevo se na to všechno přísně dívá sám kudrnatý pan redaktor Petr Pour.
A sport? Ten bude například o tom, jak Stewarta skolila záhadná viróza, jak je Marc Coma nejlepší v marockém písku, a jak se o evropském mistru rozhodovalo v Albacete.
Příště:
test Kawasaki VN1700 Voyager
test Skútr Kymco Downtown 300i
Test olejů na vzduchové filtry – druhý díl
profil: James „Bubba“ Stewart
Příjemné čtení!